Režie:
David F. SandbergScénář:
Gary DaubermanKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Talitha Eliana Bateman, Lulu Wilson, Stephanie Sigman, Anthony LaPaglia, Miranda Otto, Grace Caroline Currey, Alicia Vela-Bailey, Kerry O'Malley (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Annabelle 2: Zrození zla je pokračováním velmi úspěšného hororu z roku 2014 „Annabelle". Výrobce panenek se svou manželkou přijmou několik let po tragické smrti jejich dcerky do svého domu řádovou sestru a několik dívek ze zavřeného sirotčince. Zanedlouho se stanou terčem aktivit Annabelle, posedlého výtvoru výrobce panenek. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (7)
Recenze (471)
5/10 Po väčšinu času je to generický horor, kde je už na rámcovaní obrazu a polohe kamery zrejmé, čo sa stane o desať sekúnd. Ukazuje sa tak, že čaro Lights Out nebolo ani tak v režisérskych schopnostiach Sandberga ako skôr v geniálnom nápade, ktorý mal. Annabelle: Creation má ale na rozdiel od predošlých dielov franchisu Conjuring dva fakt skvelé momenty a to flashback o vzniku démonickej bábky a úplný záver filmu. ()
Sandberg ma so svojím hitom Light Out príliš nedostal, ale povedal som si, že mu dám v prípade druhého pokračovanie Annabelle (jednotka nestála za moc, ale to asi všetci viete) ešte šancu. A neľutujem. Rozbeh filmu je síce pomerne pomalý a chovanie postáv často krát nelogické (no na čo do tej izby stále behali?), gore scény však vcelku potešili a atmosfericky si na tom stojí pokračovanie Annabelle veľmi dobre. Tých 70-75% si snímka určite zaslúži. Nebol som po kine natešený tak ako pri Conjuring 2ke, ale aj tak hlásim slušnú spokojnosť. ()
Všechny ty vzkazy na papírcích, schodišťová křesla, nákladní výtahy či strašáci do pole mají své využití předem dané sotva se objeví na scéně. Postavy v záběrech jsou vždycky rozmístěny tak, že dopředu víte, z kterého místa přijde bubácká aktivita a nezaznamenal jsem jediný pokus, že by se autor z tohoto pravidla snažil vytěžit nějaké překvapení. V minimálně deseti případech si s vteřinovým předstihem zazoufáte, ať se to hororové klišé nepoužije a oni ho tam bez milosti vrazí (mj. samovolné otvírání dveří, třesoucí se poklop studny, kladná postava nečekaně bouchne zvenčí do okýnka auta). Děti, pokud zrovna nevyměňují kolo bez reflexní vesty, se nemusejí obávat, že by jim někdo zkrátil dětství a v rámci výborných svěračů si své individuální zkušenosti s nadpřirozenými silami navzájem svěří až asi po hodině filmu. Konec, kterého bych si mimochodem ani nevšiml, kdyby nenaběhly titulky, byl suchý jak klín frigidní ženy a postavil se jako protiklad k typickému žánrovému nonsensu v podobě sexuálně přitažlivé jeptišky. Tento zdaleka ne úplný výčet vyměřuje Sandbergovu prachsprostou rutinu, která může vyděsit maximálně toho, kdo šokován při Rosenbergově Hororu v Amityville upadl do kómatu a probral se až nyní. Tu otravnou panenku Annabelle měl už dávno navštívit rošťák Chuckie s pugetem růží. Přeskočil by předehru (respekt k nápisu Choking Hazard), nadzvedl jí kanýrovou sukýnku a ukázal, kdo je tady pán domácí. Pokud by si nedával pozor, nemusíte být ani odborník na genetiku, abyste věděli, že to bude mít rezavé vlasy a vražedné sklony.. ()
Stejně dobré jako jednička, bavilo mě to moc. Výskyt klišé je zde sice téměř už neúnosný (postavě v kritický moment zhasne baterka, ležící postavu cosi zatáhne pryč, posedlá postava křupající končetinami, bubák v záběru za postavou, která ho nevidí...) - ostatně ani sám scénář žádnou velkou originalitou zrovna neoplývá a děj je vyloženě postaven na základním žánrovém předpokladu, že postavy lezou kam nemají a celkově se chovají zcela v rozporu s tím, jak by na jejich místě jednal každá normální člověk - a herecké výkony většiny castu jsou dost mizerné (s výjimkou úchvatné T. E. Bateman, která mě už loni okouzlila ve snímku Já, Simon a které předpovídám velkou budoucnost) a celkově mi byly ty holky dost nesympatické - ale má to prostě super atmosféru, mnohokrát mi u toho běhal hrůzou mráz po zádech, a pak již zmíněná oslňující Talitha Eliana Bateman, v době natáčení teprve 15 letá, coby hlavní klad). Rovněž se mi hodně líbilo závěrečné navázání na jedničku, kdy je zde vlastně vysvětleno, co jejímu ději bezprostředně předcházelo. A soundtrack a kamera nemají chybu. Za mě rozhodně super dojem z povedeného hororu. Btw. ta základní myšlenka filmu - rodiče zdrcení ztrátou dítěte překročí tabu, aby ho dostali zpět, ale místo milovaného potomka se vrátí jen čisté zlo - mi připomněla Řbitov zviřátek. ()
Tak jsem jednou zase viděl kvalitní film. Šel jsem totiž na Emoji ve filmu a bylo to........ Počkat cože? Annabelle se vrací. A vrací se kvalitně. Pokračování/Prequel Annabelle je totiž neuvěřitelně krásná horrová práce. Annabelle 2 je neuvěřitelně kvalitní horror. Při čemž trvá než na ten horror dojde. Ale i to co se děje před ním je prostě a jednoduše super. Začíná se opravdu se zrozením panenky. Následně najede krásný život rodiny Mullinsových jejíž harmonie končí po havárii dcery. A následně začíná o 12 let později kdy přijedou dívky a řadová sestra. Ty dívky jsou neuvěřitelný. Mají neuvěřitelný herecký talent a všechno co se dělo jsem jim věřil. Série V zajetí démonů si holt umí pohlídat dětskou část obsazení. Annabelle 2 ani tak netlačí na lekačky kterých je ve filmu minimálně ale spíše na atmosféru která je správně mrazivá, depresivní a o v ohrožení opravdu mohou být i malé holčičky. Celou dobu tak film jede než začne finále které.... hrozně tápe oproti zbytku, nemá úplně stejnou atmosféru jako všechno předtím a i luze o naprosto dokonalém horroru jsou pryč. Závěrečná scéna odkazující na Annabelle 1 je ale fajn (a odkaz na Valaka naláká na příští léto) Jedna se prostě o další fajnovou část univerza V zajetí démonů. A celkem se těším na další části. Přece jenom takových horrových sérii držící si svojí kvalitu není moc. Viděno v kině: 2x ()
Galerie (43)
Zajímavosti (21)
- Ve filmu se na chvíli objeví i Lotta Losten, manželka režiséra Davida Sandberga. (PaTeXx)
- Film byl promítán kritikům od kterých dostal 62 %. (ČSFD)
Reklama