špaček421

špaček421

J V

Česko

homepage

50 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 27.11.2017  17:46

    Kromě barvy, do které se tentokrát vrah odívá, tady není originálního nic, párkrát se dokonce krade z Torsa či Argentových filmů. FIlm je ale zábavný a jeho hlavní postavy dostatečně sympatické, abych se u tohoto oddechového gialla dobře bavil. Trashový závěr by mi jinde možná vadil, ale do tohohle seděl přesně.

    • 20.11.2017  17:41

    Chvílemi zajímavý, chvílemi zábavný western o dvou bratrech, kteří jsou natolik rozdílní, až jsou si nakonec strašně podobní. Jinak jde ale všechno podle šablony. Steffen je stejný jako všude, Garko coby zlý Sartana sice přehrává, ale nakonec jsem si zvykl. Kromě nakreslených skal a aztécké modlitebny, v níž sídlí banda, zaujme nejvíc podzápletka s matkou a Lacerenzova hudba.

    • 20.11.2017  17:37

    Bava byl velice dobrý režisér, ale tady působil jen jako režisér druhého štábu. Lze to pochopit - při natáčení Prokletí smrti se naprosto rozpadla produkce a Bava nakonec nedostal zaplaceno, mohl být rád, že byl film dokončen a uveden, proto zřejmě přijal pomocné práce na tomto béčkovém westernu, který jako by vypadl z oka padesátkové americké produkci. Ken Clark ostatně vypadá spíše jako Wayne než jako Eastwood. Na nedělní odpoledne celkem ok, ale jinak to vážně není nic extra.

    • 9.11.2017  12:16

    Zatímco Brad Harris v roli Sabaty, který ničím vůbec nepřipomíná toho Van Cleefova, se skrývá před zákonem po boudě, kterou na něj ušili padouši, a celý film nedělá prakticky nic, hlavní roli získává padouch v podání Vassiliho Karise. Ani to však nemůže nijak pozvednout tuhle zmatenou nudu, natočenou snad ještě rychleji než napsanou.

    • 9.11.2017  12:14

    Detektivní spaghetti western, kde chybělo jenom nahradit Roberta Woodse Giannim Garkem a měli jsme dalšího Sartanu. Sice špatně sestříhaného a se směšnými gumovými hady, ale i tak lepšího než první díl i ten s Georgem Hiltonem.

    • 7.11.2017  12:57

    Vizuálně výborně natočené giallo s trochu promyšlenějším příběhem a vynikajícím Francem Nerem, doprovozené výbornou Morriconeho hudbou. Škoda, že Bazzoni nepřináší žádné skutečně pamětihodné scény, na jaké jsme z jiných žánrových kousků zvyklí, a místo toho "jen" vypráví příběh.

    • 7.11.2017  12:39

    A raz dva tři čtyři! Plukovník Hogan vyšetřuje vraždy páchané na sexy silikonových cvičenkách v posilovně a to prosím sponkou, Mike Danton se ochometá okolo, svádí vnadné cvičenky, vynáší odpadky a pere se s Fritzem Matthewsem, kterému k dokonalosti chybí jen useklá ruka, jíž by byl umlácen. Slasher od tvůrců Smrtelné kořisti nemohl dopadnout špatně. Nebo dobře, vyberte si. Já mám zábavně špatné filmy rád.

    • 7.11.2017  12:35

    Anthony Steffen dostává sidekicka, který se tupostí, neschopností i otravností plně vyrovná Old Wabblovi. Bohužel tvůrci se nejvíc ze všeho zaměřili právě na tuto postavu a vše ostatní, včetně naprosto zmateného příběhu, jim totálně uniklo. Steffen se sice dokonce snaží hrát, ale vzhledem k tomu, že to neumí, vychází i jeho snaha vniveč.

    • 17.10.2017  23:13

    V tomhle giallu jsou úplně všechny elementy, které má správné giallo obsahovat. Škoda jen, že to není to správné giallo. Je to zábavný film, dobře natočený, celkem dobře obsazený, byť herecké výkony nejsou nijak valné, i jindy skvělí Hilton a Fenech to tu táhnou spíše jen na svém charisma, a Ben Carra Ivana Rassimova nenahradí, i kdyby se rozkrájel, ale hlavně je zoufale neoriginální. Na druhou stranu, jako prototyp toho, co je vlastně giallo, bych ho začátečníkovi určitě doporučil. Ostatně napoprvé jako třetí film, co jsem v žánru viděl, se mi to líbilo o dost víc.

    • 15.10.2017  14:30

    Spíš by se to mohlo jmenovat "Čtyři mouchy, snězte si mě". Přesně takhle pasivně hrdina v podstatě čeká na to, až si pro něj vrah přijde. Veškerou aktivitu i přemýšlení za něj musí obstarat vedlejší postavy, včetně těch komických, jako je Mariellův homosexuální detektiv nebo Spencerův Bůh. Když se takhle pasivně chová v jiných giallech Edwige Fenech, je to ještě přijatelné, ale na k smrti vyděšeného Brandona se přece jen nekouká tak dobře. Ostatně Brandon skoro nehraje a celý film jen kouká jak vyoraná myš. Pointa je slabá a snadno odhadnutelná, stejně jako identita vraha, kterému jsem vlastně nakonec tak trochu i držel palce, aby nesympatického bubeníka, který s vlastní ženou (kterou si vzal pro prachy) zachází jak s kusem hadru a jak vytáhne paty, svede její sestřenici, zabil ;) Ještě nechápu, co Argentovi tak strašně vadilo na Morriconeho hudbě, že s ním odmítl dál spolupracovat. PS. Ta scéna s parkem je skutečně vypůjčená z o jedenáct měsíců starší Mrs. Wardh.

    • 10.10.2017  12:46

    Oslňující giallo na rozmezí mezi psychologičtější větví žánru, vznikající koncem šedesátých let, a tou poněkud akčnější po vzoru Daria Argenta. Logické chyby se dají najít v každém giallu (i na místech, kde nejsou), důležité je, že film je nakonec oslňující zábavná podívaná plná pamětihodných scén, a dobrých hereckých výkonů, které z nepříliš sympatických postav znuděné fifleny (ne, nemá masochistické sklony, jak tvrdí dvě nepříliš důvěryhodné postavy s jistým účelem) a namyšleného playboye dělají postavy skutečně zajímavé, kterým i držíme palce. Tím lépe pak vyzní konec (ano, je třeba dávat pozor, aby nám to došlo), kdy je pomsta opravdu sladká. Vše korunuje úžasná hudba Nory Orlandi.

    • 10.10.2017  12:34

    Když Praha, tak Kafka, řekl si Lado a natočil zcela zmatený film, u kterého už ani nevím, o co vlastně šlo. Barbara Bach i pražské památky (střídané se Záhřebem, kde se film dokončoval) jsou sice krásně nasnímané, ale to je tak nějak všechno.

    • 10.10.2017  12:31

    Stal se zločin nebo ne? Jsou Farley Granger a Rosalba Neri jen erotomani, nebo i vrazi? Chtějí Barbaru Bouchet zabít, nebo je jen paranoidní? Ono to může vyznít docela všedně, ale i díky výborným výkonům zvláště Farleyho Grangera a Barbary Bouchet mě toto pomalé, hypnotické giallo s výbornou kamerou (ten VHSrip nemohl tak dobře fungovat) a psychedelickou hudbou dost oslovilo.

    • 10.10.2017  12:27

    S odstupem času si pamatuji spíše ty pasáže, které byly opravdu skvělé, s hypnotizující atmosférou podepřenou skvělou kamerou i hudbou, ale při sledování mi hodně vadily rádobyvtipné pasáže s Dariou Nicolodi a policisty, kterých je tu přespříliš a odvádějí pozornost. Díky nim jsem měl i čas se zamyslet a všimnout si, jak to celé nedává smysl. Kratší verze snad funguje lépe.

    • 10.10.2017  12:25

    Škoda slabší atmosféry ze začátku, kdy to vypadá, že to nejhorší, co se může stát, je provalení Testiho románku se studentkou. A to i přes ultrabrutální způsob vražd. Druhá polovina je ale tak silná a pointa tak drtivá, že mi šla po zádech husí kůže. Morricone 100x stejně a přesto výborně.

    • 29.9.2017  08:57

    Zabili jste mi synka, tady máte přes držku. Paradoxně mi přišla zajímavější první polovina, taky ji táhnou víc Caprioli a Mason. Ta druhá byla sice hodně akční, ale ne tak drsná jako předchozí režisérovy kousky, a hlavně docela naivní.

    • 28.9.2017  14:24

    Čekal jsem mnohem více zvrhlosti, násilí, sexu, dostal jsem zajímavý psychologický příběh se silnými nejednoznačnými postavami a výbornými hereckými výkony. Film táhne především Anita Strindberg, odporný Luigi Pistilli ale nezůstává pozadu. A Edwige Fenech nám ukáže, že nemá jen hezký vzhled, ale i mozek a dokáže ho používat, aby dosáhla svých cílů. Snad jen Ivan Rassimov a Daniela Giordano tam byli na můj vkus až příliš krátce. Mějte rádi zvířata, může se vám to vymstít....

    • 28.9.2017  14:18

    Claudio Cassinelli je řízek a jeho řádění má velice blízko k pozdějšmu řádění Belmonda v Policajt nebo rošťák. Komediální a vážná linka jsou dost nevyvážené a že Mel Ferrer hraje tak nevýraznou roli je překvapením, čekal bych ho spíše v té, kterou hraje Massimo Girotti. Postavou brýlatého vraha film sem tam připomene i giallo, bohužel druhá polovina, kde se film snaží o nějaký větší přesah, nefunguje spíše proto, že lapání velké ryby trvá až příliš dlouho a všechno ostatní je už ukončeno. PS. Ve filmech Clinta Eastwooda se v kinech hrají jeho filmy, tady se v kině hraje Your vice is a locked room and only I have the key, taktéž od Martina ;)

    • 28.9.2017  14:10

    Giuliano a George, neboli Ben a Charlie jsou kámoši jak hrom. V tom, že se často perou, a že Gemma je sympatický rošťák zatímco Eastman obrovský bručoun však veškerá jejich podobnost se Spencerem a Hillem končí. Oproti jejich filmům má díky pár scénám tento film i hloubku, zvláště scéna s Marisou Mell je v tomhle skvělá. Škoda jen, že film nemá promyšlenější příběh a že tvůrci nevěděli, jak film ukončit.

    • 28.9.2017  14:06

    Zdlouhavý příběh týkající se genetické laboratoře, kde začnou umírat vědci. A vzápětí svědci. Kdo za tím stojí se snaží rozlousknout mladý novinář společně se starým slepcem v podání vynikajícího Karla Maldena. To je ale bohužel, kromě kamery, jedna z mála zajímavých věcí na tomhle filmu. Humorná policie tentokrát naštěstí příběh spíše prosvěcuje než otravuje, jako později v Tmavě červené.

    • 28.9.2017  14:02

    Lenzi se v tomhle nějak drží zkrátka, stejně jako Merli. Násilí není moc, spíše se vykresluje všemocná a všeobjímající mafie, která dosáhne skutečně všude, takže cesta do Ameriky není vůbec jednoduchá. Nejpodivnějším faktem je ale to, že Venantini tu vážně hraje klaďáka.

    • 28.9.2017  13:58

    Co na tom, že Giacomo Rossi-Stuart je dřevěný a nezajímavý, co na tom, že příběh nedává zase tak moc smysl, Bava byl mistr atmosféry, jakou nedokázal vytvořit nikdo jiný, ani s o dost větším rozpočtem. Stačí ty čtyři cinkavé tóny, široce rozevřené oči bledé holčičky a už mi přechází po zádech mráz.

    • 28.9.2017  13:43

    Pátrá Clint po vrahovi nebo si chodí jen užívat za štětkama, zatímco jeho dcerky se musejí starat samy o sebe? A nevraždí náhodou sám? Ne. Kdybych nevěděl, že film napsal i režíroval stejný člověk, myslel bych si, že režisér zmařil scenáristovu snahu udělat z Clinta podezřelého ze schizofrenie a vražd.. Ale režisér nám vždy jasně ukáže, že vrahem je někdo jiný. Identita pachatele popírá jedno z pravidel pátera Knoxe a Clint si skoro nezastřílí. Aspoň hezky zmasakruje postel, za nesouhlasného přihlížení psa.

    • 28.9.2017  13:39
    Tenebre (1982)
    ***

    Gemma uhodl vraha na straně třicet, mně se to, včetně jeho motivace, podařilo už někdy v polovině, nebo lehce za polovinou. Tentokrát bohužel Argento nepřinesl ani dostatek scén, kterými by mě přimrazil v křesle a přikoval očima k obrazovce, a hudba od Goblinů se až moc opakuje. Nebylo to vyloženě špatné, ale jsem zklamán.

    • 28.9.2017  13:37

    Výborně prokreslené venkovské prostředí a spousta zajímavých vedlejších postav dá zapomenout na to, že tu nemáme žádného ústředního hrdinu. Bohužel v posledních deseti minutách se ze zajímavě se rozvíjejícího detektivního příběhu stane béčkový spaghetti western, krom toho motivace vraha byla dost slabá... Doufal jsem v něco jako v Dallamanově Solange nebo tak. Veliká škoda.

    • 28.9.2017  13:32

    Nesympatický svalouš Maciste se prohání pravěkým světem, kde se to jen hemží umělohmotnými příšerami a obřími ještěry (tzn. malými ještěrkami chodícími po kartonových horách). Zápletka se točí kolem boje dvou vesnic, jedné mírumilovné, druhé zlé. Ta první přepadne a unese ženy. Únos Sabinek? Ne, budou obětovány bohům... ale Maciste je tu přece od toho, aby všechny zmlátil. Levná, hloupá nuda.

    • 28.9.2017  13:29

    Giancarlo Giannini je moc dobrý herec a Auger, Bouchet, Bach a Sandrelli moc slavné a lákavé obsazení na tak schematický, předvídatelný a nakonec i dost zapomenutelný film.

    • 2.9.2017  12:55
    Diabolik (1968)
    **

    Fantomas po italsku, bohužel bez děje. John Phillip Law se skoro neukáže bez masky, a nemám jasno, jestli měl být padouchem nebo hrdinou, stejně jako jeho protivník Michel Piccoli. Marisa Mell je kočka, dekorace Diabolikovy skrýše jsou velkolepé, Morriconeho hudba sedí, ale ústřední děj tomu sakra schází. Navíc je poznat, že tohle nebyl Bavův žánr.

    • 2.9.2017  12:53

    Giallo? Slasher? Především hodně brutální černá komedie, v níž posléze ani identita vraha ani nehraje tak důležitou roli. Pasáž s mladými lidmi, kteří si přijeli zasouložit do chaty na venkově a jsou brutálně povražděni později okopírovali v jednom z Pátků třináctého.

    • 2.9.2017  12:51
    Oko ďábla (1963)
    ***

    Základní kámen subžánru gialla - nebo lépe řečeno první černobílý kamínek do pozdější barevné mozaiky. Přece jenom tu Mario Bava jak po stránce děje, tak po stránce vizuální pořád zkouší, co všechno může z propojení detektivky a hororu vzejít. Pro pozdější dobu je zvláště netypické prolamování čtvrté stěny, jednak pomocí vypravěče, který nám až příliš často sděluje, co si hrdinka myslí, ale rovněž nás upozorňuje, které své nápady vyčetla v šestákových krvácích. Ostatně příběh je založen na tom, že hrdinka je vášnivou čtenářkou brakových detektivek, a v příběhu se objevují prakticky všechna typická klišé podobných příběhů, přičemž občas je i paroduje. Kvůli tomu ovšem nelze film tak docela brát vážně ani v napínavých scénách. Po několika falešných lekačkách už je člověk přece jen otrlý a nečeká, že by z toho teď něco opravdu vylezlo. A když vyleze, nejedná se o šok. FIlmu nepomáhají moc ani cestopisné pasáže - hrdinka je Američanka v Římě a s doprovodem italského lékaře město poznává. Ne, že by nás přímo otravovali historickými výklady, ale přece jen po napínavé scéně střihnout na prosluněné záběry římských zákoutí... Paradoxní také je, že Američanku Noru hraje Italka Leticia Román, kdežto Itala Marcella hraje Američan John Saxon. Pokud čekáte, že tento bude hrát násilnou postavu, pletete se - hraje mladého blbečka, který co chvíli od zbrklé Nory omylem dostane ránu (jak se rozmachuje rukama). Ale oba jsou pořád ještě vtipní a ne otravní. Na rozjezd to nebylo nejhorší, ale přece jen jsem začínal na vybroušenějších kouscích.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace