Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Horor
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný

Recenze (550)

plakát

Abraham Lincoln: Lovec upírů (2012) 

Zábavné béčko objasňující, že osvobození otroků a válka Jihu proti Severu byla o vyhladovění a vypuzení jižanských upírů. Abraham Lincoln se jí osobně účastnil jako lovec upírů a politickou roli už znáte sami. Filmu by slušelo nějaké humorné odlehčení a lepší herecké výkony (slušně hraje jen Dominic Cooper ve vedlejší roli), ale jednou se to shlédnout dá bez újmy na zdraví.

plakát

Agiwa na (2008) 

Žánrově hodně korejský film, tj. na rozhraní komedie a dramatu. Rozmazlený bohatý frajírek se ocitne z hodiny na hodinu bez prostředků a má se postarat o malé dítě. Herecky i režijně výborně zvládnuté, ve scénáři by se chyby najít daly, ale jako celek je to příjemná podívaná. Asi jediný vyloženě rušivý moment je, že v některých chvílích dítě komentuje situaci hlasem staršího muže.

plakát

Air terjun pengantin (2009) 

Na filmu by mohlo být zajímavé pro nás exotické prostředí Indonésie, ale bohužel je ho ve filmu minimálně. Většina filmu je levná televizní produkce, takže se hrdinové ve tmě potácejí lodí, omšelými budovami nebo křovím, které může být kdekoliv. Scény jsou natahované a skoro všechny ve tmě, takže ani příznivci řezničiny si moc neužijí, byť mrtvých je dost. O nějakém herectví vůbec nemůže být řeč. Dvě hvězdy za exotiku.

plakát

All of Us Are Dead (2022) (seriál) 

Zombie apokalypsa se šíří z obrovské budovy střední školy a skupinky studentů se pokoušejí přežít mezi stovkami zombies. Většina recenzentů si stěžuje na rozvleklost, ale já to tak nevidím. Sice je akce prokládaná velkým množstvím konverzace, ale na druhé straně se autoři poctivě snaží zatáhnout do děje všechny postavy skupinek přeživších a přiblížit je divákům. Charaktery studentů jsou různé a autoři se pouštějí do ostré kritiky šikany, sociálních rozdílů nebo přehnaných očekávání rodičů a tlaku na studijní výsledky. Další odbočky k rodičům některých studentů nebo k politikům dokreslují vztahy a politickou kulturu. Výsledkem je seriál daleko přesahující prostý žánr zombie vyvražďovačky a ostré rozhovory studentů s dospělými v posledním díle vyznívají mrazivěji než pohledy na moře zombies pořizované z dronů. Z hereckých výkonů mohu vyzdvihnou výborné výkony Ji-hoo Park, Chan-yeong Yoon, Yi-hyeon Jo a Yoo In Soo. Pomalejší zombie seriál nebude sedět každému, ale mně se trefil do noty. Těším se na druhou sérii.

plakát

Alyce Kills (2011) 

Tohle rozhodně není film pro mě. Nevadí mi psychodrama a sociální sonda v první hodině ani výstřelky hlavní hrdinky, která nakonec dokononale zešílí a rozjede vír perverze a násilí. Vadí mi rádoby umělecký klipovitý střih, přemíra detailních záběrů, záběrů z nesmyslných úhlů, zpoza záclon, od ucha hovořící osoby, záběry proti světlu, s přehnanými ostrými stíny atd. Nemám z toho artový zážitek, jen mi to zkazilo celý film, že jsem přes tyhle parádičky nebyl stavu pořádně sledovat děj. Pokud vám tohle nevadí nebo si v tom přímo libujete, přidejte dvě hvězdičky, ale já tohle nedávám.

plakát

Američtí bohové (2017) (seriál) 

První řada: Nečekaně kvalitní adaptace románu Neila Gaimana zachytává zdánlivě neslučitelnou chladnou realitu s působením bohů, kteří se rodí z lidské víry a chodí po světě spolu s lidmi. Seriálu kraluje především vizuální a zvuková stránka, které jsou zpracovány excelentně a pozadu nezůstává vynikající výběr herců. Překvapivě k nejhorším patří hlavní hrdina Ricky Whittle jako Shadow Moon, který působí neslaně-nemastně, ale naopak překvapivě výtečný je výkon málo známých Pablo Schreibera jako Mad Sweeneyho a Emily Browning jako Laury Moon. Od Iana McShanea v jedné z hlavních rolí se kvalitní výkon dal očekávat a nezklamal. Ve vedlejších rolích vynikají Gillian Anderson (Media), Crispin Glover (Mr. World) a Peter Stormare (Černobog). Kvalita scénáře je kolísavá, ale neklesá pod únosnou mez. Milovníky akce musím zklamat, té je tu pomálu. Polovina příběhu je za námi, s celkovým hodnocením je asi vhodné počkat na uzavření děje ve druhé sérii.

plakát

Amityville Island (2020) odpad!

WTF? Ale opravdu WTF? Tohle opravdu nedává vůbec žádný smysl! Sharknado je proti tomuhle na oskara! Příšerné herecké výkony, příšerná technická kvalita, žádná režie a scénář psal generátor náhodných vět.

plakát

Andělské Vánoce (2016) (TV film) 

Scénáristé se zrovna moc nesnažili. Smíchali tradiční příběh "Vánočního ducha" s retrospektivou ukazující promeškané příležitosti a důležitost rodiny se zdařilou duchařinou Just Like Heaven (2005) a příběh je na světě. Stačí zamontovat zatrpklého umělce v kuchyni bistra a jeho devítiletou neteř sirotka a není oko, které by neuronilo slzu. Do hlavní romantické role workoholické obchodnice s cennými papíry byla angažována v době natáčení padesátiletá Kristin Davis, která opakovaně vykřikuje, že má život ještě před sebou a ještě se nestihla zamilovat. Nic proti, ale Kristin Davis se snaží hrát postavu o dvacet let mladší a vypadá to divně. Prakticky to samé platí o jejím hereckém partnerovi Ericovi McCormackovi, jehož postava stále doufá, že kuchař v bistru je jen dočasná štace, ale vlastně už nic pro změnu nedělá. Nic ve filmu není vyloženě špatně, ale zůstává pachuť, že byl příběh původně napsaný pro mnohem mladší herce.

plakát

Anihilace (2018) 

Mohla to být konkurence skvěle hodnocené přemýšlivé komorní SF Příchozí (Arrival, 2016), ale nebude. Hrdinové Arrival luští tajemno logikou, vědou a fungující vojensko-vědeckou organizací. Annihilation nabízí improvizaci, zbraně a chaos. Co se zdá pravděpodobnější: Okolo neznámého jevu postavím vojenskou základnu, začnu s postupnými průniky po několika metrech, jištění na lanech, smíšené týmy specialistů a vojáků, ochrané oděvy atd. nebo postavím u oblasti barák plný vědců řízených psycholožkou a když se nevrátí vojáci, tak pošlu bandu psychicky narušených vědkyň v maskáčích, ověšených zbraněmi? Podobenství s rakovinou vzhledem k závěru postrádá smysl. Triky jsou hluboko pod úrovní možného, ale problém není ani tak v technice, jako invenci tvůrců, co vlastně chtějí ukázat. Důvod mixování pochoďáku hezkou krajinou (jako vystřižený z Monsters - Zakázaná zóna, 2010) s akčními scénami jako vystřiženými z Vetřelce (jedna scéna vypadá jako kopie plakátového výjevu Vetřelce 3) mi uniká. Závěr je vyloženě plytký a v rámci SF rozhodně nijak invenční. Proti Natalii Portman v hlavní roli nic nemám a úkolu se zhostila na výbornou, ale Jennifer Jason Leigh a Oscar Isaac svou rozpolcenost vyjadřují především tupým zíráním do prázdna a o nějakém hereckém výkonu se vůbec nedá mluvit. Celkově mi příjde, že zajímavý námět, solidní scénář a dobré herecké obsazení zabil režisér špatným vedení herců, střihem a komunikací s CGI.

plakát

Annabelle 2: Zrození zla (2017) 

První Annabelle mě po skvělém The Conjuring těžce zklamala. Druhý díl je o poznání lepší, ale trpí nedotahováním námětů - několikrát něco nakousne, ale nevytěží ani vzdáleně maximum (strašák, porcelánová maska, domeček pro panenky). Scénář je mdlý a spočívá prakticky jen z hry na babu se strašidlem v rozlehlém domě. Šest dětských hrdinek je také trochu mnoho a většina z nich jen někde postává, nebo se účastní jedné zajímavé scény za celý film, což rozmělňuje pozornost a zaujetí postavami. Američané se také v honbě za diváky neodváží do dětí pustit tak ostře jako do dospělých, takže se nekonají žádné krvavé scény a mrtvých je vůbec překvapivě málo na celkový počet lidí ve strašidelném domě. Některé lekačky jsou zrežírované skvěle, ale filmu chybí vývoj a lepší stupňování napětí. Film pozvedá herecká sestava, obzvlášť dětské herečky v hlavních rolích hrají výborně dospělí herci jim jen z povzdálí statují. Celkově příliš umírněný film, kterému by prospěla mimo vytváření lekaček i lepší hra s napětím.