Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 523)

plakát

Spravedlnost (2017) (seriál) 

Postavit projekt na vnitřním rozkolu mezi rolí otce a profesí kriminalisty je rozhodně nosný a originální prvek, a není ani s podivem, že role otce v etickém dilematu převáží, krev prostě není voda, Bebjakova rutinní režie funguje jak dobře promazaný stroj, Ondřej Vetchý má role policistů rovněž v malíčku, trochu ale drhne scénář - hlavně tedy ke konci dost šustí papírem...

plakát

Proč jsme tak naštvané (2024) (TV film) 

Feministické fňukání...co trápí tu paní na rodičovské dovolené jsem vůbec nepochopil, mimo fungujícího manžela, psa a zdravých dětí asi zmiňuje, že je na ni tlak, aby své děti živila zdravě a jí se nechce řešit bio potraviny a pak jí děti křičí na dětském hřišti; paní seniorka se odstěhovala do Španělska a ,,zapomněla" na to, že si vzala půjčku a musí ji taky splácet, což ji samozřejmě dohnalo... Tenhle stát ani společnost ale nemohou za vaše zpackané životy! Tam už chybělo jen ono okřídlené ,,Fijalo octup!"

plakát

Kosmonaut z Čech (2024) 

Vztahové melodrama maskované mimikry sci-fi. Banální červená knihovna, která si hraje na cosi artově lepšího...mimochodem zdaleka největším prvkem sci-fi celého tohohle snímku je predikce, že Česko bude mít vlastní vesmírný program. :-)

plakát

Citlivý člověk (2023) 

Něco mezi Nejasnou zprávou o konci světa a Šíleným Maxem. Měl jsem problém už se stejnojmennou literární předlohou Jáchyma Topola, scénáristé z ní navíc vypreparovali několik rovin (těšil jsem se na rovinu s Gérardem Depardieu a Ruskem, ta ale zmizela nenávratně) a vzniklo cosi hodně artového, bezdějová road movie bezčasím...samozřejmě zmizel i největší skvost knihy - totiž ten oslnivý Jáchymův jazykový projev, ten nádherný proud literární řeči, který se do obrazů převést nepodařilo - a posloupnost až surreálných výjevů, ze kterých je film složen, tu magii Topolova textu prostě nemá a mít nemůže...vrcholem snímku jsou tak Žiletky Jáchymova bratra Filipa a Psích vojáků...jediný moment, kdy mne mrazilo...

plakát

Metoda Markovič: Hojer (2024) (seriál) 

Bravurní česká odpověď na kultovní Fincherův seriál Mindhunter. True crime pošmak. Na tomhle projektu jsou doslova neuvěřitelné hned dvě věci - že něco takhle kvalitního, řemeslně dokonalého, atmosferického, formálně i obsahově vycizelovaného byla schopna vyprodukovat doposud impotentní komerční TV Nova a za druhé sám fakt, že je tenhle seriál točen podle skutečných událostí a že se něco takového u nás skutečně stalo... Pavel Soukup je opravdu nadaný a schopný režisér a Petr Uhlík neuvěřitelný talent! Nejlepší český seriál od projektu HBO Pustina!

plakát

Teroristka (2019) 

Celkem zajímavé (a místy i závažné) téma naprosto devalvované pojetím i obsazením české mainstreamové komedie.

plakát

Dvojníci (2016) 

Zoufalost novodobé české porevoluční komedie v plné nahotě...navíc postavit celý projekt na záměně osob je opravdový projev tvůrčího zoufalství...

plakát

Zóna zájmu (2023) 

Osvětim z druhé strany táborové zdi. Originální a ve výsledku opravdu nosný a silně působící koncept. Holocaust zůstal obsažen jen mezi ruchy a vizuálně sem tam probleskne jakoby mimoděk někde v druhém plánu v podobě kouřícího komínu krematoria nebo nákladního vlaku. Zatímco na jedné straně zdi se zhmotnilo peklo na zemi obsahující výjevy jako z obrazů Hieronyma Bosche, které ovšem z této nové filmové perspektivy nejsou vidět, na opačné (divákovo) straně zdi zavládla doslova biedermeierovská idyla - spořádaný rodinný život Rudolfa a Hedwigy a jejich dětí centrující se pravidelně u jídelního stolu. Banalita zla ukotvená v spořádaném rodinném životě a rozvíjení teorií kritiků biedermeieru - měšťácký způsob života a systém hodnot produkují apatii k nepravostem, které se dějí mimo kruh rodiny...

plakát

Přišla v noci (2023) 

Sociální horor, který rozvíjí v naší kinematografii hojně rozšířený žánr komorních rodinných dramat čerpajících svou dynamiku v mezigeneračním střetu, jak je točí třeba Bohdan Sláma, což ovšem tvůrci obohatili o syntézu s komediální obdobou téhož - komediemi Jaroslava Papouška...Tomáš Pavlíček tak rozvíjí to, co se mu povedlo už v jeho celovečerním debutu Chata na prodej. Ecce homo Valerie.