Recenze (134)
Star Trek: Nová generace (1987) (seriál)
Nejsem postižen ST mánií, a tak to nevidím tak pozitivně. Děj seriálu nemá význačné směřování. Technická vysvětlení dost kulhají. Na druhé straně je to dobře natočeno. Neviděl jsem všech 177 dílů, je to již dost dlouho co jsem to sledoval v TV, a tak moje hodnocení berte s rezervou. Lepší ***.
Stmívání (2008)
Sladký bezduchý film se spoustou vizuálních efektů. Že něco přebývá na efektech, no budiž, ale tak hrozně tuctový a nudný scénář to se vidí málo kdy . Hercům jakož i příběhu by uvěřilo snad jen pětileté děcko.
Stopy ve sněhu (1997)
Skvělý začátek, slabší konec .... 3+
Storytime (1968)
Né, že by se mi vše až tak líbilo, ale Vánoční pohlednice ano.
Strom snů (1994)
Má to své mouchy (hlavně po scenáristické stránce), ale herecké výkony hlavně dětských představitelů stojí za to. Hudební doprovod dobře lícuje s dějem a dalším pozitivem je nízký obsahuje patriotismu (což mne například vadilo u filmu Narozen 4. července ). Ještě malá poznámka, to co jsem viděl trvalo 159 minut - tj. patrně jinak sestřižená verze. Celkově 70%.
Suzumija Haruhi no júucu (2006) (seriál)
Z počátku nuda, ke konci jsem již otupěl docela (naštěstí to má jen 14 dílů). Opět jedno z dobře hodnocených anïme, které mi dost nesedlo. Cukr, žádná káva, Limonáda (té spousty) , čaj (ten by se tam našel) ale žádný rum, na tož bum. Ach jo.
Svatá hora (1973)
Dal jsem odpad, ale musím to trochu vysvětlit. Předně jsem viděl jen 70 minut, díky kterým jsem dospěl k názoru, že to už stačilo. Je možné, že v druhé půlce je obnažen mnohem větší a nechutnější exkrement než v první. Kromě pseudokritiky, znevažování, bezbřehosti a „zesměšňování“ všeho, je film naplněn i notnou dávkou cynizmu (např. testování drogy simulující nezranitelnost). To vše ač nedobré by se dalo ustát, jen mi uniklo přes veškerou snahu ono podstatné „Proč”. Působilo to na mne povrchně. Díky záplavě symbolů si sice může každý něco najít, ale to lze i při poslechu klavírního recitálu člověka stiženého epileptickým záchvatem.
Svatý boj (2001)
Když jsem slyšel, že je to o „náckovi" tak jsem se bál, že to bude další film, co nemusím. Sem tram se v dialozích najde nějaká ta logická chybka (ne nepodobná té že : Bůh nemůže stvořit kámen který sám neuzvedne) , ale většinou jde o zajímavé myšlenky. Mám za to, že velkou výhodou, při sledování filmu, je znalost judaismu. Celkový dojem lepší 4*.
Štědrý večer pana rady Vacátka (1972) (TV film)
Dejme tomu, že je to nevkusný vánoční "filer"...ale co když ne? Rada Vacátko, nejde na štědrý den domu, jaksi ho to tam netáhne, neb jeho rodinou se po letech služby stala pražská galerka. Než aby vyšetřoval zločin jde mu pro dobro všech zabránit. Není to žádný akční americký thriller či komixová podívaná od Marvela...stačí mu 2 koruny na prskavky a 6 kousků čokolády. Nejúčinnější je ale jeho lidskost a pochopení pro kasaře Nováka. Adopig si stěžoval na divnou hubu, ale pokud ji pozorně posloucháte, zazní tam řada koled v jakémsi hospodském hávu (harmonika, rozvrzané housle ...). Ony úpravy, tu a tam tahající za uši, se k celé té jednoaktovce, dle mého názoru, velmi hodí. Nejsou to líbivé koledy pro spořádané občany, ale koledy pro osoby kteří svůj život spojili se zločinem (je jedno na které straně stojí).
Tai ji: Zhang San Feng (1993)
Standardní mlátička, s poněkud jednoduchou dějovou linií, do které je našroubován poučný prvek. V porovnání s filmy Hrdina nabo Musa je to jen velmi slabý průměr.