špaček421

špaček421

J V

Česko

homepage

53 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
    • 18.3.2020  17:32

    Druhý Superargo je ještě větší trash než ten první, ale o to je to větší zábava. Nezranitelný hrdina tentokrát má i telekinetické schopnosti, ale co jsou mu platné proti tlupě zhypnotizovaných robotů, kteří unášejí wrestlery! Naštěstí má náš maskovaný hrdina k ruce indického guru, a tak je na něj i Guy Madison krátký.

    • 18.3.2020  17:25

    Tohohle jsem se bál, že to bude jen o Ursulině těle a ničem víc. Ano, je to o jejím těle. A taky je to přehlídka skoro všech italských kaskadérů, kteří tu dostanou maximální možnost se předvést. A taky je to kriminální film. Zvláštní mix? Rozhodně. Ale je to docela zábava, kde se nálada pořád přelévá mezi akční komedií, sexy komedií a mafiánským thrillerem! Nad vším s lehkostí sobě vlastní proplouvá skoro pořád nahá Ursula Andress, která si film nechá ukrást až v závěru od party kaskadérů kteří si odskočili od Spencera a Hilla a rozhodli se navzájem si natlouct bez nich. Nic výjimečného, ale může to být příjemná trashová zábava.

    • 8.3.2020  11:47

    Lacině natočené protahované přetahování o schovanou truhlu zlata. Ale dá se to. Hudba je částečně archiv, ale Bacalov se vytáhl s několika novými skvělými skladbami. Rik Battaglia jen v epizodní roli, prim hraje trojice Ardisson-Veras-Bobby La Pointe.

    • 7.12.2019  09:55

    Typická Fidaniho béčkovina, navíc z velké části sestříhaná ze starších kusů, ale díky tomu s větší porcí akce a menší porcí ježdění po lomech, než obvykle. Bitka Benito Pacifico vs. Benito Pacifico se taky jinde nevidí. A to, že starý kulhavý Django poučuje mladého cucáka Billa Hickocka taky ne. Klaus Kinski tu nehraje, Simonetta Vitelli se jen mihne v archivním záběru.

    • 7.12.2019  09:52

    Klasika se Steffenem, chvílemi zábavná, chvílemi nudnější. Anthony opět jako mstitel. Eduardo Fajardo tentokrát v roli, která by slušela spíše Kinskimu.

    • 15.9.2019  10:39

    Občas zábavná pseudobondovka s otráveným hrdinou čekajícím na další cigáro a whisku, s dějem, který nedává smysl, příšerně natočenou akcí (byť se na choreografii podíleli Bruce Lee a Chuck Norris) a Sharon Tate, která i přes svou často otravnou postavu je tím nejlepším, co se tu dá vidět. Bez ní bych hvězdu ubral.

    • 15.9.2019  10:37

    Částečně sebereflektivní komedie plná motorek, motorkářů, závodění a C.C. Ryderů - od jména hrdiny, přes název účinkující kapely až po ústřední hit "See See Rider" (Jenny Take a Ride), který nazpíval Mitch Ryder (kupodivu ne C.C.). Zábavné, neurážející, opakování asi nehrozí.

    • 15.9.2019  10:21

    Napůl informace o natáčení filmu, napůl emotivní vyprávění nadšenců o tom, jak znovu vybudovali filmový hřbitov. Občas je těch emocí lidí, které neznáte a zůstanou pro vás až do konce filmu anonymní, až moc, ale taky byste chtěli, aby vaši práci ocenil Clint Eastwood, ne? Sna jen zapojení koncertu Metalliky je totálně mimo a klade se na něj nezaslouženě velký důraz.

    • 2.7.2019  22:51

    Dokument o giallu, zaměřený sice především a hlavně na Argenta, ale oproti pozdějšímu All the Colors of Giallo dokáže shrnout celý žánr, jeho vzestup a pád, a přináší více rozhovorů s lidmi, kteří většinou nebyli u toho (z těch tu promluví snad jen Argento, Cozzi, Lenzi, Deodato, Dardano Sachetti a Barbara Bouchet), ale mají mnoho co zajímavého říct. Opět je nutnost vidět minimálně Argentovy filmy, doporučují se rovněž ty od Lenziho, které si rozšafný režisér ve svém proslovu ve stylu "já jsem nejlepší" vyspoiluje sám ;) Na paškál přijdou i témata jako úloha žen v giallech či stupňující se násilí, opět proti tomu v druhém zmiňovaném dokumentu se řešilo snad jen to, kdo co kde s kým natočil..Argento sám se tu pak vlastně ani zpolovičky tak často nedostane ke slovu, což je vlastně dobře ;)

    • 6.6.2019  22:13

    Dokument sestříhaný snad docela z archivních rozhovorů, které vyšly na různých DVD a Blu Rayích během let. Takže pokud budete žasnout nad mladistvým vzhledem Edwige Fenech, žasněte, ale v době natočení rozhovoru jí přece jen bylo o nějakých 12 let méně než dnes (na skoro 60 stejně vypadala úžasně). O giallu se dozvíme leccos, ale po probrání hlavní trojky režisérů film, řízený vlastně komentářem italského odborníka (také archivním, nebo novým?) skáče poměrně nelogicky od režiséra k režisérovi, tu nakousne Sergia Martina, prudce odbočí k Ernestu Gastaldimu, a pak od něj přejde zase zpátky, a končí... Nekončí. Poslední dostane slovo Umberto Lenzi, historik zmíní, že Lenzi na stará kolena psal knihy, a konec. Nic o vyprchání hlavní vlny v půlce 70. let, nic o krátké resuscitaci žánru pod vlivem amerických slasherů v 80. letech. Odborníkův komentář je navíc poměrně nudně podaný, stejně jako sebeoslavné výpovědi Daria Argenta, takže asi půlhodinka, která je Argentovi věnována, je poměrně úmorná. Nejzábavnějšími pasážemi jsou tak rozhovor s Fulcim, který si v hodnocení zvláště Argenta nebere servítky, Lenziho vzpomínání na zmatky s názvy, a potom pasáž o Martinovi, kdy odborník konečně mlčí a o slovo se střídají Martino, Fenech, Hilton a Gastaldi, takže dokument konečně dostal nějakou dynamiku, Martino působí věcně a skromně oproti Argentovi i Gastaldimu, a vzpomínání zvláště jeho a Edwige je radost poslouchat. Na druhou stranu, trochu moc se věnovali tomu, jaké měla Edwige dokonalé tělo, a jak bylo pro Hiltona strašně těžké točit s ní milostné scény (a jak o tom dlouze vykládá, úplně mu to věříte, že ano...). Pár drbů ze zákulisí dodá i Barbara Bouchet, ta bohužel ani nic jiného. Na závěr doporučení: pokud jste neviděli minimálně Ptáka s křišťálovým peřím, Torso, Don't Torture a Duckling a asi ani Lenziho Orgasmo, a pokud jste nečetli Deset malých černoušků od Agathy Christie, ani se na dokument nedívejte.

    • 5.2.2019  13:44

    Zábavný špageťák, který tentokrát netáhne ani tak hrdina v podání prkenného Richarda Harrisona (zde však jeho prkennost většinou nevadí), jako spíše zajímavě zamotaný příběh, který se neodvíjí podle zaběhnutého schématu. Film je zábavný, líbila se mi zvláště závěrečná třetina, kde se sice víc čeká než koná, ale o to víc je tu napětí. Bohužel závěr sám je až moc překombinovaný a gradace během něj tak nějak vyprchá. Zvláštní rovněž bylo nakládání s Martínovou postavou, která se v půlce děje změní skoro až v kladnou, takřka zbytečná byla zápletka s nevěrnou Mexičankou, no a že některé scény dohromady nedávaly moc smyslu je zbytečné říkat. Hudba složená tentokrát dvěma skladateli je pěkná, ale zařadit ústřední píseň k scéně mučení nebylo zrovna vhodné. Když už jsme u toho mučení, film je nečekaně brutální, krví se nešetří, lidé jsou páleni, Harrison si vyoperovává kulku z těla apod. I přes výše zmíněné výhrady jsem se u filmu docela dobře bavil. Není to samozřejmě nic zázračného, ale to od druholigového spaghetti westernu nikdo nečeká.

    • 5.2.2019  13:42

    Tenhle film stojí na straně francouzské intervenční armády? Zajímavá změna, ale obyvkle bývala vykreslována tak, aby připomínala německé okupanty. Nicolettina krása je asi jediným pozitivem filmu. Ne tak její herectví, které je příšerné. Úplně slyším pokyny režiséra: "Teď se dívej dopředu. Teď se podívej do strany. Teď se zasměj. Teď se přestaň smát a dívej se dopředu." Kdyby ovšem nejhorším, co tu uvidíme, bylo neherectví hlavní představitelky, obsazené zjevně pro naprosto jiné důvody, bylo by to ještě fajn. Celou první půlku filmu nesledujeme nic než Camasa, kterak se snaží dostat šerifovu dceru, přičemž se pere s francouzským vojákem, aniž by mu to dalo práci. Walter Barnes má zase koně jménem Kokain a dává mu drogy. Tvůrci se občas snaží o komedii a občas o patos nejde jim ani jedno. Vše je směšné spíš nechtěně. Člověk má pocit, že ten film provázely tak těžké finanční problémy, že nejen že některé scény byly vystřiženy, ony ani nebyly natočeny. To, co se natočilo, pak bylo jakž takž sešito dohromady, aby to dávalo nějaký drobný smysl. Ale pořád celkem nahodile.

    • 5.2.2019  13:38

    Western, jehož hlavním námětem je ztráta paměti, to už tu několikrát bylo. Tentokrát ztrátou paměti trpí dřevák Antonio Sabato, který tu naštěstí nezkouší hrát machra, takže je trochu snesitelnější než obvykle. Ze začátku je příběh zajímavý, výchozí situace, kdy naproti sobě leží dva zakrvácení muži, z nichž jeden je mrtvý a druhý si nepamatuje, co se stalo, není špatná, příběh nešel hned od začátku tak, jak jsem očekával (obvinění z vraždy, útěk - nic takového), nejasnost trvá docela dlouho. Jenže v momentech, kdy si Sabato začne dávat dílky ze skládačky dohromady, tvůrci vyloží vždy o kartu víc, než je nutné, takže další děj jde pak dost snadno odhadnout.

    • 5.2.2019  11:34
    Satanik (1968)
    **

    Adaptace úspěšného italského komiksu o ženě, která vynalezla pilulky vracející jí krásu. Ve filmu je ovšem používá jen k tomu, aby svedla nějakého pracháče, nebo ukradla hromadu peněz. Pěkně natočené, Magda Konopka je sexy, ale nic se v tom neděje, takže je to šílená nuda.

    • 5.2.2019  11:31

    Ve dne vzdělaný elegantní svůdce s indickým komorníkem Fajardem, v noci maskovaný superpadouch Argoman s telekinetickými schopnostmi, které užívá k svádění žen nebo k tomu, aby popravčí četa postřílela sama sebe. Když se objeví prohnaná zloduška Jenabell, musí ji Argoman dostat. Částečně bondovka se superhrdinou ve směšném kostýmu, která se ale nebere vážně. Roger Browne trochu připomíná Jeana Maraise v tomto celkem příjemném filmu s radioaktivními cigaretami, obrovským radioaktivním diamantem a několika povedenými vtipy.

    • 5.2.2019  11:11

    Maskovaný superzápasník v podzemní skrýši padoucha, který přetavuje uran na zlato. Hrdina je tu nezranitelný (srazí se mu krev), nezmrazitelný, ublíží mu jen proud. Dostane na cestu spoustu vybavení včetně pilulek, po kterých se mu zastaví srdce. Typická italsko-španělská komiksová pseudobondovka let šedesátých, na kterou se dá dívat.

    • 11.12.2018  17:25

    Ne zrovna dobře natočené drama, v kterém vyniká snad jen Edwige Fenech, která se asi jako jediná snaží dobře hrát. Režisér je však po dohodě s producentem odhodlán ukazovat nám především její tělo, takže marná snaha. Film plyne rychle, ale možná až příliš. Všechny postavy kromě Edwige, Paniho, Conteho a Richardsona tak budí dojem spíše náhodných kolemjdoucích. Hudba jako by vypadla z repertoáru Karla Gotta. Dá se vidět, ale protože hlavní představitelka byla pravděpodobně jediná, kdo bral tento film vážně, nelze dát lepší hodnocení.

    • 2.12.2018  13:14

    Kesslerová vypráví poutavě, komentátor doplňuje informace o italském filmu té doby, ale ten film nemá žádný úvod. Jak se Kesslerová dostala do Itálie? Proč začala hrát částečně tady a z větší části tam? Určitě by bylo velice zajímavé podívat se na to, jaký vztah k tomu zaujaly komunistické úřady v ČSSR, zvláště když manžel i dcera mohli zjevně poměrně volně cestovat za ní. Ne, nic z toho se nedozvíme. Rovnou se začne tím, že se Kesslerová nějakým způsobem mihla v The House of Laughing Windows a pak se jede film po filmu. Jako bonusový materiál na nějakém DVD by to bylo dostačující, jako samostatný dokument moc ne.

    • 18.11.2018  11:38

    Známější herci ve filmu, který je silně pod jejich úroveň. Naprosto všechno od prostředí přes kameru, střih, hudbu až po masky je špatně. Děj nedává smysl. Hudba včetně pěveckého vystoupení Valerie Fabrizi naprosto šílená. Lee Lawrence ani Daniela Giordano sice nebyli nějak moc nadaní herci, ale obou mi tu bylo líto, a co teprve Idy Galli.

    • 17.11.2018  12:38

    Ó, Johnny, Johnny, proč jsi jen Mounters! Mexikáni a Američani se vraždí mezi sebou, Lee Lawrence se učí na pistolníka pod vedením jednorukého, vykrádají dostavníky a to všechno na základe Shakespearovy klasiky. Pietro Martellanza opět jako pošuk, Paul Naschy v roli zápasníka v páce.

    • 17.11.2018  10:18

    Příběh Billyho Kida ve spaghetti westernovém podání! Kdyby film měl jasno v tom, jestli nahlíží na Kida jako na oběť okolností nebo jako na kluka, který se změnil v psychopatického vraha, bylo by lépe. Vidět Lincolnskou dobytkářskou válku v Almeríi bez jediného kusu dobytka se vám moc nepoštěstí. Škoda, že od nabídky amnestie generálem Wallacem se film ubírá ke konci rychle vlastní cestou, těšil jsem se na špageťácké zpracování přestřelky v boudě, kde zahynul Charlie Bowdre, nebo na Boba Ollingera (kterého by určitě hrál Camardiel). Peter Lee Lawrence nebyl herec a scéna, kdy ho chytne amok, je spíš směšná, Fausto Tozzi je dost nevýrazný Garrett. Dyanik Zurakowska za vidění stojí.

    • 24.10.2018  09:16

    Antonio Sabato, kolovrátková hudba a všechno, co už jsme v giallu milionkrát viděli. Nic, co bych chtěl vidět znovu.

    • 24.10.2018  09:14

    Na posteli leží krásná nahá žena. Kromě toho, že detailně vidíme všechny její tělní otvory, vidíme i pár dalších, které do ní vyřezal vrah. A to je tak nějak všechno, co se v tom filmu dá vidět...

    • 24.10.2018  09:13
    Madigan (1968)
    ***

    Henry Fonda a kopec nudy #2.

    • 20.5.2018  17:47
    Sugar Colt (1966)
    ****

    Chcete, aby z města vypadl doktor? Dobrá, tak na jeho místo nastupuje Sugar Colt! Zábavná blbost, která sice nedává moc smysl a ani neví, jestli chce být normální spaghetti western, parodie nebo bondovka v západních kulisách, ale dobře se na to dívá. Hunt Powers mi tu nevadí a Soledad Miranda byla vážně pěkná, škoda jí...

    • 19.5.2018  15:10

    Spaghetti westernová verze Shanea, v níž je stejnojmenný hrdina sadistickým mstitelem (a v podání Mikea Marshalla vypadá skutečně jako psychopat), který se neštítí pohřbívat lidi, na nichž se mstí, zaživa, ale vypěstuje si vztah s mladou vdovou a jejím malým synkem. Pár stylových scén, bohužel zkrácená německá verze, která je samozřejmě vystříhána tím nejhorším možným způsobem, tomu moc nepřidává, stejně jako kradená hudba (zazní i Morricone) a komické výkony herců (Oscara za přehrávání získává Spartaco Conversi). Takže je to ve výsledku jedna velká zmatená nuda.

    • 29.4.2018  23:01

    Paul Naschy jako nájemný vrah, ve volném čase malíř. Spousty mrtvol, krve a nahotiny se ani nedají spočítat. Škoda, že když není na scéně, je to taková šílená nuda. Ale když už přemýšlíte, že to vypnete, objeví se třeba v převleku za kuchařku nebo jako nacistický důstojník a zábava na chvíli může pokračovat.

    • 20.3.2018  16:37
    Komisař X (1967)
    ***

    Západoněmecká "bondovka" s hned dvěma sympatickými agenty, kteří nejdou pro ránu daleko. Tvůrci film nebrali vážně a plně chápali, že diváci žádají bitky, přestřelky, honičky, lepé děvy v minisukních, drsný svalnatý chlapy, velký auta, exotické lokace, takže ve filmu prakticky nic jiného není. Humor jde občas až do podivných mezí, příběh nedává smysl, ale nudit se nebudete. Zvláště když pokud se zrovna nikdo nebije, nahnal režisér před kamery pohledná děvčata, aby nalákala zrak vilného diváka. A to ne ledajaká - na Němku netypicky krásná Christa Linder, sexy francouzská mrcha Sabine Sun a samozřejmě naše Olinka Schoberová, byť zde s nepříliš slušivou tmavou parukou. Řeklo by se zapomenutelný film - jenže já tu titulní písničku ne a ne dostat z hlavy...

    • 10.3.2018  22:52
    Kriminal (1966)
    ***

    Vypadá to, že všechny italské komiksy šedesátých let vycházely z Fantomase. Nepřemožitelný padouch v kostýmu, který má na něco velikého zálusk, bezmocná policie, která se ho snaží chytit. Dějem i stylem Kriminal připomíná spíše Bondovku, moc se mluví, málo akce, jak by se na komiks slušelo. Přestože Kriminal je vrah a zloděj, dalo se mu celkem proti těm ostatním intrikánům fandit. Zhruba na podobné úrovni jako pozdější Diabolik, narozdíl od něj má děj, což je plus, ale Diabolik měl zase lepší vizuál a hlavně Morriconeho. (A taky Marisu Mell a vůbec lepší obsazení.) Ovšem v porovnání s Fantomasem pohoří oba filmy. A úvodní komiksové titulky udělali lepší zase u nás v Kdo chce zabít Jessii.

    • 7.3.2018  23:56

    Nic extra to není, ale kdyby v tom nehrál Norris, určitě by to tu mělo lepší hodnocení. Taková průměrná osmdesátková akční krimi o válce gangů, se skvělým béčkovým koncem, kde si Chuck vypomůže robotickým tankem. Poměrně dobře natočeno, ani Chuck tu v mezích svých možností i v mezích role nehraje nijak špatně, dějově to rozhodně není tak strašidelné jako jiné jeho filmy, byť ani tak zábavné jako třeba Invaze USA. Kvůli přemrštěně nízkému hodnocení bych tomu klidně dal i čtyři hvězdičky.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17