Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (522)

plakát

Český žurnál - Gadžo (2014) (epizoda) 

Poněkud otravně sluníčková forma, na které je celý koncept "půlroku v ghettu" založen, je sice na facku přímočará, ale nelze jí upřít potenciál dostat se pod slupku mnoha věcem. TK však klouže takřka výhradně po povrchu, kdy na rozdíl od Víta Klusáka pokládáním nejbanálnějších otázek (navíc velmi omezenému počtu náhodně se vyskytnuvších osob) docílí jejich ne zrovna umným kladením stejně banálních odpovědí.____Jelikož si autor je většiny problémů, které s Gadžem mám, sám vědom a plánuje téma dále rozkrývat, přihazuji čtvrtou hvězdičku s podmínkou, že příště! (prej) a tohle je teda warm-up.

plakát

Čest rodiny Prizziů (1985) odpad!

Neskutečnou nudu a mlácení dialogové slámy, nejnudnější expozici mafiánského filmu v historii a nulový spád jsem si ještě vylepšil českým dabingem. Mea maxima culpa. Mno, na tu sračku se fakt dokoukat nedalo. A ten humor? Maximálně trapná parodie.

plakát

Dannyho parťáci (2001) 

Nedotažený kousek. Jako krimi dobré, nikterak originální zápletka je v rámci možností pěkně promyšlená. Po stránce humoru hrůza, za žánrově podobným Snatchem zaostává o několik galaxií far far away, zasmál jsem se tuším jednou. Tomu nepomůže ani hollywoodský all-star tým různých handsome boyů, který je zde dle mého čistě na efekt: Matt Damon je milionkrát lepší jako Bourne než uhlazený zlodějíček a Clooney se hodí tak do živého obrazu, ale rozhodně ne do jakéhokoli ambiciózního filmu (pokud tedy těmi ambicemi nejsou rozvzdychání dámského publika). Pitt a Garcia předvádí svůj tradiční nadprůměr, Julia Roberts dokonce zvládla na své poměry věc nevídanou, a to nezničit celý film svou přítomností. Výsledkem je lepší nadprůměr - mnohem lepší mafiány posbíral Soderbergh do Trafficu.

plakát

Daredevil (2003) 

Chcete se stát superhrdinou? Potřísněte si jakoukoliv část těla radioaktivním sajrajtem, počkejte tak týden a máte to - jste superhero u Marvelu. Geneze jejich hrdinů je skutečně většinou prudce originální a zpracování taktéž pokulhávající. A Daredevil je po Hulkovi zcela určitě druhý nejhorší marvelovský supergeroj. Nemůžou za to herci (překvapivě ani Ben Affleck) - ba spíše naopak, třeba Michael Clarke Duncan je vynikající boss(i když, pokud vím, byl Kingpin trochu jiné barvy). Hlavní problém je nudný děj (za pozornost stojí snad jen poslední půlhodina, která je na podobné filmy takřka revoluční co do (ne)přežívání různých hlavních postav) a neskutečně zmrvená akce, plus nechutně joeschumacherovský Benův kostým.

plakát

Děcka jsou v pohodě (2010) 

Rozebírání moderní rodinny bych přenechal výhradně v rukou mistra Balla. Nu, ale aspoň je tohle mnohem lepší než Miss Sunshine...Rozpaky vzbuzují především podivné lesmatky a značná část dialogů ve stylu Cool? Yeah, ok...cool. Oběcně se herci snažili, ale jaksi jim nebylo podstrčeno úplně to správně předchystané kopyto, kterého se měli držet.

plakát

Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992) 

Kdosi zde ke komentářům k Pulp Fiction napsal, že jakýkoliv úsek filmu lze aplikovat v kterékoliv životní situaci. No a o Dědictví to platí asi tak stonásobně. Neskutečná nálož hlášek, Bolek ve svém živlu, spousta slivovice, Kája...a skvěle se u toho pije! Společník na dlouhé vysokoškolské studijní večery.

plakát

Dech života (1987) 

Dalton je skvělý Bond, pro mě asi druhý nejlepší (a mohu přilít do polemiky, žetřeb a i druhý nejhezčí! :-D)...ale John Glen je bohužel kopyto, který sérii rozhodně ničím nepozvedl z jejího častého šedého průměru, jedoucí si v neustále repetitivní šabloně každého dílu introakce-zápletka-baba-zajmou Bonda-ten je zničí.

plakát

Derek (2013) (seriál) 

Gervaisova verze etické (r)evoluce, která i přes svou nedostatečně zabroušenou naivitu dokáže oslovit. Bohužel rozhodně ne řadového diváka, na to je Derek paradoxně až moc populistický a dojímavý - což dokazuje slabší pilotní díl, který ještě neobsahuje mnoho z později kontrastně peprné druhé strany mince. Co se nedá Rickymu upřít, je odvaha jít do podobného konceptu takřka na vrcholu své popularity. Jen ale aby své pozitivně-evoluční moralistické apelování, které od něj posledních pár let pozvolna probublává, nepřehnal. Krutý ironik v něm je mnohem cennější než populistický dobrozvěst.

plakát

Desatero přikázání (1956) 

Kdy už se odhodlat ke shlédnutí tohoto veledíla, než o Vánocích. De Mille na to jde velmi divadelně již od úvodního autorského slova před oponou, kdy divákovi přislíbí pauzu. První polovina, zabývající se Mojžíšem - civilistou je mnohem více záživná, než když se Cecil pustí do svého afektovaného pojetí víry ála Amerika, kde všichni neustále padají na kolena, pronášejíce velká slova. A přibližně každých 30 minut se na obrazovce shromáždí neskutečný počet tanečnicc a předvedou nějaké číslo - záminky jsou různé:) Heston a Brynner jsou dobří, efekty na tu dobu asi celkem 2012kové. Délka překvapivě ani nevadí...ale Hebrejci teda chudáci dopadli komicky.

plakát

Deset důvodů, proč tě nenávidím (1999) 

Cadillac mezi teenagerovskými komediemi. Rozhodně doporučuju místo učení se deskriptivy. akorát se připravte na příšernou hudbu.