Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (868)

plakát

Veřejní nepřátelé (2009) 

"Schovejte to. Okrádáme banku, ne vás." --- Přechytralých plků už tady zevluje dost, takže se omezím na tvrzení, že jsem se po velkou většinu stopáže dobře bavil. Jsem vůl, když mi to v roce 2009 stačí? Nemálo takzvaných moderních filmů má s tímhle požadavkem značné problémy... Celá ta přestřelka kolem Lil' Bohemia je pěkně kulervoucná a stejně vzrušující by byl i příběh, kdyby ho Mann jedním mocným režisérským šmahem nepřiškrtil, tedy přesně naopak, než se zachoval v HEAT. Třebas mu to nedovolily reálie - nevím, nestarám se (70%). --- Film bez větší historické hodnoty, ale vysoce koukatelný. --- Blbý dodatek pod čarou: už potřetí (předtím PRESTIGE, DARK KNIGHT) mě urazilo, že Baleho postava ve filmu nenatáhla brka.

plakát

Všichni jsou v pohodě (2009) 

De Nirečka můžu, i kdyby ve filmu třeba celých 99 minut otvíral zubama flašky od vychlazených desítek. Ne, že by můví / skrýnplej nebyl v tomto případě dostatečně dobrý i bez jeho prezence (3,5* - stojí za vidění, ač je to fakt dost fňukální). ___ Film ze života - aneb když budete zlobit a podprůměrně vychovávat, tak jednou možná i z toho vašeho.

plakát

Všude dobře, proč být doma (2009) odpad!

Nesympatická a víceméně taky nudná road movie, poslepovaná dohromady jako rozbitá váza, s toporným Krasinskim, plná plochých, přehrávajících Američanů, a pokud náhodou obsahovala nějaké hlubší poselství nebo tak, pak bylo bezpečně utopeno v hromádce rádoby edukativních keců. Já osobně Mendese neřadím zrovna mezi machry přes emoce, ale tenhle kastrát bez koulí jde ještě níž a má tak pocitově na míle daleko do INTO THE WILD nebo ONE WEEK. Značné zklamání, hlavně po příjemném retru REVOLUTIONARY ROAD. Bohužel nevidím na AWAY WE GO nic vyloženě kladného, přijde mi naopak čím dál zoufalejší a nudnější. Navíc, ani ta Arizona už není, co bejvala za časů, kdy Thelma a Louisa vesele zlořádily po Ameru. :-)

plakát

Zažít Woodstock (2009) 

Byl jsem zvědavej na atrapy The Who, Jefferson Airplane a hlavně Janis Joplin, nejlépe v těch šeredných óbrbrejlích. NULA ZÁBĚRŮ NA PÓDIUM RYCHLE VYŘEŠILO TOHLE DILEMA. Teda ne, že by se tam o nich nežvanilo. Kurva drát, na každým rohu žvaníme o skrytý komerčnosti Woodstocku a přitom takhle okatě šetříme na samotným filmu?! Místo toho jsme nafasovali jakési všední problémy standardně mizerné americké rodiny. Zbytek filmu - to když je zaměřeno na hipíky - je ale OK - alespoň když se na to kouká srdcem. Točit to Stone a ne Lee, tak jsme zase na five stars.

plakát

Akta X: Chci uvěřit (2008) 

Obdivuju mytologii THE X-FILES i s celou plejádou herců, kteří ji během těch šesti skvělých (a dalších třech solidních) let symbolizovali, a ani sebeblbější nápad Chrise Cartera na tom nic nezmění. Tato closure se ale zřejmě od samého začátku nemohla povést. Chvílemi nesměle ťuká na přivřené (mytologické) dveře, chvílema se snaží rozdrásávat starý rány v dávno nefungujícím vztahu Mulder & Scully, což Akty nepostižený filmový čumil nepochopí a 50% zainteresovaných tak akorát nasere, a ani jedno filmu neprospívá. No a vezmeme-li (přísně) v potaz, že se vláda Muldera posledních X sezón nepřetržitě pokoušela zabít, vypadá děj opět jako nesmysl. _____ David Duchovny, již spíše šoustal Hank Moody než ufař Fox W. Mulder, nemá motiv (rýpání do sestry Samanthy je vyloženě trapně zinscenováno), trápí se a přehrávaj ho i ty tužky zapíchané do lustru. Gillian Anderson, ač zřejmě nepatrně horší herečka než její kolega, je lepší, jenže ani její doktorská dilemata na pozadí mě nebrala. Amanda Peet je nejvýš podprůměrná. Xzibit je - jaké překvapení! - blbě napsaný i zahraný. Billy Connolly jako sympatický (heh) pedofilní kněz ujde, s průměrným scénářem se pere jako chlap a tento souboj jako jednooký mezi slepýma vyhrává. _____ Nemíním tady křičet že je Carter zřejmě po lobotomii, jak je scénka s Bushem vykonstruovaná a trapná, takže vlastně pohřbívá celý film, atp. atp., nijak výrazně se mě tenhle fuckup nedotknul. A to je možná celkový problém filmu - polovina good old smellu je v čudu a celé to funguje asi jako chlap bez koulí. Dobrý drink je přece blbost ředit, že? Nebo jinak - dříve, když šel člověk kolem bedny a dávali tam třeba 04x01 (což je Talitha Cumi nebo Herrenvolk, mimochodem :-)), každý "Iksař" vycítil tuhle svou sladkost podle prvních pár obrázků. To bylo tenkrát. I WANT TO BELIEVE je holt přinejlepším někde mezi a vzhledem k mimořádným zážitkům, kterých jsem se dočkal v epických epizodách typu Darkness Falls, Anasazi, Nisei, Herrenvolk, Memento Mori, Two Fathers & One Son (o kolik lacinější tyto krásné epizodky asi byly) musím ohodnotit tento propad za **. Pokud nášup, tak jedině mytologický - osobně bych klíďo píďo zkousnul i prequel a nezaujatí by se tentokrát, vzhledem k obvyklé akčnosti a nesmírné dynamice těchto epizod - nechápajíce souvislosti alespoň bavili nad prima thrillerem. _____ P.S. kde vyhrabali komparzistku Veroniku Hadravou zůstává největší záhadou od doby, kdy Kuřák vyhrabal Alexe "Játěmulderezabiju" Kryceka.

plakát

Appaloosa (2008) 

Chtěl jsem v létě mermomocí vsadit jednu svou kouli s tím, že "v Appaloose cejtím jasnej hit", ale dobře, že nedržím slovo jako pistolníci z divokýho západu - objektivně vzato bych o ni pravděpodobně přišel. I tak jsem překvapivě spíše spokojen, věrohodný a poutavý příběh sice v APPALOOSA určitě chybí (proč jsem jen sakra doufal v něco více), ale to ostatní - kamera, herci, westernový smell - je na místě. I Renée Zellweger mi přišla v pořádku, pakliže bylo jejím úkolem zahrát vyjukanou pitomočkou couru, o kterou bych já osobně neopřel ani kolo, kdyby už tenkrát nějaké měli. A Jeremy Irons je po čertech solidní záporák. Lepší 3* s tím, že Sergio Leone se v hrobě vysloveně obracet nebude, avšak kozáčka si samou radosti též nezatančí.

plakát

Baader Meinhof Komplex (2008) 

...sweet child in time, you'll see the line... Mám rád filmy, které mi hned v prvních vteřinách dění na vlastním hřišti laskavě vysvětlí, že mám zapomenout na hodinky a popcorn, protože dívat se na ně bude audiovizuální a/nebo emotivní nářez. Koukat se na BAADER MEINHOF KOMPLEX nářez JE, a svých makabrózních 150 min (ano, jsem čím dál vrtošivější divák) si zaslouží. Co zaslouží, on je vycucá do poslední vteřinky. Když jsem pak po 20ti minutách uslyšel DEEP PURPLE a po dalších 20ti THE WHO, bylo vymalováno jako s malým děckem, co šlo na pouť hlavně kvůli (cukrové) vatě. Bohužel, pan Shadwell má pravdu, my máme aktuálně hovno za co bojovat. A tak koukáme a koukáme a rochníme se v podělané nostalgii. (80%)

plakát

Bílé maso (2008) 

UŽ JSTE NĚKDY VIDĚLI UFIKNUTOU HLAVU ŠLÁPOTY PLOVAJÍCÍ V AKVÁRIU? HLEDEJTE TADY. _____ Teď přesně o 93% vážněji. Filmu se právě chystám mrsknout 4 hvězdičky hlavně z toho důvodu, že má po čertech praštěnou, ale nějakým zvrhlým zázrakem stále koukatelnou strukturu: první třetina je jasný hororový thriller. Fajná exotická atmosféra soulské noci, rychle napočnutá zápletka a chytlavý, věčně bafající hrdina buldočího typu prožívající samé zajímavé NEPŘEDIMENZOVANÉ situace - člověk hned neví, kam dřív koukat. Ovšem ve druhé třetině se film sebevědomě zvrhne v totálně komediální prostořeké béčko (Tak kupř. na místě činu: Kreténe! To je vysílačka, vysílačkou nic nevykopeš, ty idiote!). Naštěstí se v poslední třetině vrací na návštěvu opět thriller, tentokrát lízlý spíše slasherem. _____ 70% s tím, že Orient je pro mě něco jako velký nepoznaný svět sám pro sebe. Myslím, že na tak srandovně poskládanou žánrovou kaši a břečku s psychologicky málo věrohodně prokresleným Ťapikem v hlavní roli je to vynikající výsledek - z toho asi automaticky plyne pochvala za kameru/režii.

plakát

Cass (2008) 

No, asi tady CASSovi malinko strhnu kolektivní hodnocení, ale nemůžu jinak. Prostředí so-called přátel kopané mám rád, výjimečně sprosté a absolutně bezskrupulózní THE FOOTBALL FACTORY jsem si užil, trochu zlimonádovatělé HOOLIGANS s Ejilahem Woodem v hlavní roli mám ještě raději a PROČ je moje srdeční záležitost ("Já pracuji jako sazeč pečiva..."). CASS mi ale zřejmě vychází z celé čtyřky jako dílo nejslabší, asi proto, že přehnaně dokumentarizuje psí život jednoho týpka, který se nechce jmenovat jako ženská a má tu smůlu, že je černej a nejde to smejt. No budiž. Jak ctihodný Cass postupně přichází k rozumu a ve sladkých sedmadvaceti například oznámí vyklepaným rodičům, že se tahá s dívkou, uvědomí si - jaké překvapení - že utéct před svým starým já zase tak dobře nejde a silných momentů v jinak vlekoucím se filmu přibývá. Ale možná jsem jen příliš mladej a nedokážu tento twist z černohubé mlátičky v solidního manžela a otce plně docenit. Nevím... --- V celém filmu mimochodem uvidíte jen zopár bitek - sice když už, tak to doslová lítá - a fotbalové hřiště uzříte leda tak v záběrech jako vystřižených z Bruselu '85. Neříkám, že jsem čekal film o fotbale, ale jedna malá blbá zmínka o George Hurstovi (to je ten týpek, co na ms v '66 ve finále ve Wembley trefil břevno a "byl z toho gól", který znamenal první a taky poslední a jen tak mimochodem neregulérní vítězství Angličanů na Mistrovství světa) v takovým snímku asi taky nestačí. Anyway, tohle na Baníku nezažijete. --- 50%.

plakát

Čistá práce (2008) 

Překvapivě kvalitní film plný sympatických figurek s příliš doslovným závěrem, který jsem byl mimochodem rozporcovat na tři kusy (pakliže vás zajímají jen non-OT commenty k filmu jako takovému, dál už rozhodně nečtěte). Po prvních asi 30 minutách se ukázalo, že můj anglickej soused-narkoman, co ve volném a možná taky pracovním čase točí porno, bafnul od elektriky - a že nafukovací Aničky a robertky hoří dobře - takže jsem šel zvrhle sledovat spíše Skleněné peklo (jen Newman chyběl), což je mimochodem horší film než THE BANK JOB. Druhá pauza nevím, nebyla už tak zajímavá - rozhodně nikdo nevyhořel od hlavy až k patě - ale podstatný je, že tento film všechno to courání, trajdání a odběhávání ustál a obstál na výbornou. A že je tahle banální zlodějská příhoda naivní až do sklepa? Whatever. Já po sledování tohoto filmu uvěřím snad všemu.