Carrie_3

Carrie_3

Andrea Jirásková

okres Rakovník
studentka VŠ

23 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 2.1.2016  22:54
    Creed (2015)
    ***

    Nemohu se zbavit pocitu, že tento snímek je pro mě stejně tak lehce zapomenutelný jako Bojovník s Jakem Gyllenhaalem z téhož roku. Osobně mám tento typ filmů velmi ráda, protože u nich mohu vypnout mozek a užívat si atmosférou zápasů a ne příliš komplikovaného děje. Mrzí mě, že film nedokázal vytěžit více ze svého potenciálu - nostalgii z návratu Rockyho na - tentokrát - trenérskou lavici uzemnil pro mě naprosto plytký děj. Co bych ovšem pochválila, byla filmová hudba a kamera, které mě velmi bavily.

    • 15.3.2015  20:50

    Společně s trabanty už jsem projela pěknou část světa a vždy mě nepřestávají udivovat, jak daleko dokáží dojet. Miluji to jejich nadšení, s kterým se pouštějí do každého dobrodružství, která vždy nemusí skončit tak pozitivně, jak naštěstí prozatím končí. Dan Pribáň je cestovatel, který svým nadšením a nezdolným optimismem dokáže diváka strhnout natolik, že mu snad i musí uvěřit, že žádné překážky neexistují a pokud snad i ano, tak se dají vždy a lehce překonat. Tyto dokumenty mě vždy naplní údivem nad krásami daných zemích, že jen těžko odolávám, abych si hned nekoupila letenku a nenaplánovala si cestu do zemí mě vzdálených. Světadíl od světadílu tato cestopisná road movie nabírá na kvalitě co se filmařské stránky týče a já už se těším na další cestu po Austrálii a JV Asii.

    • 21.1.2014  21:15

    Režisér měl možnost zpracovat velice silné téma, které jsme sice už měli tu možnost vidět zpracované snad stokrát, ale pro mě má pořád zvláštní význam (kouzlo?). Film má z mého hlediska dva velké klady: za prvé je to způsob jeho snímání. V mnoha ohledech působí jako jedna velká pohádka (pokud odhlédneme od děje) a každá scéna je skvěle barevně vyvedena. Jako druhý klad mohu označit herecké výkony, které snímek nepochybně posouvají o stupínek v hodnocení výše. Důvod, proč ale hodnotím relativně nízko, je ten, že mi zde chyběly emoce (i když by se mohlo zdát, že film je jimi napěchovaný - není to tak). Nedokázala jsem se do děje ponořit a pouze jsem ho chladně sledovala zpovzdálí. Nevím, zda režisérovou snahou bylo tak říkajíc "zalíbit se všem", ale co se mě týče, tak na mě to příliš nezapůsobilo. Škoda, byl zde určitě velký potenciál.

    • 24.6.2013  21:39

    Během sledování snímku jsem si několikrát říkala, že jsem velmi ráda za to, že jsem si předem nepřečetla jeho obsah . Vůbec jsem netušila, do čeho jdu. Řídila jsem se pouze místním bodovým hodnocením a hereckým obsazením. I když to není zrovna nejlepší klíč při volbě filmu, v tomto případě to byla trefa do černého. Byla jsem velmi příjemně překvapená daným psychologickým tématem. Asi jsem byla příliš naivní, ale žádný krkolomný převrat v ději jsem neočekávala. O to více jsem pak byla udivena. Ale samozřejmě spoilerovat se dále nechystám. Rooney Mara potvrzuje, že je skvělá herečka a je schopná zahrát mnoho odlišných hereckých partů. Rovněž mohu vyzdvihnout výkon Juda Lawa, který jí velmi dobře sekundoval. Tento snímek stojí rozhodně za doporučení.

    • 19.1.2014  21:36

    Původně jsem chtěla hodnotit film o stupeň níže, ale Leonardo DiCaprio mě svým výkonem naprosto uchvátil, že nemohu jinak. Dokázal si celý snímek ukrást pro sebe (na což má ovšem nárok, neboť se jedná o životopisný příběh) a převedl bravurní one-man-show. Jestli bych někomu v tomto roce přála Oscara za nejlepšího herce, tak je to právě on. Martin Scorsese ukázal z jednu odvrácených stránek kapitalismu - svět plný drog, nezřízeného sexu, peněz a alkoholu. Nehrajme si na pokrytce a přiznejme si, že tato společnost tak rovněž může vypadat. I přesto, že má snímek 3 hodiny, chodil jako dobře namazaný stroj. Ano, mnohdy forma převyšovala obsah, ale já si myslím, že v tomto případě to až tak nevadilo.

    • 26.5.2013  14:15

    Knižní předlohu od Lva Nikolajeviče Tolstého jsem četla, proto mohu srovnávat. Na první pohled je zřejmé, že do dvou hodinové stopáže je nemožné zahrnout vše, co kniha nabízí. V tomto případě záleží pouze na citu tvůrců, které pasáže do děje zařadí a kterých dějových linek se naopak zbaví. První problém, který se snímkem mám, je výběr ústřední dvojice herců. Keira Knightley v roli Anny působí velmi staticky a její herecký projev mi nedovoluje jí věřit jediné slovo. Totéž platí i pro jejího milence Vronského v podobě Aarona Taylora-Johnsona. Ten je na svoji roli velmi mladý, o jeho svůdcovských zkušenostech nemůže být ani řeč, i když talent se mu rozhodně upřít nedá. Nemohla jsem se zbavit pocitu, že tato milostná dvojice na mě působí dosti pedofilním dojmem. Lituju, že ve snímku nebyl větší prostor dán dvojici Kitty a Levina Oblonštích, jejichž životní osudy jsou daleko zajímavější, než je ve filmu prezentováno. Závěru chyběla větší gradace. Anna byla vykreslena jako pomatená, mírně vyšinutá žena, která už má života plné zuby. S tím bych rovněž úplně nesouhlasila. Jediné, co mohu pochválit, jsou kostýmy, hudba a výběr herců do vedlejších rolí. Tato adaptace Anny Kareniny rozhodně nebude patřit k mým oblíbeným a v žádném případě nepřekonala její předchozí adaptace.

    • 30.3.2013  15:10
    Argo (2012)
    ****

    Bena Afflecka jako herce příliš v lásce nemám a obvykle mě jeho obsazení v některém z filmů spíše odrazovalo od jejch zhlédnutí. Na druhou stranu Afflecka uznávám jako režiséra. Mám dojem, že se snímek od snímku zlepšuje a jeho režisérský styl je čím dál tím více rozpoznatelnější. Drama Argo oceňuji především ze scénáristické a režisérské stránky. Autorům se skvěle podařilo vykreslit rozbouřenou atmosféru v Teheránu v 80. letech. Osobně ráda navštěvuji arabské země a při sledování tohoto filmu jsem měla pocit, že mě děj vtáhl dovnitř a já měla možnost zpovzdálí sledovat téměř nemožný pokus opustit Irán v tak nelehké politické situaci. Argo je výborný thriller s téměř nulovými hluchými místy a z Bena Afflecka se pomalu stává "pan režisér".

    • 14.10.2012  13:21
    Bez kalhot (2012)
    **

    Musím pány pochválit, slušelo jim to a u jejich představení jsem se skutečně bavila. Na druhou stranu jsem ale postrádala nějakou další přidanou hodnotu. Film nevyčnívá ze škatulky komedií, příběh sám o sobě také nepřináší žádné zvláštní zvraty, které by člověk neočekával. Nechci být vůči tomuto snímku nějak přehnaně kritická, ale osobně mi zde chybělo "něco", co by mě přimělo dát vyšší hodnocení.

    • 4.2.2013  13:45

    Královská aféra je jedním z mála kvalitních historických snímků, které jsem za poslední roky měla tu možnost vidět. Obvykle jsou tyto filmy plné patosu a přikrášlování skutečností. V tomto případě tomu tak není (možná jen až na výjimečné případy). Zejména závěr snímku k tomu má při nejlepším tendence, což mírně kazí jeho dobře rozjetý začátek. Dánské dějiny mi nikdy nebyly nikterak známé, proto mě velmi překvapilo, jakými krkolomnými změnami země musela projít. Co se týče výběru herců, výběr snad nemohl být lepší. Ústřední trojice sehrála vynikající party. Snímek z mého pohledu stojí jednoznačně za doporučení. Film má spád, nenudí a doprovází ho příjemně zvolený hudební doprovod.

    • 22.12.2012  14:17
    Rebelka (2012)
    ***

    Nechci být k tomuto snímku přehnaně kritická, přesto si myslím, že Pixaru v posledních letech dochází mírně dech. Film stojí na krásných animacích, ale to je asi tak vše, příběh je dle mého názoru dosti plytký a vtipům chybí jejich elegance a důvtip. Osobně se mi nejvíce líbila hlavní představitelka, která je milá a má krásné vlasy, ovšem na příběhu by bylo potřeba ještě více zapracovat...

    • 4.2.2013  14:55

    Když sleduji místní hodnocení tohoto snímku, musím se sama sebe ptát, zda jsem nepochopila samotnou pointu či jsem tak chladná k romantickým filmům. Opravdu nevím, jak si mám odpovědět. Bradley Cooper je herec, jehož herecké kvality jsem nikdy nebyla schopna ocenit. Vždy na mě působil jako průměrný herec, který ničím nezklame a ani nepřekvapí. V tomto případě musím svůj názor přehodnotit. Svůj part zahrál opravdu skvěle, osobně jsem mu věřila každé slovo, emoci, kterou ukázal a jeho oscarová nominace mě nikterak nepřekvapila. Naproti tomu u Jennifer Lawrence jsem měla chvílemi pocit, že dosti přehrává. Ovšem i u ní by se našla místa, za která si rozhodně zaslouží velkou pochvalu. Co se týče příběhu, nepřišel mi nijak výrazně originální, nemluvě o jeho závěru. Nemůžu jinak než tento snímek hodnotit jako velmi milý, romantický počin, který ovšem ničím výrazněji nevyčuhuje nad ostatními.

    • 21.9.2013  23:58

    Přiznávám, nikdy jsem neměla tušení, že freeride biking se provozuje na až takto nebezpečných místech. Hlavní protagonisté tohoto dokumentu jsou z mého pohledu blázni, kteří neskutečně riskují své životy. Na druhou stranu musím přiznat, že chápu, co je na tomto sportu tak přitahuje: je to kombinace adrenalinu, svobody a nezapomenutelných zážitků. Stávalo se mi, že jsem jim při sledování snímku záviděla lokace, které měli tu možnost navštívit. Málokdo z nás bude mít kdy takovou příležitost se na zmíněná místa podívat. Dokument by pravděpodobně nevznikl bez výrazné podpory společnosti Red Bull, které udělal skvělou reklamu. Troufám si říci, že nebýt této firmy, nikdy by nevznikly takto kvalitní a krásné záběry krajin a jízd kamsi do neznáma... Osobně jsem spíše odpůrce "product placementu" ve filmech/ dokumentech, ale v tomto případě tento nedostatek musím prominout. Jsem velmi ráda, že se mi snímek připletl do cesty a já měla tu možnost opět si o trochu rozšířit své obzory...

    • 24.6.2013  21:34

    Derek Cianfrance mě velmi příjemně překvapil již svou prvotinou (pokud to tak mohu nazvat) Blue Valentine a č ekala jsem, jakou to filmovou lahůdku pro mě připraví tentokrát. Ovšem chvíle očekávání a nadšení brzy vystřídaly pocity nepochopení a zklamání. Za borovicovým hájem je snímek, který je v mnoha ohledech velmi nedotažený. Scénář mi přišel jako kdyby byl ušit horkou jehlou, charaktery postav mnohdy byly velmi povrchní a výběr herců rovněž nepovažuji za nejlépe zvolený. Eva Mendes je herečka, které nevěřím ani slovo a neustále mám pocit, že přehrává. Ryan Gosling, ač je můj velký oblíbenec, ve své roli vůbec nevynikal, chvílemi jsem měla pocit, že až zanikal. O jeho vizáži netřeba ani hovořit. Jsem toho názoru, že jej vizáž nikoliv nepodporovala, ale spíše potápěla. Bradley Cooper byl ve své roli rovněž nevýrazný. Co dodat na závěr po této kritice? Snad jen, že přeji režisérovi, ať má příště při výběru námětu lepší ruku a více propracuje scénář.

    • 8.2.2013  22:05

    Tento typ snímků reprezentující právě "Lawless" nepatří k mým oblíbeným, neboť jsem se mnohokrát při jejich výběru spálila. Pro tentokrát jsem ovšem narazila na světlou výjimku. Příběh je napěchován násilím, které je s dobou, ve které se film odehrává, neodmyslitelně spojeno. Samotný výběr herců je kapitola sama pro sebe. Ústřední trojice bratrů spolu skvěle kontrastovala. Velmi mile mě překvapil výkon Jessicy Chastain, její sex-appeal sálal na míle daleko. A podobně tomu bylo i v případě Toma Hardyho, který svým charismatem a jakou vnitřní temnotou dokáže okouzlit nejednu ženu. Jedinou výtku mám k samotnému konci filmu, ale abych nespoilerovala, nebudu se k němu blíže vyjadřovat. Jen bych osobně uvítala, kdyby film skončil o 5 minut dříve, než tomu tak bylo ve skutečnosti. Nemyslím si, že divák nutně potřebuje vědět, jak vše dopadlo. Možná by nějaké to tajemství mohlo zůstat skryto.

    • 3.7.2012  16:29
    50/50 (2011)
    ***

    Snímek zachycuje téma, které není nikomu příjemné a pravděpodobně každý doufá, že se jemu či jeho blízkým vyhne. V tomto případě to tak bohužel nebylo a Adam se s ním musí poprat a pustit se na dlouhou cestu boje o svůj holý život. Na této cestě ovšem není sám a mimo jiné mu na ní pomáhá jeho velmi dobrý přítel v podání Setha Rogena. Všeobecně celé herecké osazenstvo je velmi dobře vybráno. Mým jediným problémem s tímto snímkem byl můj pocit, že se opět jedná o typický americký film, kde přesně to, co očekáváte, tak se stane. Nemluvě o romantické vsuvce. Celkově ale oceňuji, že se snímek nebojí zachytit nepříjemné téma a snaží se jej zlehčit (ulehčit), myšleno z té dobré stránky.

    • 22.11.2011  00:15

    Film to byl sice příjemný, ovšem nemůžu se vyhnout pocitu, že už tu všechno přeci několikrát bylo... Nemyslím si, že by snímek přinesl něco nového, co by Vás tak říkajíc zarazilo do sedačky a nepustilo. Při hodnocení se mi honí v hlavě jedno slovo, které už jsem zde jednou použila, a tím je "příjemný". Ano, přesně tak bych charakterizovala toto filmové dílo - nikoho neurazí, pobaví, ale tím to končí. Rozhodně si nemyslím, že jeho zhlédnutí je ztráta času, myslím si, že se s ním dají strávit příjemné dvě hodiny a mezi komediemi nepochybně patří k těm lepším. Co bych přidala k dobru je rozhodně herecké obsazení - především hlavní herecký trojlístek (netřeba vyjmenovávat). Osobně mi byl nejvíce sympatický výkon Ryana Goslinga, měla jsem možnost jej poznat v jiné herecké poloze, než jsem u něj zvyklá.

    • 4.2.2013  13:27

    Snímek zachycující část života Aung San Suu Kyi je jistě zajímavý. Mnozí z nás znají alespoň některé střípky z jejího pestrého života, neboť o něm nejenom zahraniční média čas od času referují. Politická situace v Barmě se v posledních několika desetiletích nevyvíjela vůbec dobře - vraždy, mučení, věznění politických odpůrců apod. Osobně je mi trochu líto, že příběh nešel více do hloubky. Velký prostor byl věnován rozdělení rodiny - Suu Kyi, která se rozhodla strávit nějaký čas v Barmě a napomoci této zemi v obnově k demokratickému systému a naproti tomu stál její manžel a dva synové, kteří velmi těžko získávali povolení strávit se svoji manželkou/matkou alespoň nějaký ten čas pohromadě. Tento snímek rozhodně stojí za zhlédnutí, nabízí pohled na neobyčejný život jedné odvážné ženy. Osobně bych uvítala zkrácení filmu, méně povrchního vyprávění a více neočekávaných "akcí".

    • 3.10.2011  13:16
    Drive (2011)
    ****

    Pokud bych měla v tomto případě hodnotit vizuální stránku filmu, neváhala bych a hodnotila nejvyšším počtem hvězd. Film se v tomto ohledu skutečně blížil dokonalosti, každičký i ten sebemenší moment byl promyšlen do takových detailů, že jsem tomu nemohla téměř ani uvěřit. Snímek nabízí krásnou hru se světly, stíny a barvami, které spolu nevídaným způsobem souznějí, tvoří kompatibilní a pro mnohé neočekávaný celek. Musím konstatovat, že moje oči opravdu plesaly blahem. Další skutečnost, kterou bych ráda vyzdvihla, je hudební doprovod. Ve většině filmů oceňuji, když hudba dokresluje celkový děj - ničím nevyčnívá a přesto je tam taková, jaká má být. V tomto případě hudba velmi vyčnívala, výběr skladeb byl opravdu zvolen s vkusem a velmi jsem oceňovala jeho propojení především se zpomalenými záběry, kde skvěle vynikly. Po dlouhé době si opravdu s chutí poslechnu soundtrack k filmu. Dále mě potěšilo herecké obsazení, dlouhodobě považuji Ryana Goslinga a Carey Mulligan za velké herecké talenty mladé herecké generace a myslím, že v tomto snímku můj názor rozhodně podepřely. Abych se dostala k tomu, proč jsem filmu neudělila nejvyšší hodnocení - dlouho jsem nad filmem přemýšlela, celý děj se mi zdál do detailů promyšlen, přesto se mi mnohdy zdálo, že forma převyšovala obsah. Nepochybně se jedná o pouze můj subjektivní názor, ale přesto si nemůžu pomoci. Film i přesto ale rozhodně stojí za doporučení.

    • 3.3.2012  21:09

    Scorsese je možná dobrý umělec, který je schopen dát dohromady "dobrý" film, jen já mám pocit, že v tomto případě prostě něco neklape. Tento snímek je nepochybně propracovaný do nejmenších detailů, všechno je krásné, načančané, takové, jaké to má být, aby vás to zaujalo. Na mě ovšem ze snímku sála jakási chladnost, která mi nedovolila se do něj více položit a já ho jen sledovala zpovzdálí. Na jednu stranu musím uznat, že pravděpodobně nejsem cílovou skupinou snímku, který je především určen pro mladší diváky. Možná by filmu prospělo jeho zkrácení, zdál se mi nadmíru zdlouhavý vzhledem k příběhu, který zpracovával. Co mě osobně překvapilo, je nominace snímku na nejlepší film u příležitosti udílení Oscarů. Hugo získal z mého pohledu až příliš sošek, i když se nejednalo o hlavní kategorie. Já bych si na jeho místě dokázala představit úplně jiná díla.

    • 7.8.2011  11:47
    Jana Eyrová (2011)
    ****

    Jana Eyrová je jedno z klasických děl romantismu 19. století, patrně neexistuje nikdo, kdo by jej nečetl nebo o něm alespoň někdy neslyšel na hodinách českého jazyka. S adaptací knižní předlohy jsme měli možnost setkat již v několika provedeních a ani tento snímek není pravděpodobně poslední. Režisér Cary Fukunaga se rozhodl nabídnout film divákovi retrospektivně, což mu dle mého názoru jedině prospělo. Skvěle se mu podařilo vykreslit tamní prostředí, dobu, zvyky a atmosféru, skutečně jsme se ocitli na anglickém venkově o dvě století zpátky. Film není jen sladkobolná romance, která by diváky mohla předem odradit, máme možnost se zde setkat i s několika temnými okamžiky, které u snímku z doby romantismu jistě neočekáváme. Co se týče herců - výběr M. Fassbendera do role Edwarda Rochestera byl velmi dobrý tah, svým charismatem dokázal skvěle utáhnout film. Mia Wasikowska je pro mě velké překvapení, za poslední rok jsem ji měla možnost vidět již ve třetím filmu a dle mého názoru z ní roste paní herečka. Svými rolemi mě jen překvapuje. Jako filmová adaptace je Jana Eyrová opravdu povedená, komu se nechce číst knižní předloha, tento film může být výbornou náhradou.

    • 22.12.2012  14:11

    V úvodu jsem chtěla napsat, že se jedná o obyčejný dokument popisující život a především práci neobyčejného muže. Ovšem spletla jsem se, rozhodně se nejedná o obyčejný dokument, spíše o výjimečný počin, který ve své podstatě působí až dojemně skromně, i když může být rozhodně na co pyšný. I přesto, že nepatřím mezi velké milovníky sushi, naprosto mě uchvátil způsob jejich přípravy, pomalé pohyby, naprostá propracovanost a troufám si říci i téměř dokonalost, která je s jejich přípravou spojena. Lituji jen jedné věci a to, že jsem tento snímek neviděla tak o půl roku dříve. Jsem si naprosto jista, že by mi zvědavost nedovolila, abych si malou restauraci nacházející v tokijském metro a ověnčenou Michelinskými hvězdami alespoň zvenčí neprohlédla, když jsem v létě Tokio navštívila...

    • 17.7.2011  22:38
    Lidice (2011)
    ****

    K zhlédnutí Lidic jsem ráda přistoupila i z důvodu toho, že mi jejich historie byla známá pouze ve zkratce - znala jsem jen holá fakta bez bližších, jasnějších souvislostí, které tragédii předcházely. U snímku oceňuji především herecké obsazení jednotlivých postav a ztvárnění doby a místa, ve které se děj odehrával. Příběh byl velice zajímavý, ovšem po celou dobu jeho sledování jsem se nemohla zbavit pocitu, že se jeho tvůrci snažili co nejvíce se přiblížit klasickým hollywoodským trhákům. Já osobně bych ocenila, kdyby byl film více komornější, klidně bych se vzdala jeho velkolepé výpravy, která mi v několika případech přišla velmi rušivá. Na druhou stranu oceňuji, že se česká strana pustila do zfilmování takto náročného a finančně dosti nákladného projektu. Na české poměry řadím film k těm lepším, které v posledních letech vznikly.

    • 13.7.2012  16:51

    Nemůžu se zbavit pocitu, že tvůrci snímku naprosto zpackali zpracování (pro mě velmi nadějného) příběhu. Film je napěchován jedním klišé za druhým, v podstatě vás nemůže vůbec nic překvapit. Ano, vybudování řeky pro lososy v Jemenu je jistě záslužná a velmi zajímavá věc, která mohla být nasnímána velmi skvostně, možná tak i byla, ale zároveň byla hyzděna mnohými americkými patosy. Osobně bych uvítala, kdyby například došlo k většímu seznámení se samotným jemenským šejkem, který za vším stojí. Jeho osoba by mohla být v jiném pojetí velmi zajímavá, ale tímto ztvárněním z toho vyšel jako velmi bohatý chlapík, který se kdesi zjevil a který kdesi opět zmizí. Vedlejší postavy ve filmu hrají pouze druhé housle, aby byl děj trochu "květnatější". Přiznávám, že u hodnocení jsem zvažovala i o hvězdičku méně, ale nakonec jej hodnotím jako průměr, který nedostál svého potenciálu.

    • 5.10.2011  23:39
    Melancholia (2011)
    ***

    Přiznávám, že mám problém hodnotit filmy Larse von Triera. Velice často přemýšlím nad tím, zda se jedná o geniálního muže, který divákům servíruje snímky plné hlubokých myšlenek a dává prostor pro jejich fantazii nebo, zda je člověkem, který to nemá v hlavě zcela v pořádku a sám ani úplně neví, co vlastně točí a významy, které se divákovi nabízejí, jsou ve skutečnosti jen pouhé "nedokonalosti" filmu. Nepopírám, že v případě Melancholie se jedná o zcela výjimečný snímek, otázka ovšem je, v jakém směru... Abych řekla pravdu, ani sama nevím. V hlavě se mi rojí tisíce myšlenek, které přišly po zhlédnutí snímku a tudíž v tuto chvíli nejsem schopna zcela dle svého subjektivního názoru film zhodnotit. Myslím si, že snímek potřebuje čas, aby se myšlenky utřídily a já přišla na to, zda jde o brilantní dílo nebo právě naopak a já nad ním neměla ztrácet čas. Co bych ale ráda vyzdvihla, je vynikající a rovněž mrazivé hudební podkreslení a výkon Kirsten Dunst.

    • 3.1.2012  16:42
    Moneyball (2011)
    ****

    Hned v úvodu musím přiznat, že je mi svět baseballu na míle vzdálený. Přišla jsem s ním do styku pouze na střední škole a to jsme měly pravidla hry tak změněná, že o baseballu nemohla být ani řeč. Snímek Moneyball přináší zajímavý příběh o muži (potažmo dvou mužích), kteří společně dokázali, že svět sportu není pouze o vytrvalosti, nasazení a osobních výkonech. Když člověk do hry přizve matematické vědy, až by se sám divil, co všechno dokáží spočítat. Příběh mě zavedl do nového prostředí, které mi sice bylo neznámé, přesto mě velmi bavilo a udivovalo. Na druhou stranu musím přiznat, že jsem se občas ztrácela. Což bylo zapříčiněno mojí neznalostí baseballových týmů a jednotlivých hráčů. Chvílemi jsem neměla tušení, kdo byl v danou chvíli prodán do jiného týmu a kdo naopak koupen. I přes toto všechno mě neopustil pocit, že snímek je velmi zajímavý a poutavý. Bohatý výběr hereckého obsazení nepochybně také přispěl k dobrému výsledku.

    • 7.1.2013  00:29

    Product placement je fenomén, který nemám bytostně ráda a ve filmech nebo seriálech mě velmi obtěžuje. Vždycky si říkám, že je škoda, že si tvůrci neprosadili svou a prosazovaní určitých značek se prostě nezřekli. Na druhou stranu vzhledem ke skutečnosti, že studuji ekonomii, je mi jasné, že světem hýbou peníze a bez nich to prostě nejde. Nebýt společností, které prosazují product placement, spousta filmů by vůbec nevznikla nebo jen s mnoha obtížemi a velice často se značně omezeným rozpočtem. Morgan Spurlock vymyslel opravdu skvělý námět na tento dokument, to se mu musí nechat. Často jsem se bavila, jak se zamotával do svého záměru natočit film o product placementu financovaný čistě z rozpočtů společností, které by zde figurovaly. Dokument má spád, přináší mnoho zajímavých skutečností (pro mě byly velice přínosné názory a zkušenosti známých režisérů například), jen mě osobně chyběla ta "třešinka na dortu". Tím mám na mysli úplné dotažení tohoto snímku, přidala bych ještě 10 minut, které by zachytily, jak se plán nakonec vydařil. Z tohoto důvodu hodnotím jako velmi dobré 3*.

    • 26.11.2011  16:45
    Nevinnost (2011)
    ***

    Na české poměry patří Nevinnost nepochybně k těm lepším snímkům, já jej však hodnotím průměrným počtem bodů a to z důvodu toho, že na mě film působil odtažitě, chladně,... Nevím, jak přesně své pocity vyjádřit. V podstatě jsem sledovala příběh s příjemným hereckým obsazením (obzvláště mě zaujal výkon mladinké Anny Linhartové), který mě příliš nezaujal, jako bych ho sledovala zpovzdálí, kdy jej sice vnímám, ale na závěru mně zas tak nesejde. Uznávám, že mě rozuzlení hlavní zápletky zaujalo, nečekala jsem to, ale nemůžu říci, že by mě to přimělo dát vyšší hodnocení.

    • 7.1.2013  00:32
    Oddělen (2011)
    ****

    Snímek stojí a padá na bravurním výkonu Adriena Brodyho, jež se nechal chytit do spárů velmi komorního příběhu. Snímek rozhodně není pro každého, je nasycen depresivní a mnohdy i velmi smutnou atmosférou, která vás lapí a vyplivne až se závěrečnými titulky. Z mého pohledu stojí film rozhodně za doporučení, ovšem je k tomu nutná patřičná nálada.

    • 4.1.2012  23:11

    Ve chvíli, kdy jsem si šla pustit další "allenovku", jsem očekávala klasický vztahový propletenec odehrávající se na pozadí Paříže. V zásadě jsem se trefila, jen mě velmi překvapilo, že nám dal Woody tentokrát možnost přičichnout i do historie. A musím podotknout, že se nejednalo o žádná suchá data, ale velmi příjemné prostředí plné známých spisovatelů, malířů či umělců. V tomto případě se nehodlám sáhodlouze rozepisovat o kvalitách filmu. Mám dojem, že si své diváky určitě najde. A ti, kteří budou pochybovat, zda snímek zhlédnout či nikoliv, by neměli váhat, s největší pravděpodobností nebudou nad výběrem zklamáni podobně jako já. Film byl kouzelný a musím přiznat, že toto slovo málokdy používám.

    • 20.2.2012  23:16

    Nad hodnocením filmu nemusím dlouze přemýšlet, pro mě si nejvyšší rozhodně zaslouží. Jak jsem se předem pročítala komentáři, bylo zde mockrát řečeno, že od tohoto snímku nemáme očekávat nahlédnutí do místní muslimské kultury, že o tom to tak úplně není. Já s tímto názorem nemůžu souhlasit. Já jsem se po dvou hodinách toho dozvěděla opravdu hodně, ať už se to týká činnosti soudů, škol či například nemocnic. Samozřejmě nelze všemu bezmezně věřit, ale osobně si myslím, že síla tohoto snímku je právě v tom, že mohl být natočen v Íránu a s íránským obsazením. Film popisuje události, které se v některé formě mohou přihodit každému z nás. Ovšem každá kultura je řeší svým způsobem. Vrtá mi hlavou, jak Írán mohl pustit tento snímek do mezinárodní distribuce, když sami někteří protagonisté (viz. Simin) považují odstěhování se ze země jako nejlepší cestu k lepšímu (možná kvalitnějšímu) životu. Asghar Farhadi natočil drama, po kterém mi běhal mráz po zádech. Nenajdete zde žádné kladné ani záporné hrdiny, každý má své chyby a v podstatě zde nejsou žádní vítězové ani poražení. Velmi si také cením otevřeného konce, nemyslím si, že je vždy nutné dotáhnout všechny nitky do zdárného konce přesně jako v tomto případě.

<< předchozí 1 2 3 4 6 7