Recenze (125)
Šerif za mrežami (1965)
Nejlepší film z vězeňského prostředí, jaký jsem kdy viděl. Žádné krvavé zápletky ani schematický boj dobra se zlem, maximálně autentické herecké výkony (je zážitek vidět mladého Štěpánka, Ornesta nebo Kňažka nepznamenané pozdější rutinou) a nádherná černobílá kamera, která nepřetržitě kouzlí nenápadné, ale dokonalé kompozice. Opravdový utajený klenot slovenské kinematografie!
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Vrchol režisérovy tvorby. O třídu výš než Tenkrát na západě. Film, který pod pláštěm westernu odhaluje pravou tvář Ameriky a místy se jí i pěkně jízlivě vysmívá.
Slunce, seno, erotika (1991)
Poslední a nejlepší část hoštické trilogie.
Řek Zorba (1964)
Kakojanisův filmový přepis Kazantzakisova románu nestárne! Vrcholné dílo světové kinematografie.
Surfaři (2007)
Velmi citlivě, nevtíravě natočný film, který je vhodný nejen pro kluky na kluky, ale pro každého vnímavého diváka.
Zatmění (1962)
Výtečný film už kvůli skvělému Delonovi, který tady přesvědčivě dokázal, že má navíc než na věčné role policajtů a gangsterů.
Nikdo se nebude smát (1965)
Je s podivem, s jakým vtipem a filmařskou bravurou dokázal začínající Hynek Bočan převést na filmové plátno Kunderovu povídku, o skvělém Kačerovi v hlavní roli nemluvě! O to víc mrzí, k jakým konecům to režisér Bočan dopracoval dnes, kdy véze na konjukturální vlně a propůjčuje se ke schematizovanému zobrazování minulosti (viz nevýslovně trapná Zdivočelá země), nebo sterilnímu lakování přítomnosti (Nemocnice po 20 letech)...
Milk (2008)
Povzbuzující pohled na americkou gay komunitu a vůbec na svět, kde pojem solidarity, boje proti nesvobodě a tuposti není předem diskreditován fanatickými vyznavači jediné pravé cesty...
Němá barikáda (1949)
Jeden z nejlepších domácích filmů s tematikou pražského povstání května 1945. Jeho náboj ani po letech nevyprchal.
Ráno v Benátkách (2002)
Špičkové dílo současné kinematografie, obraz francouzského venkova bez falše a příkras, zato s humorem a fantazií, o zachycení neturistické krásy Benátek. nemluvě.