Recenze (2 314)
Batalion (1927)
I přesto, že jsem viděl jen pár naších němých filmů (většinu z nich bezrozpaku nazvu amatérskou fušařinou) musím Batalion označit za jedním nejpodařenějších naších filmů a to nejen z dob němého filmu. Jméno režiséra jsem znal jen z textů a konečně jsem měl možnost poznat i jeho velké dílo. Bravůrně za pomocí kameramana a střihače natočil opravdu nesmrtelné dílo. I po 80ti letech film ze své působyvosti nic neztratil a na poli dramatu poráží i filmy co vznikli i o třicet let později. Batalion dokazuje, že opravdu kvalitní film nemůže zestárnout.
Svatý Václav (1929)
Režisér Kolár si na svou hruď i reputaci vzal opravdu velkou zátěž, pokusem o natočení osudů patrona naší země. S přihlédnutím na poměry v jakém byl náš pozdní něný film, nechápu jak se mu to podařilo. Jistě mu velkou pomocí bylo zainteresování státu a AV ČSR. Stát dal potřebné peníze, AV zase rady, faka a informace. Ale co by tyto dva důležité elementy by zmohli, kdyby by Svatý Václav byl v nedostatečných rukách. Naštěstí Kolár to měl vše dokonale promyšlené. Celá struktůra scénaře je dobře vymyšlená, zbytečně se neodklání od hlavních postav (narozdíl od Batalionu) a nesází jen na Jiráskovitou mytologii-spor dvou bratří není tak černobílí. Výprava je opravdu velkolepá, i triková část filmů s modely je po technické stránce na tehdejší světové úrovni (v porovnání třeba s Husitskou trilogií). Navíc film je podpořen opravdovou hereckou špičkou. Zdeněk Štěpánek snad nikdy takovou velkou dramatickou roli ve filmu nedostal. Svatému Václavovi do dokonalosti mnohé chybí, v mnohých momentech opravdu zestárl (oproti již zminěném Batalionu), ipřesto se jedná o precizní dílo, které na svou dobu silně vybočovalo z tehdejší naší produkce a v mnoha směrech převyšovalo produkci vznikající příštích pár dekád.
V podzemí Třetí říše (2004)
Najít něco nového do dokumentů o WW2 je poměrně těžké, tak již mnozí dokumentaristé vaří z vody. Přesto se jedná o zajímavý dokument s málo známými informacemi.
Půlnoční vlak (2008)
Celý film je silně nevyvážený. Nejvíce je to vidět na scenáři. Občas je něco opravdu vydařené, občas něco ne. A byť na konci se jisté problémy s logikou vysvětlí, tak i tak psychologie a motivace postav jsou místy nelogické a neraálné. Ale závěr měl správnou intezitu dramatičnosti. Herecké obsazení se mě líbilo, hlavně po dlouhé době Vinnie Jones si pro své neherecké nadání našel správny projekt-zde je přímo dokonalý, jeho výkon je jednoduchý jako rána kladivem do hlavy, přesto se sem perfektně hodí. A režisér to celé dobře ukočíroval, dokonce ani občasná vidoeklipová režie mě tady moc nesrala. A hlavně se Kitamura nebál digitální i uměké krve a správně ji dávkoval-přímo labužnicky si znalý divák užije smrt Teda Raimiho:-). Celkově je Půlnoční vlak rozporuplným filmem, který v mých očích silně kolísal-rozhodoval jsem se při jeho sledování mezi **-**** ocejchování. Avšak po pár hodinách přemýšlení o něm, jsem se rozhodl trošku přidat a děkovat Bohu, že v Brně nemáme metro:-)
Toopy & Binoo (2005) (seriál)
Šílenost pro malé caparty, huliče ganže a sebevrahy co pořebují něco pozitivního. Ale ranní čaj před odchodem do práce jsem si jistou dobu nedokázal představit, bez vlezle pozitivní gigantické krysy a němé mikrokočky.
Dům voskových figurín (1953)
Film mě moc v paměti neuzkvěl, přesto si vybavuji poměrně zdařilou atmosféru a napětí.
Fresh Prince (1990) (seriál)
Místy vtipné. místy nudné, místy vlezlé, ale pořád děsně černé-moda i hudba-jen ten černý humor se tu nenacházel.
Eso (1994) (pořad)
Kvalita Esa lítala s tím, kdo jej uváděl. Celkově se jedná o průměrný pořad pro chudé puberťáky, co nemají kabelovky a nemohou sledovat MTV atd.
Prásk (1998) (pořad)
Bulvár, jenž se od ostatních liší tím, že se nebere až tak moc vážně a nehraje si na kdovíjak důležitý tv-týdeník (jako Topstar na primě). Nic proti ničemu.
Občanské judo (1994) (pořad)
Díky svému zaměstnání a plus, že u Policie pracuje můj bratranec, vím, že pořady jako je tento je klamou tělem. To co vypadá na obrazovce jako sviňárna největšího kalibru, je ve skutečnosti mnohdy jinak.