Režie:
Ricky GervaisScénář:
Ricky GervaisKamera:
Martin HawkinsHudba:
Anne ChmelewskyHrají:
Ricky Gervais, Kerry Godliman, David Earl, Tim Barlow, Arthur Nightingale, Margaret Towner, Ninette Finch, Barry Martin, Brett Goldstein, Holli Dempsey (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(13)
Obsahy(2)
Ricky Gervais si sám pro sebe připravil roli v milém komediálním dramatu z anglického domova důchodců, kde jako věrný ošetřovatel vidí v každém jen to dobré. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (99)
Pilot: Najnovšiemu projektu Rickyho Gervaisa sa dostalo najviac kritky ešte pred premiérou a to aj od jeho vlastných fanúšikov. Podľa trailerov sa totiž zdalo, že si kontroverzný Ricky bude uťahovať z postihnutých ľudí. Nestalo sa tak. Áno, Ricky síce hrá postavičku, ktorej sa bystrosti veľa nedostalo, no štýl, akým sa Derek uberá, nemá s uťahovaním si, či výsmechom nič spoločné. Ide o príbeh starobinca, kam chodia ľudia už len zomrieť a príbeh obyčajných ľudí, ľudí z najnižšej vrstvy, prostých ľudí, ľudí, ktorí sa ako jediní o týchto starčekov a starenky starajú. Toto miesto je ich svetom, ich domovom. Je v ňom miesto pre drámu, aj pre vtip, no nikdy nie pre cynizmus. Na tomto mieste je jednoducho najdôležitejšia "dobrota" (kindness) a každý náznak cynizmu, ktorý sa ukáže, dostane spravodlivo ranu do hlavy (čo je osviežujúce po Gervaisových The Extras a Life Is Too Short, ktoré zobrazovali uponáhľaný svet, kde sa každý hrnie hlava nehlava za slávou a úspechom). Z obsadenia sú dôležité najmä tri postavy. Kerry Godliman, ktorá je vo svojej roli Hannah, ktorá má ústav na starosti, minimálne tak sympatická, ako Dawn z The Office. Karl Pilkington (známy z An Idiot Abroad, alebo The Ricky Gervais Show), ktorý bol pre mňa najväčším prekvapením. Pre Karla totiž išlo v tomto prípade o herecký debut a vzhľadom k tomu, aký je Karlov "temperament", je až neskutočné, ako je jeho herectvo prirodzené. A nakoniec tu máme Rickyho. S ním jediným mám problém. Akokoľvek sa snažím, nedokážem mu postavu Dereka úplne uveriť. Aj keď ma dokázal v niektorých scénach strhnúť (ako na konci), sú tu momenty, kedy jednoducho nevidím Dereka, ale Rickyho, ktorý sa len veľmi snaží spomaleného dobráka hrať. Ale verím, že sa časom so svojou postavou zžije. Uvidíme, čo prinesú ďalšie diely. ()
Autistu jako hlavní postavu seriálu jsme tady opravdu ještě neměli. Je známo, že Ricky Gervais si při tvorbě humoru nebere servítky, ovšem pokud čekáte, že si zde bude utahovat z "poškozených" jedinců, pak se překvapivě mýlíte. Na Derekově prostoduchosti je demonstrováno nefalšované štěstí, radost a především dobrota. Derek je někdy (většinou) stupidní, ale právě jeho dětský přístup k událostem je velice lidský, ukazuje, že ke štěstí nejsou třeba peníze a jiné materiální hodnoty, stačí dobří přátelé. A ty si může člověk utvořit i v domově důchodců. Ricky Gervais tímto prosociálním seriálem vlastně dělá charitu. Paradoxně tak jedinou slabinou Dereka je málo humoru, drtivou většinu vtípků musí přinést sexuální maniak Kev. 7/10 ()
Kdo má nakoukaného Gervaise do mrtě, bude neustále bojovat s tím, aby se nezačal tlemit při jeho šklebech a bral jeho roli vážně. Když ten boj vyhraje, bude obdarován mimořádně lidskými (třebaže na sentimentální efekt strojenými) příběhy. A prostoru pro tlemení zbude i tak dost, hlavně při hláškách Karla Pilkingtona. 75% ()
Ricky Gervais znovu šokuje. Je neskutečně sympatické, že když se vzdá své notoricky známé masky nekorektního provokatéra, objeví se pod ní človíček schopný vytvořit jednu z nejsentimentálnějších sérií vůbec. Svět v ní je sice dokonale černobílý a vyhrocený do absurdity, jenže takto zjednodušená vize funguje a těch sedm dílů první řady prostě musí chytit za srdce. A přestože je škoda odchodu Karla Pilkingtona, i toho že druhá série ani samotný závěr už nepřichází s ničím "navíc", Derek svojí zkratkou stále jednoznačně dokazuje, že #KindnessIsMagic. ()
Pilot: Na pilot je to tak akorát, mě to rozhodně dost navnadilo a dalším dílům bych se nebránil. Překvapivě dost srandovní (takovým tím černým nebo až lehce zvráceným způsobem) a vtipné hlavně na začátku (Karl by nemusel nic říkat a chechtal bych se stejně i když by měl jen tu "paruku"), co mi snad jediné vadilo, byla ta ukrutně dlouhá zármutková sekvence. To bylo moc, chtělo to zkrátit, dívat se snad 3minuty herecky průměrně ztvárněné postavě autisty/postiženého (u mě totiž převládá pocit, že sleduju nikoliv Dereka, ale Rickyho - a on není nijak extra herec, nejvíc vidím Rickyho při akci s Karlovým Douglasem) do tváře, jak pláče, je prostě příliš. Zatím 60% ()
Galerie (9)
Zajímavosti (2)
- Karl Pilkington natočil všechny své scény za 12 dnů. (MeanWhile)
Reklama