Recenze (52)
Sázka na nejistotu (2015)
Jakožto ekonomický nevzdělanec jsem měl co dělat, abych stíhal chápat o co přesně jde. Naštěstí je film natolik zajímavý a celý jede v takovém tempu, že jsem neměl problém se na ty dvě hodiny k obrazovce přilepit. Naprosto skvěly Christian Bale a výborní Steve Carell a Brad Pitt (Gosling jediný z plakátu nestál za moc). I přesto, že jsem se u sledování bavil, nakonec jsem měl zase jednou pocit, že lidstvo je vážně nepoučitelné a to byl zřejmě záměr.
Sebevražedný oddíl (2021)
Totální nářez, kterej unik současný cenzuře 🤘
Sicario: Nájemný vrah (2015)
Vzhledem k hypu kolem tohohle filmu jsem měl dost vysoká očekávání, ale i přesto si u mě stojí vysoce nadprůměrně. Za zmínku určitě stojí výborná kamera a herecký výkon Del Tora. Bohužel pozadí postav zůstává z velké části nevysvětleno, takže jsem občas netušil, kdo má v ději jakou úlohu. Každopádně To není žádná bezduchá střílečka, ale ani vleklá detektivka. Má to náboj, napětí, překvapení... A velice zajímavý "soundtrack" nebo spíš zvukové pozadí (hudba bych tomu úplně neříkal, ale účel to plní dobře).
Slídil (2014)
Gyllenhaalův výkon dělá z tohoto kousku film jednoho herce. Jeho upřený pohled, děsivý klid a striktně racionální mysl z něj dělají snadno uvěřitelného inteligentního a (všeho)schopného sociopata. Napětí postupem času nabírá na intenzitě a proto mi dost vadil uspěchaný závěr - jediný důvod, proč jsem nedal plný počet.
Spectre (2015)
Je mi sice sympatické, že se tvůrci snaží zase trošku navrátit k bondovce - krásný Aston Martin (ale ještě krásnější a libozvučnější záporácký Jaguar), vychytané hodinky... Ale jako film je to proti Skyfall dost propad. Děj má sice celkem spád, ale bohužel vše se odehrává jen velice povrchně - každý incident je vyřešen tak snadno, jako by Craig jen projel kolem ve vlaku a hotovo a asi právě proto mě film vůbec nepohltil, necítil jsem napětí a vše bylo víceméně dopředu jasné. Škoda - šlo to udělat mnohem líp.
Spider-Man: Paralelní světy (2018)
Rozhodně lepší než většina hraných Spider-manů. Je to až na výjimky svižný, akční a zábavný.
Star Wars: Poslední z Jediů (2017)
Nuda, záchvěv toho, že se něco bude dít, nuda a pak zklamání a celkový nepochopení, o čem to vlastně mělo být... Tolik zdlouhavých a ubrečených scén nebylo ani za celých 6 prvních filmů. Temná strana je k smíchu v obou případech Sithských zástupců a každých deset minut jsem měl pocit scény vykradené z jiného filmu. Za mě rozhodně nejlepší byl del Toro, který se objevil jen jako doplněk... A přitom bylo znát, že stačilo málo a mohl to být super film :(
Star Wars: Síla se probouzí (2015)
Nejsou a už asi nikdy to nebudou Star wars, jako Epizoda V. Ale na druhou stranu je probuzená síla pro mě podařenější, než nová trilogie. Například zmizely nesmyslně nablýskané lodě a vždy perfektně nalíčené postavy. Film je natočen s velikou úctou k původním dílům a chvílemi se přelije až do nostalgie. S novými postavami jsem se až na záporáka Kylo Rena (Adam Driver) celkem sžil. Zajímavé je i rozvedení děje kolem stormtrooperů. Celkově dost povedené, ale na plný počet to není.
Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019)
Ani chvíli jsem se necítil přilepený k plátnu - postavy nevýrazné, děj žádný, drama a napětí nulové. Pouze se přeskakovalo mezi akty, hrdiny a prvky ze staré ságy, které byly do filmu nacpané většinou jen aby byly... Normálně by šlo o průměrný plytký Bčkový sci-fi, ale s takovou "značkou", možnostmi a rozpočtem je to málo!
Stážista (2015)
Taková pohodová lehká nenáročná pohádka pro dospělé. Vysoká koncentrace optimismu může pro někoho být až nepříjemná, ale pokud se chcete po nedělním obědě natáhnout a nechat se pohladit po duši - je to určitě dobrá volba. De Niro jako postarší charizmatický gentleman s obrovskou chutí do života je skvělý, i když někdy až neuvěřitelný (ale jak jsem zmiňoval, osobnosti ani děj nemají v tomto filmu být složité).