Poslední recenze (1 484)
Netopýr (1981) (TV film)
Mistrovský kousek! Vtipné, malebné s dokonalou typizací postav! Hudební i vizuální lahůdka!
3 plus 1 s Miroslavem Donutilem - Upratovačka (2008) (epizoda)
Jeden z nejlepších dílů seriálu!
Bankrotáři (2003) (TV film)
Tak nějak křečovitě rádobyvtipné, na komedii morbidně nevkusné detaily, ani dobří herci to nezachránili. Od Zelenky pro mne zklamání.
Poslední deníček (1)
Moje TOP filmů podle žánrů
Nejhezčí spirituální filmy:
Deník venkovského faráře - patří ke špičce spirituálních filmů
Umučení Krista - úsek pašijí, umělecky na výši
Mise - bez chyby, jeden z dokonalých filmů
Ostrov - pravoslavný, ale v podstatě v souladu s katolickou věroukou
Babettina hostina - protestantský, ale katolicismu vůbec neodporující
Pokání - umělecký, alegorický film
Monsignor Quixote - nádherná konverzačka
Katolíci - takřka prorocký, předvídající odmítnutí tradiční katolické liturgie modernisty po 2. Vatikánském koncilu
Zázrak Naší Paní z Fatimy (1952) - o důležitém zjevení Panny Marie v roce 1917
Farář od Svatého Dominika - dobový, idealizovaný, americký "katolický" film
Marcelino, pan y vino - legenda o malém chlapci sv. Marcelinovi
Barabáš - kvalitní biblický
1683 (historický) - o obléhání Vídně Turky
Slunce i v noci - podle Tolstého, strhující drama
El gran milagro - hůře animovaný, avšak obsahově skvělý, ukazující hodnotu mše svaté ještě dle tradičního učení Církve
God's Not Dead (2014) - protestantský, ale stojí za vidění
Zákal (2016) - podle skutečné události, o komunistické tyrance katolíků v Polsku.
Zajímavé filmy židovské:
Židovské kladivo- neskutečně provokativní, drzé, chucpe
Zajímavé filmy z islámského světa:
Nejhezčí dobrodružné filmy, vhodné i pro děti:
Poklad na Stříbrném jezeře - nejlepší dobrodružný film pro děti ve věku 8-11 let
Vinnetou 1 - dtto
Ostrov pokladů - povedené zpracování klasiky
Cesta do pravěku - na svou dobu úžasný film pro děti
Poklad Inků - nostalgie mládí
Smrt Joa Indiána - vynikající herec Joa Indiána, působivá hudba
Údolí králů - Valley of the King (1964, režie Frederic Goode) - dávali pro děti za socialismu, pak už ne
Nejhezčí westerny evropské:
Hodný, Zlý a Ošklivý -asi nejlepší oddechový western všech dob
Pro pár dolarů navíc - druhý nejlepší oddechový western
Pistole pro Ringa - některé pasáže s Morriconeho hudbou jsou mimořádně hezké
Vinnetou Poslední výstřel
Cizinec ve městě - minimalistický, přímočarý, zaprášený italowestern
Bílé slunce pouště (sovětský eastern)
Nejhezčí westerny americké:
Mackennovo zlato - hudba, krajina...
Rio Bravo - vysoce morální western
Rooster Cogburn - nádherná hudba, sympatičtí hrdinové
Jízda v bouři - zvláštní acidwestern
Nejlepší horory:
Sveto mesto - bezchybné
Hrabě Drakula - česká inscenace s Iljou Rackem (nejlepší Drakula)
Vij - ruská klasika podle Gogola
Hadí jáma a kyvadlo - hrůzná hororová pohádka, která má spád a je vhodná i pro děti
Orgia de los muertos - nedoceněný španělský horor, směšující subžánry, zajímavé herečky
Fright night 2 - je třeba vidět v původní angličtině, vynikající hudba a taneční scéna na párty!
Regine - zajímavý "beatnický" pohádkový horor
Dinastía de Dracula, La - pozdní mexický horor s klasickým "gotickým" koloritem
Vedma - vynikající kolorit, nedoceněný film podle Gogolovy povídky "Vij"
Upiór - podle povídky A. N. Tolstého, jednoduchá inscenace
Películas para no dormir: Regreso a Moira - o novodobé čarodějnici (potraty)
Caballo diablo - westernový horor
Imperio de Drácula, El - mexický gotický horor
Arcano incantatore, L' - tradiční námět z barokní Itálie
Nejlepší krimi:
Tajemný mnich - óh, Karin Dor, a ten spád, a to překvapení
Indický šátek - napětí, spád i vtip
Columbo - roztěkaný jako já
Nejlépší dramata:
Metoda - charakteristika dnešních lidí v kapitalismu
4 měsíce, 3 týdny a 2 dny - ohavnost potratu je stejná jak v době komunismu, tak i nyní
Nejhezčí komedie české:
Egyptologové - mimořádně povedená konverzační inscenace podle K. Amise
Čtyři vraždy stačí drahoušku - skvělé scény s Janem Libíčkem v roli natvrdlého komisaře Brookse, některé sekvence považuji za absolutní vrchol českého filmu (např. pasáž s improvizovanou hudbou v baru Kochba). Jako celek však tento film není dokonalý.
Marečku, podejte mi pero - bez chyby
Nejhezčí komedie zahraniční:
Oskar- cholerik má problémy s kufříky
Četník ze Saint Tropez - scéna s velitelem na párty je skvělá!
Jestli se rozzlobíme, budeme zlí - scéna pěveckého sboru pod taktovkou dirigenta a za sledování ledově chladného zabijáka je mimořádně povedená!
Smolař- velmi pohodové, příjemné, vtipné...
Nejhezčí pohádky zahraniční:
Nejhezčí pohádky české:
Krkonošské pohádky - vtip, poetika, bez chyby
Nejhezčí filmy o lásce:
Moja ljubov - krásné, čisté...
Africká královna - milé
Pýcha a předsudek (seriál) - lahůdka
Kouzelné dobrodružství - první půle filmu výtvarná a poetická lahůdka
Ohněm a mečem - hrdinství, láska
Pouto nejsilnější (1945) - láska a svědomí
Nejlepší frašky:
Trestuhodné nehoráznosti:
Běda tomu, skrze něhož pohoršení přichází - odporná komunistická propaganda
Režiséři, ktreých si hluboce nevážím:
Herci, které nemůžu ani vidět:
Herci a herečky, které rád vidím (kromě výše uvedených oblíbených):
Josef Moučka (ač komunista)
A další Jihoameričanky:
Eiza Gonzales
Anna De La Reguera
Ana Brenda Contreras
Wendy Gonzalez