Recenze (84)
Hobit: Šmakova dračí poušť (2013)
Naprosto skvostná písnička I See Fire u závěrečných titulků v podání britského hudebního supertalentu Eda Sheerana. Na film Hobit moc málo "hobita"; přeci jen on má na to udělat geniální mimikou a gestikulací film. Zhola nevyužitá výprava, no...kde jsou ty panorááámata? A dvě vtipné scénky výrazně nad úrovní ostatního akčního dění... eeeeeh. Jak by řek havran z Poea - n e v e r m o r e
Pururambo - prales, kde se zastavil čas (2005)
akorát nikdá nepochopím, jak se může někdo procházet v džungli v kraťasech!
Hráči (1998)
Akorát mě začíná otravovat, že filmovej Matt Damon by strčil do kapsy snad i Stephena Hawkinga...
Bratříčku, kde jsi? (2000)
Film, který vsadí místo testosteroných stříkanců, zběsilých automobilových honiček a megolamanských destrukcí na krásu vhodně zvoleného slova, kouzlo a chytlavost poutavých jazykových hříček, ba sdělení či půvab melodičnosti celku, bude u mě navždy mít zelenou. Vždyť celý film se jakoby nese na jedné vlně, kterou se umně proplétá zdánlivě podřadná, nikoliv však bezvýznamná, dějová linka v područí tří trestanců. Pokud se takto precizně skloubí herecký genius v každém z nich s naléhavostí mluveného projevu (já tak strašně zbožňuju úlisnost odpovědí, chytráckost v tónech zjevných fabulací stavěných do formy dogmat a naškrobenost formulací George Clooneyho /ne nadarmo namluvil o mnoho let později v animáku právě fantastického mr. Foxe.../ nebo prostoduché naivní buranství Tý Bý Nelsona), tak já budu cílovou skupinou snímku a budu to právě já, kdo bude vystávat hodiny na lístek do kina...
Město andělů (1998)
Další hollywoodský cumel, který dostane do hyperglykemického komatu i 14ti letou puberťačku romantičku. Meg Ryan?? Jako obvykle SMOKIN' HOT!!
P.S. Miluji Tě (2007)
...ale z tej kopice flashbacků a scén se zesnulým butlerem se mi zkazila osmička vpravo nahoře... ale dokážu si suše představit, jak leckteré dámě ukápla slzička žalu / nad tím, co mohly mít doma/ nebo možná i hořkosti / nad tím, co ve skutečnost mají doma/.
Líbáš jako Bůh (2009)
Když oni ty nový český filmy jsou většinou hrozně hloupý....
Dr. No (1962)
Škoda, že si ten konec s knižní předlohou v ničem nezadá, ale předpokládám, že na začátku šedesátých let byl přeci jen ještě problém přivést na obrazovky boj bonda s obří sepií:)
Chlapec v pruhovaném pyžamu (2008)
Konfrontace dvou světů, oddělených dvou set dvaceti volty a kilometry ostnatých drátů, hranicí mezi nesvobodou, útlakem a příkořím na straně jedné a volností, kratochvílí a svobodnou vůlí na straně druhé. Právě z tohoto důvodu působí nenucené dialogy syna židovského hodináře a nejmladší ratolestí Hauptführera koncentračního tábora tak kosmicky a vlezle osobně, jakoby slunce svítilo jen na jedné straně a snažilo se svými paprsky oslepit nežádoucího... Dát tomuto pro mě naprosto neznámému režisérovi ke kameře do druhé ruky ještě raneček zkušeností a špetičku umu filmových titánů, třeba by vyrukoval s delší stopáží a větší precizností při castingu. Nicméně ta britská škrobená angličtina v čistě arijském prostředí nepůsobí dostatečně panovačně a jednoduše se nehodí.
Město Ember (2008)
Námětově ještě o hodně přitažlivější než letošní Cesta do středu země, ale tou dětskou výstavbou děje, naprosto směšně nezvládnutým střihem a obskurními hereckými výkony všech zúčastněných - osobně mi hlava nebere, jak se jim podařilo zaháčkovat do filmu takové herce, jakými jsou Bill Murray nebo Tim Robbins, prostě strašné zklamání.