Poslední recenze (4)
Král sokolů (2000)
Jedna z nejvíc podceňovaných porevolučních pohádek. Jako fakt. Podle mě je nejlepší. Originální a pěkně sestavený příběh, krásná příroda, sokoli a přitom bez přílišného nadpřirozeného balastu...Už jen to zaslouží minimálně 3 hvězdičky, odpaďáci! Když připočtu nostalgii a to, že jsem si tu pohádku doma hodněkrát pustila na videu, nemohu dát jinak než 5.
Lotrando a Zubejda (1996)
Proč jsem dala tak nízké hodnocení? Je fakt, že když jsem tu pohádku viděla prvně (to mi mohlo být nějakých 8 nebo 9 let), tak se mi líbila. Ale později mě tam začal vytáčet jeden prvek, který obecně u pohádek nemusím a snesu ho jen u těch nejklasičtějších - zpívání. Spojení dvou různých pohádek, výprava i herci docela vyšli, ale popěvek "nám se stalo něco překrásného" mi brzy začal hejbat žlučí natolik, že jsem si tuto pohádku už nikdy dobrovolně nepustila. A to jsem myslím romanticky založená osoba... No, uznávám, že může být i daleko hůř, ale moje uši jsou už od útlého věku rozmazlené kvalitou. Je to taky jeden z důvodů, proč se tolik bojím pohádky "Tři bratři", která je dokonce údajně zpívaná celá!
Klíč (2005)
Poslední dobou jsem si všimla, že řada hororů je na stejné brdo. Prostě - rodinka se stěhuje do domu, kde se dřív odehrála strašlivá událost a hle - hrůzy minulosti se opakují, duchové útočí a ti nejschopnější z rodiny musí zatočit s dávnou kletbou. Klíč se řídí tímto modelem, ale přesto je originální. Hlavní pointa mě opravdu zarazila, dokonce jsem film nemohla dostat nějaký čas z hlavy. Nebudu nic prozrazovat, mohu jen doporučit.