Recenze (587)
Podnikavá dívka (1988)
Průměrná, šedivá a hodně přeceněná romantická komedie. Kdyby tam místo Griffith hrála Meg Ryan, dal bych o hvězdičku víc, ta by mi tam pasovala. Zaujalo mě, že celým filmem se táhne oscarová melodie, kterou v ČR nedávno brutálně zprznila Lucie Vondráčková.
Hoří, má panenko (1967)
Zajímavě vykreslené charaktery postav na poměrně malém prostoru.
Nebezpečné známosti (1988)
Tento film jsem si pustil pro srovnání s Formanovým Valmontem a můj konečný verdikt je fifty:fifty. Doufal jsem, že to nakonec neřeknu, ale bohužel by bylo nejlepší spojit ty dva filmy v jeden. Glenn Close hrála sice skvěle, ale pro tuto roli by to chtělo ženu, která je aspoň trochu hezká. Zato John Malkovich byl naprosto nenahraditelný a jeho absenci v nominacích na Oscara opravdu nepochopím. Zatímco Forman se typicky věnoval podrobnějšímu vykreslení charakterů a vztahů mezi nimi, zde byly zase podrobněji popsány intriky, zejména ty Valmontovy.
Univerzální uklízečka (2005)
Při bližším ohledání to není zase tak špatná hořká komedie.
Bod zlomu (1991)
Vynikající, napínavý a skvěle obsazený Bod zlomu je vážně dobrý film. Filmy o přepadávání bank v maskách i bez nich mají zvláštní atmosféru, tenhle má ještě něco navíc.
Goyovy přízraky (2006)
Klasický Forman. Co víc k tomu dodat? Typické rysy jeho filmů se zde opět objevují. Boj jedince se systémem, výborné obsazení hlavních rolí.
Valmont (1989)
Kritici na slovo vzatí tento film nepřijali, a hele, už se to tady hemží výtkami a připomínkami, přestože jindy je Forman prostě Bůh. Tento film není ani o sebemenší nic horší, než cokoli jiného od Formana. On si uchovává docela rozpoznatelný rukopis, který vkládá do každého svého filmu. U mě to s výjimkou Vlasů nikdy není na sto procent. Vždy tomu k dokonalosti chybí jen opravdu malinko, ale chybí. Valmont se mi líbil velmi. Líbí se mi, že Forman umí obsadit tak, že si člověk neumí představit dokonalejší obsazení. O roli Valmonta to možná neplatí, ale o roli Annette Bening rozhodně ano. Pokud byl někdo poznamenán knižní předlohou, možná spokojen nebyl. Já ale ne, a proto byl pro mě film napínavý, zábavný a velmi příjemně neslušný.
Na dotek (2004)
Opravdu výborná komedie s krásnou hudbou a fantastickými herci. Možná bych ubral pár minut na stopáži, ale i tak jde o velmi povedený film, který stojí za to vidět víckrát.
Lid versus Larry Flynt (1996)
Rozhodně tento film nepatří k ničemu převratnému či úchvatnému, dokonce bych řekl, že když ho člověk náhodou propásne, tak se nic zase tak hrozného nestane. Myslím, že jde o zajímavý a zábavný film. Nic víc, nic míň. Ale když řeknu, že Miloš Forman je zárukou kvality a nepromarněného času, pak se určitě nepletu a platí to opět i u jeho zpracování příběhu Larryho Flynta. Courtney Love podala naprosto fantastický výkon, ikdyž ji trochu podezírám, že nehrála, pouze byla sama sebou. I tak pro ni hraje fakt, že ani to není před kamerou zrovna jednoduché.
Amadeus (1984)
Výborný film, opravdu excelentně a nadčasově natočený. Nemohl jsem se zbavit pocitu, že jde o nějaký pár let starý film a ne o snímek natočený před sedmadvaceti lety. Výborná výprava a scénář. Z herců se mi nejvíc líbil Tom Hulce, který podal naprosto dokonalý výkon. Obětovat Amadeovi ty tři hodiny určitě stojí za to.