Recenze (301)
Mistrův syn (1978)
Nejsem fanynka kung fu, takže na film jsem se podívala hlavně proto, abych si doplnila vzdělání. A taky proto, že jsem před lety překládala pro nějaký časopis rozhovor s Jackiem Chanem, kde se mluvilo o opilém stylu, a byla jsem zvědavá, jak to vypadá. Tedy balet to byl skvostný, o tom žádná: co ti chlapi (a žena) předváděli a jak si ohýbali fyzikální zákony, to bylo k neuvěření. Jen toho na mě bylo až moc a časem jsem se přistihla, že ty souboje přestávám vnímat a bezmyšlenkovitě sahám po něčem ke čtení. Komická stránka filmu mě poněkud iritovala, vtípky mi připadaly dětinské a prvoplánové. A ten opilý styl? Původně jsem si myslela, že ta opilost bude jen předstíraná, ale když jsem pak viděla, jak se Jackie prolívá litry vína a pak bez mrknutí vyřídí protivníka, bylo to pro mě už trochu moc přitažené za vlasy.
Legenda jménem T-34 (2018)
Zábavné, svižné. Jen těch zpomalených záběrů mohlo být míň.
Fotograf (2015)
Film stejně kontroverzní jako jeho protagonisté. Stopáž mi nevadila, protože jsem film sledovala v televizi jako dvoudílný; bavila jsem se u obou dílů. Celou dobu jsem přemýšlela, jestli se mi film vlastně líbí nebo nelíbí. Nakonec jsem se přiklonila k "líbí", když pro nic jiného, tak kvůli neodolatelnému Rodenovi. A jinak naprosto souhlasím s komentářem kleopatry.
Sběratel kostí (1999)
Knihu jsem nečetla, takže za mě dobrý.
Šerifská hvězda (2017) (seriál)
Materiálu na celovečerák, ale díky dlouhým záběrům a statickým scénám se to podařilo natáhnout na seriál. Ty hory jsou ovšem skvostné.
Učitelka (2016)
Učitelka Drazdechová je ze stejné kategorie jako profesorka Umbridgeová z Harryho Pottera: pod zdánlivě příjemnou usměvavou slupkou se ukrývá svině non plus ultra, které se každý bojí a nikdo na ni nemůže. Všichni jsme se s podobným typem v životě setkali - ať už ve škole nebo v zaměstnání. A jak je vidět i z vyznění filmu, asi se jich nezbavíme nikdy.
Jako letní sníh (2021)
Takže Komenský nebyl jen ten starý pán, který visí v každé škole, ale také byl překvapivě mladý. To je hlavní klad tohoto filmu a pak taky pěkná výprava. Osobně mě iritovalo, že se tu kopíruje mustr z Mattoniho - pánové Švehlíkové znovu jako mladší a starší verze stejné postavy, ta starší znovu vypráví o svém životě. Jako bych se dívala na Mattoniho v paruce.
Uprchlíci (1986)
Tenhle film jsem dala až na druhý pokus. Když jsem ho viděla před lety poprvé, totálně mě dostala úvodní scéna zpackané bankovní loupeže a čekala jsem daleko větší taškařici. To, že se příběh pak vydal spíš dojemnou cestou, mě dost rušilo, možná až rozčilovalo. Podruhé už jsem na to byla duševně připravená a film jsem si lépe užila.
Seznamte se, Joe Black (1998)
Zklamání. Námět je to sice zajímavý a oba protagonisté skvělí, ale proč to muselo být tak zdlouhavé a ublafané? Škoda.
Kráska a zvíře (2017)
Kráska a zvíře byla zpracovaná už mockrát. Osobně mám radši temnější, hororovější verze (třeba ta se Zdenou Studénkovou nebyla špatná). Rozjuchané svícny, skříně a čajové konvice mě iritují.