Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární

Recenze (223)

plakát

Begone Dull Care (1949) 

Zajímavá experimentální visualizace příjemné jazzové hudby od Oscar Peterson Trio. Obraz výborně koresponduje se zvukem a je plný nápadů, nicméně stopáž je podle mě lehce přetažená. Film určitě nebylo snadné udělat (a to je to, co na něm obdivuji především), protože Norman McLaren a Evelyn Lambart kreslili přímo na filmový pás!

plakát

Bierkampf (1977) 

Nálepka „německého Borata ze sedmdesátých let“ filmu Bierkampf opravdu sedí. Sám režisér Achternbusch si v něm totiž zahrál muže, který se v převleku za policistu dostane na slavný německý Oktoberfest a provokuje jeho návštěvníky. Podobně jako v posledních filmech Sachi B. Cohena, i v Bierkampfu pramení většina komických situací z toho, že se Achternbusch chová jako hovado a při svých interakcích s náhodnými kolemjdoucími improvizuje. Styčných bodů s Boratem je zde ostatně víc. Ani u jednoho z filmů si nejsme jisti, do jaké míry je celá situace nahraná a do jaké se jedná o náhodu, a v obou případech bylo imho záměrem autorů někoho zesměšnit. Bierkampf má tu nevýhodu, že je poněkud undergroundovější, méně líbivý a méně hollywoodský. Filmu prakticky chybí děj a zřejmě i proto nebyl film ve své době příliš populární. Z hlediska inovativnosti, unikátnosti a také odvahy režiséra se ale jedná o jedinečné dílo.

plakát

Bílá masajka (2005) 

I když tam bylo pár pěkných záběrů a trochu pěkné hudby, nemůžu dát víc než dvě hvězdičky. Ještě nikdy mě neštvala hlavní postava filmu jako Carola tady. Měšťačka si zajede do Keni, kde se zamiluje do svalnatého domorodce a rozhodne se s ním zůstat. Následuje to, o čem ve filmu asi šlo nejvíc a sice ukázání odlišnosti kultur. To se ale děje neuvěřitelně trapným způsobem - Carola se není schopná smířit s faktem, že je v Africe, kde kmen jejího vyvoleného jí syrové maso a žije v chýších z klacků. Při tom je protivná, nechápavá a neuvěřitelně zabedněná. Třeba to byl záměr a film měl taky ukázat, že to byla jenom naivní husička, které muselo dojít, že takhle to prostě nepůjde, ale ty 2 hodiny byly utrpení, které bych po druhé rozhodně nepodstoupil.

plakát

Bildnis einer Trinkerin. Aller jamais retour (1979) 

Obraz alkoholičky je film, který jsem si musel pustit doma znovu, protože jsem při projekci v kinosále usnul. Tím nechci říct, že je nudný, ale absence téměř jakéhokoliv děje a kauzality zmohla moji pozornost. S hlavní hrdinkou se navíc nemůžeme nijak ztotožnit – neznáme její jméno, neznáme její motivaci a navíc nemluví. A k tomu se nechová zrovna sympaticky. A právě v jejím konání je klíč k tomu, o čem se autorka imho snažila natočit film. O stereotypech a škatulkování podle pohlaví. V tomhle kontextu je film důmyslně podvratný a postupně bourá jeden stereotyp za druhým, čímž reflektuje „obraz“ mužů/žen nejenom v kinematografii ale v celé společnosti.

plakát

Bobule (2008) 

Sice je námět a polovina scénáře zkopírovaná z Dobrého ročníku, ale aspoň (návštěvností) uspěl český film, který je natočený a vyprávěný trochu jinak než Hřebejk. Sice jsem jako moravák musel přetrpět, jak se pražáci snaží mluvit moravsky a melou o víně věci, který ví snad každej, ale zase se mně pěkně dívalo na Terku Voříškovou :-) Sice to nebyl nadprůměr, ale ani podprůměr...takže fajn. Mimochodem Bařina očividně točit celkem umí, tak uvidíme, co se stane až dostane lepší scénář.

plakát

Bod varu (2021) 

Herecky a formálně skvělý. Scénáristicky to ale bohužel dost pokulhává. Postavy od zaměstnanců po hosty jsou jednorozměrné figurky, nemají žádný zajímavý vývoj, dějové zvraty jsou buď na sílu nebo extrémně očekávatelné, no a závěr nepřinese ani překvapení, ani katarzi. Jen je prostě úplně logickým pokračováním toho, co se děje od první minuty a kdyby nastal v polovině filmu, nikoho to nepřekvapí. Škoda...námět, prostředí i nápad zpracovat to celé jako jednozáběrovku je skvělý. 7/10.

plakát

Bolero (1993) 

Musím nesouhlasit s petaspurem. Film není o bubeníkovi, který se před kamerou přetvařuje a dělá milovníka bolera; právě naopak!!! Sledujeme neurotického muže, který musí splnit svůj úkol a odehrát svůj part, i když se necítí zrovna nejlépe. Očividně ho bolí záda, při hlučných úderech si všimneme, že ho bolí nejspíš i hlava a když koncert skončí potleskem diváků, jednoznačně se mu uleví. O celém boleru si myslí svoje a ve skutečnosti je mu úplně ukradené :-) Lecontův nápad natočit tenhle film je velmi vtipný a originální; Villeret se své složité role zhostil dokonale a jediný téměř úplně statický záběr doslova nacpal emocemi a řečí těla, která ale jak vidno, není čitelná pro každého.

plakát

Bolt - pes pro každý případ (2008) 

Letos jsou ty animáky hezky odstupňované. Wall-E 5*, Kung-fu Panda 4*, Bolt 3*...přesto jsem se bavil, několikrát zasmál a od Bolta bych rozhodně nikoho neodrazoval. Nepřekvapí, neurazí.

plakát

Boogie-Doodle (1948) 

Boogie-Doodle vznikl bez použití kamery, kresbou přímo na 35mm film. Boogie, které k filmu hraje, není nějak synchronizované s obrazem, ale dotváří atmosféru. Mnohem dokonalejší a promyšlenější je podle mě jiný McLarenův krátkometrák Begone Dull Care.