Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (4 053)

plakát

In a Violent Nature (2024) 

Chození po lese: The Movie. Pokud jste si někdy říkali, jak by asi vypadal Pátek třináctého z pohledu Jasona a bez ikonické (respektive jakékoli) hudby, tak Chris Nash vám svým filmem jasně odpovídá, že pekelně nudně. Trocha vychutnaného gore a pěkná maska nevykompenzuje obří dějové vakuum, šnečí tempo a absenci atmosféry. Honimířina roku (i když jsem ještě neviděl Jokera 2).

plakát

Madam Web (2024) 

Další tragická a naprosto zbytečná holčičí komiksová týmovka. Impotentní scénář s otravnými postavami i dialogy a nudným dějem a záporákem, impotentní režie a minimum akce a čehokoli zábavného nebo nedejbože pamětihodného. Tohle by nudilo i v devadesátkách. Jednu hvězdičku za extrémně hot nerdku Sydney Sweeney, které bych klidně odmávl spin-off.

plakát

Django (2024) 

O Jandovi a Olympicu se sice dozvíme dost a zazní klíčové písně, ale chybí tomu drajv, drama, emoce, nějaká kontroverze nebo výraznější osobnosti před kamerou. Takhle jde jen o příjemné, ale zapomenutelné vzpomínání spokojeně zestárlého rockera, zatímco si vaří nebo se potlouká kolem své vily.

plakát

Boy Kills World (2023) 

Děj to skoro nemá, humor svou trapností bolí jako přetáhnutí struhadlem a i když je akce parádně ochoreografovaná, nápaditá, drsná a krvavá a rozhodně o ni není nouze, jako celek mě to krutě nebavilo.

plakát

Douglas Is Cancelled (2024) (seriál) 

Pokud zvládnete první dva díly, kde budou vaši trpělivost pokoušet mimořádně otravné vedlejší postavy (a ani ty hlavní nejsou zrovna sympatické), nebo absurdnost situace, kdy je hrdina veřejností odsuzován za nevhodný vtip, který ale veřejnost ani divák nezná, čekají vás dvě naprosto mistrovské, zdrcující epizody, potvrzující, že Moffat je frajer jako hovado. Není to nic odpočinkového, ale sorkinovská dialogová rychlopalba, při níž mě docela sralo, jak se postavy navzájem neustále tahají za slovo a usvědčují ze sexismu. Boneville a Gillan skvělí a musím pochválit ty brutální cliffhangery.

plakát

Rebel Ridge (2024) 

Na víc jak dvě hodiny natažená epizoda Reachera vystavěná na nápadně rambovském půdorysu. Inteligentní scénář, kvalitní dialogy a charizmatického hrdinu, ale v druhé polovině převáží levný a nudný seriálový look, minimum akce a přílišná délka. Ale na Netflix solidní zábava.

plakát

Akta X - Z pohledu střelce (2000) (epizoda) 

Jedním z oblíbených témat devadesátkových filmů byly videohry a virtuální realita - od Trávníkáře, přes Pyunovu Arkádu, Třinácté patro a Cronenbergův Existenz, až po Matrix. Takže když Akta X vyrukovaly v roce 2000 s takto zaměřenou epizodou, která nabídla jen ultrapovrchní zamyšlení nad vybíjením si maskulinní agrese ve hrách a cheesy efekty, těžko mohla nebýt tato epizoda jen k smíchu. Zvlášť, když herní střílečka, o níž tu běží, je nezajímavá a směšná - postavy si v ní prostě někam stoupnou, někdo na ně najíždí/nabíhá a ony po něm z toho jednoho místa střílí, dokud ho netrefí, aniž by přitom on trefil je. A druhý westernový level, kde se dalo užít spousta srandy s tím, že se Mulder a Scullyová ocitli na Divokém západě, naprosto a trestuhodně nevyužitý. Jediným plusem je sexy záporáčka, ale i ta mohla být mnohem propracovanější postavou.

plakát

Kill (2023) 

"Zabil jsem čtyři tvoje lidi a ty jsi zabil 40 mých. Ty nejsi ochránce, ale monstrum!" Sice chybí zajímavější postavy, děj a zvraty a bitkám zábavná přepálenost/wow efekt, ale jinak je to na Indii sympaticky vážná, temná, krvavá a kompetentně natočená řezanice, kterou nehyzdí laciné CGI, s obstojným hrdinou i záporákem, dobře vytěžující atmosféru a prostředí nočního vlaku a nenechávající diváka mezi ucházejícími bitkami příliš vydechnout. A ozvláštněná tím, že se tu řežou dva početné rodinné klany, takže tu co deset minut někomu zařve strejda nebo bratranec a on jde zabít strejdu nebo bratrance někomu na druhé straně. To bylo docela osvěžující. 70%.

plakát

Černá maska (1996) 

Hongkongská komiksová zběsilost, která nezapře hyperkinetický styl produkujícího Tsui Harka, který vzápětí otiskl do podobně urvaného Double Teamu a Kontrabandu a pak se vrátil k Černé masce a zrežíroval její dvojku. Když jsem to viděl poprvé, okamžitě jsem se zamiloval, protože akce je přepálená a nápaditá a celý film - z poloviny natočený křivě zapikovanou kamerou - je totálně utržený ze řetězu a jen na vás hází jednu zábavnou kravinu nebo cool moment za druhým. Spolehlivému sympaťákovi Jetovi dobře přihrává charizmatický Anthony Wong a k tomu sexy Francoise Yip a cute potrhlá Karen Mok (která si později zahrála mj. policajtku ve Smrtících andílcích).

plakát

Jiu long cheng zhai wei cheng (2024) 

Příběhově to nepřekvapí a i když to v druhé polovině rozjíždí jednu parádní řežbu za druhou, hlavní atrakcí jsou tady neokoukané kulisy zrekonstruované fascinující enklávy Kowloon Walled City, kterých si užijete ažaž. A nebránil bych se tomu, kdyby v nich natočili dalších deset dílů, když už si dali s výpravou takovou práci a vypadá to tak dobře. Jen nevím, proč do story o válce gangů narvali záporáka s nadpřirozenými schopnostmi, ale svou roli patřičně těžké výzvy pro hrdiny splnil.