Recenze (1 184)
Shardlake (2024) (seriál)
Historické detektivky miluju. I když předlohu neznám, období vlády Jindřicha VIII je tak profláklé, že orientace v dobových souvislostech není problém. Příběh je zajímavě spletitý, ale drží se logiky a i prostředí zimou prolezlého kláštera má tu správně temnou atmosféru. Neobvyklá je hlavní postava fyzicky postiženého právníka, velice chytrého muže, který musí vybalancovat svou potřebu pravdy a spravedlnosti se zájmy svých chlebodárců.
Juno a páv (1930)
Samotná divadelní hra vlastně vůbec není špatná a ke konci mě svým tragickým vyzněním i zaujala. Asi bych odpustila i to neinvenční divadelní zpracování, založené jen na konverzaci postav a odehrávající se v jedněch kulisách a bez jakéhokoliv nápadu. Jenže to by to nesměl točit Hitchcock, o kterém vím, co všechno umí. Je to poprvé, kdy mám pocit, že pracoval na něčem, co ho zoufale nebavilo a tak to prostě odflinknul.
Ma Ma (2015)
Kde jsou ty časy kdy Medem točil nepodbízivé a originální filmy...? Tak tentokrát si vystačil s Penélope a kýblem plačtivého sentimentu.
Svatební hostina (1993)
Líbí se mi, že Ang Lee zbytečně netlačí na pilu. Svůj příběh vypráví zvolna, civilně, občas s jemným humorem, ale v žádném případě konflikt nehrotí a ani není přehnaně sentimentální. Někdy je opravdu těžké vyhovět rodičům, zvláště když je jejich autorita zabalená do laskavosti... A pokud je ve hře odlišná sexuální orientace a rozdílnost kultur, vyvstává velký problém. Jeho řešení je v daný moment jediným správným rozhodnutím, i když asi ne trvalým.
City That Never Sleeps (1953)
Spoiler! Hezky nasnímané noční město a výborná závěrečná honička v kolejišti chicagské nadzemky. Postava tajuplného parťáka v policejním autě mi vůbec nevadila, vnímám ji jako hrdinovo "černé" svědomí. Všimněte si, že on nikdy přímo nezasahuje do děje, jen ho komentuje.
Zlá krev - Capote vs. labutě (2024) (série)
Tak tohle mě až bolelo. Otrava, nuda, utrpení. A když si představím, co práce to dalo, a jak se s tím všichni nadřeli, a jak je tam ta pečlivost vidět v každém detailu... No, doufám, že to alespoň někdo ocení. Ale já budu muset pro příště zvážit, že opravdu nemusím dokončit všechno, co začnu.
Le orme (1975)
Chytrá, rafinovaná a nepodbízivá atmosferická hra s divákem. Giallo bych ale určitě nikomu neslibovala...
V horách (1956)
Vlastně je mi to moc líto, ale toho horského vůdce jsem Tracymu nezbaštila. "Lezení" po kašírovaných skalách a černobílé vykreslení charakterů obou bratrů se možná dá omluvit dobou vzniku, ale ani tak nenadchne.
Noc následujícího dne (1968)
Stačí pár hodin a pečlivě vymyšlený plán začíná dostávat vážné trhliny. Na lidi prostě není spoleh. Nervozita a strach se začínají podepisovat na jejich psychice a to ještě netuší, že i ten sebelepší plán se díky nepředvídatelným okolnostem může pokazit. Dobrý pocit z filmu mi kazí jen Brandova blonďatá paruka.
The Split (2018) (seriál)
Miluju "holky" Defoeovy! Umí si ubližovat, ale i stát při sobě a navzájem se podržet. Navíc mluví jazykem, kterému rozumím, i když jejich osobní rozhodnutí jsou, na rozdíl od rad, které předávají svým klientům, velmi nešťastná. Když přidám prostředí exkluzivní právní kanceláře, chytré dialogy a přirozenou chemii mezi hereckými protagonisty... tak to se mnou cuká jít do plných.