Recenze (1 181)
Proces s vrahy Martynové (1988) (TV film)
První část mě zrovna nepřesvědčila. Přece jen, je to konverzační záležitost, která spoléhá na herecké výkony. A Ondřej Pavelka, coby hlavní postava, která dostává nejvíce prostoru, zoufale přehrává. V druhé polovině se pozornost přesouvá i na ostatní zúčastněné a mě to konečně začíná bavit.
Dovidenia v pekle, priatelia (1970)
Vůbec se nedivím, že mu to soudruzi zatrhli. Jakubisko si sem velkoryse nacpal každou myšlenku a každý nápad, a není vůbec jednoduché, ale ani nutné, všechny symboly dešifrovat. Dotáčené části jsou ve filmu znát, jsou doslovnější a ani výtvarně neokouzlují tak, jako ty původní, provokativní a drsnou poetikou okořeněné pasáže.
Margrete - královna severu (2021)
Taková Sophiina volba na skandinávský způsob.
Mám rád Huckabees (2004)
Tentokrát ke mně Russell promlouval nějakým neznámým jazykem, vůbec nevím, o čem to bylo. A to mám obvykle pro jeho úlety velkou slabost. Tak dík alespoň za fajn herecké obsazení.
Metoda Markovič: Hojer (2024) (seriál)
Hodnotím preciznost a uvěřitelnost zpracování. K tomu, a hereckým výkonům, nemám připomínky. Poněkud jinak to mám s Markovičovou metodou, tam tiše žasnu. Chce to velikou sebejistotu, vozit psychopatického vraha na výlety po celé republice, a to bez potřebného zajištění. Ještě větší frajeřina je pozvat ho domů na kafe! Osobně to vnímám hlavně jako odraz doby, kdy se kašlalo na dodržování nějakých bezpečných postupů a i riskantní experiment dostal zelenou, pokud přinesl výsledky. Kdyby to byla jen fikce, možná by tomu dnes nikdo neuvěřil.
Zločin v expresu (1965)
Film podle předlohy mého oblíbeného Sébastiena Japrisota (a je fajn, že jsem si už nepamatovala rozuzlení, takže jsem si to užila se vším všudy). Krásná práce s dynamikou příběhu. Pozvolný začátek je vystřídán kulometnou palbou dialogů a hektickou práci policistů, aby tyto scény následně zvolňovaly vnitřní monology jednotlivých protagonistů. To ale nebrání tomu aby děj neustále kulminoval... až k akčnímu finále.
Al Baree' (1986)
Nejde jen o zajímavou exkurzi do exotického Egypta, i když i to by mě asi bavilo. Dostala jsem ale mnohem víc, rafinovaně vystavěný příběh, ve kterém je divák pořád krok napřed před hlavním hrdinou, naivním prosťáčkem Ahmedem. A tak celou dobu čekáme, kdy mu to konečně dojde, kdy si uvědomí, že byl oklamán, a jak se k tomu zjištění postaví... Že prozření bude hodně kruté, to tušíme od začátku.
DogMan (2023)
Film si dlouho udržel moji pozornost, i když nějaký existencionální přesah jsem v tom vážně nehledala. Ale když se ve finále zloduši potýkají se sérií "rafinovaných" pastí, začala jsem si připadat jak na návštěvě u Kevina, co je sám doma. A tenhle fakt mi trochu naboural hodnocení.
Mladý Toscanini (1988)
Zeffirelli celý film koncipuje jako jedno velké operní představení. Je plný hudby a krásné secesní výpravy. Exotická lokalita přesně zapadá do režisérova pojetí a skutečné bezpráví brazilských otroků se prolíná s dějem Aidy. Naivita se střídá s vášní a vše je pečlivě naaranžované. Do skutečného života to má hodně daleko, ale moc hezky se na to dívá.
1670 (2023) (seriál)
Po celou dobu jsem nemohla vypudit z hlavy Henryka Sienkiewicze a jeho trilogii o hrdém a udatném polském národu. Tak ten kdyby věděl, jak Poláci sami sebe sepsuli, tak se ještě doteď otáčí v hrobě. No jo, chce to odvahu, střílet do vlastních řad.