Recenze (1 572)
Fargo (1996)
No teda, nečakal som to, ale je to s odretými ušami na 4, v podstate mierne sklamanie, pretože som logicky očakával v tomto filme vrchol ich dovtedajšej tvorby. Coenovcov mám veľmi rád, začal som ich filmy pozerať od najstarších pred nedávnom (samozrejme lebowskeho som už videl). Zdá sa mi, že Fargo sa občas priblížilo atmosfére Blood Simple, ak teda tu bol úmysel spraviť to približne tým smerom a podla mňa bol, lenže o atmosfére ich debutu si Fargo môže nechať zdať. Dokonca v druhej polovici som sa občas aj mierne nudil, čo sa mi pri ich filmoch ešte nestalo. Samozrejme filmík je to výborný, hlavne v prvej polovici pri podarených scénkach s magorom Petrom Stormare som aj dostal to čo som očakával, ale film ako celok nemôžem ohodnotiť vyššie ako 7, 8 / 10. Mám taký pocit, že ešte jedno pozretie bude musieť vyriešiť túto dilemu.
O smyslu života (2009)
Celkom som sa tešil na tento filmík, bohužiaľ mi to neprišlo ani svieže a ani moc vtipné. Škoda, film s týmto námetom má určite potenciál, ale toto spracovanie ma dokonale nudilo. 4/10
Příšerky s.r.o. (2001)
Jasných 8/10, jeden z mojich najobľúbenejších animákov, neskutočné príšery, sranda od začiatku do konca. Animácia sa zlepšila o dve triedy oproti predchádzajúcim počinom.
Crazy Heart (2009)
Taká klasická troj hviezdičková zaležitosť s až moc podozrivo pozitívnym koncom. Ku konečnému vyššiemu hodnoteniu prispeli tri fakty: 1. Jeff Bridges, 2. aj keď country music, jemne povedané nie je môj obľúbený štýl, som si to hudobne celkom vychutnal a 3. chlapci si to odspievali sami :) 8/10
Návrh (2009)
Príjemná oddychovka. Po Blind Side ma Sandra prekvapila druhýkrát. Chvalabohu, že tú rolu nezobrala pôvodne oslovená Julia Roberts. Mimochodom film v USA zarobil docela slušne ($40,000,000 budget - zárobok $163,900,057). Veľmi silné 3 hviezdičky, 7/10. A Ramone za plný počet :).
Rukojmí (2005)
Škoda, že sa film nedržal atmosféry a spádu z prvej polovice, mohlo to byť aj lepšie, radšej by som si pozrel klasickú akčnú záležitosť bez tej omáčky okolo. A nebyť Willisa, mohlo to byť zase aj horšie. Celkovo ale slušný priemer, zabavilo. 6/10
Všichni jsou v pohodě (2009)
De Niro výborný! Aj podľa komentárov to vyzerá tak, že pri tomto filme veľmi záleží na momentálnej nálade. Mne osobne to sadlo takmer úplne, dokonca mi nevadil ani ukážkovo "americký" záver. V porovnaní s podobným Up In The Air vyhráva dôchodca. 8/10
Září (1987)
Dlho som váhal medzi tromi a štyrmi. Predsa len, je to slabší Allenov kúsok, ale napriek tomu, že dej sa celý odohráva v jednej chatke ma to celé bavilo, nenudil som sa ani chvíľu. Hlavne vďaka tradične zaujímavým dialógom a atmosfére, ktorú vie na takomto malom priestore Woody vytvoriť. 7/10
Mravenec Z (1998)
Mravca Z som videl hneď po mravcoch od Pixaru (A Bug's Life) takže som mal pocit, že sledujem veľmi dramatický a vážny animák, hlavne po scéne s hovoriacou mravčou hlavou :). Parádna animácia mravčej kolónie a aj celkovo filmík vyzeral skvele, až na mravcov, ktorý mi stále pripomínali E.T. mimozemšťana. Bohužiaľ som film videl s dabingom, takže som určite prišiel o polovicu zážitku, musím si to niekedy zopakovať v originálnom znení s mojím obľúbencom Allenom. Ale aj tak vyšlo na 4 hviezdičky. 8/10
The Collector (2009)
Slušne natočená žánrovka, napätie si drží od úvodných titulok až po úplný koniec, hudba takisto na úrovni, nebyť tupého konca, mohlo to byť aj za štyri. 6/10