Oblíbené filmy (10)
Nekonečný příběh (1984)
úžasný film, úžasný příběh, úžasné poselství, film mého dětství. Jeden z mála případů, kdy přečtení předlohy s filmovým zážitkem nehlo, možná to naopak dokonce umocnilo (a to určitě ne proto, že knížka by byla horší, to ani náhodou). (Výběr ikonky taky o něčem svědčí). Prostě pro mě the best film!
Střihoruký Edward (1990)
Hledá se Nemo (2003)
Nema jsem viděla už mockrát a vždycky mě překvapí, že tam najdu ještě něco dalšího. Animace výborná (u Pixarů ani jiná být nemůže), ale co mě nejvíc dostává, je příběh. Možná není úplně originální, ale přes všecko to zvířectvo a neuvěřitelná dobrodružství, se pod tím skrývají úžasný lidský příběhy o "obyčejných" věcech. A je to podáno nadmíru příjemnou formou. K příjemnému dojetí tady není třeba velkých dramat a přebujelého sentimentu a to se mi líbí.
Pád (1999)
Klimtův Pád mám spojen s takříkajíc jungovskou synchronicitou - nějak se to všechno sešlo, secvaklo a zážitek je z toho silný. Pád má atmosféru a výborně vystihuje Charmsovy povídky - geniální!!