Recenze (630)
Vozka smrti (1921)
Skoro 100 let starý film a umí vyprávět skrze flashbacky? K tomu povedení duchové díky práci s dvojexpozicí? Paráda. Přiznám se, že trochu zrychlení to chtělo, ale konečně němý film, který vypráví smysluplný příběh.
Kabinet doktora Caligariho (1920)
Místy nápadité kulisy a výtvarná prostředí. Příběh ponurý až lehce hororový. Líbila se mi např. práce se stíny. Nicméně příběh jsem lehce nepochopila, ač to může být trochu moje vina, jelikož jsem sledovala německý originál a ne vždy jsem pochytila všechny významy titulků dopodrobna.
Zlomený květ (1919)
Velmi pomalé, na délku příliš jednoduchá zápletka, hodně opakování. Snímek mě příliš nezaujal - Griffithovy filmy mi přijdou hodně odtažíté a povšechné.
Psí život (1918)
Neurazí, nenadchne.
Dobytí pólu (1912)
Přiznám se, že jako většinu němých filmů, je lepší tento snímek sledovat zrychleně, jinak je pro současného diváka šíleně pomalý. Nicméně líbí se mi, že tehdejší tvůrci se toho nebáli a rovnou točili o letech na Měsíc, na severní pól atd. Zkrátka stejně jako když malé děti začínají tvořit, nemají překážek a sní ve velkém.
Zavraždění vévody Guise (1908)
Tak tohle mě nijak nezaujalo. Pár záběrů, hodně postav, vražda. Co víc dodat?
Life of an American Fireman (1903)
Přijatelné délka 6 min, pěkně komponované záběry přijíždějících koní. Hezký je hlavně začátek, kdy posádka sjíždí po tyčích do akce. Projíždění koní je pak trochu zdlouhavé, stejně jako samotné hašení.
Velká železniční loupež (1903)
Povedný krátký snímek, který využívá kombinaci studiových a externích záběrů. Závěrečný výstřel do publika byl tehdy jistě něco.
The Big Swallow (1901)
Jednoduché, efektní. Líbí se mi, že v černotě mizeli i lidé, to muselo tehdejší publikum opravdu vystrašit!
Zmizení dámy (1896)
Jednoduché a přitom efektní. Je úsměvné, že v dětství jsem experimentovala velmi podobným způsobem, ač jsem neměla znalosti o Meliésovi samotném.