Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (868)

plakát

Africké královny - Královna Kleopatra (2023) (série) 

Nudné a vesměs mizerně hrané dokudrama rozvíjející nesmyslné drby a spekulace, zcela pod úroveň tématu. Vskutku úžasný počin, pokud vám nevadí, že u vraždy Caesara hraje rap... Celé to má takový pasivně-agresivní feministický a woke podkres, obskurnost pozvaných expertů zde doufejme už kulminuje a nebude nadále upadat. Když si do seriálu o vraždě relativně bezvýznamné Asiatky ve špinavém hotelu pozvou do křesla slizké noname stalkery z internetu, budiž. Ale do seriálu, který řeší významnou část historie v podstatě tří kontinentů... Patnáct minut se řeší klepy typu, že Caesara asi bavilo šukat Kleopatru, která byla dominantnější, než Římanky, měla znalosti za ušima a ráda to asi dělala nadivoko... Uf. Upřímně - dal jsem dva díly. _____ Barva pleti Kleopatry. Dochovalo se X jejích podobenství a na všech má bělošské obličejové rysy a maximálně mediteránní barvu pleti. Struktura obličeje její bysty má blíže ke slovankám, než k núbijkám. To jen tak bokem když pominu historické a rodové souvislosti, zde x-krát zmiňované. Já to považuju za docela nebezpečný způsob fabulace u tématu, který je v samotných základech opředený mýty (např. samotná egyptská božstva nejsou zřejmě ničím jiným, než volným odrazem existence dávno zapomenutých archaických predynastických králů, ovlivněných mnoha historickými přepisy, zárodečným proto-písmem či primitivními serekhy, ztrátami věrohodných materiálů apod.). Jinými slovy Kleopatra nebyla Narmer, který žil před 5000 lety, jeho možnou podobu (která je spíše podobenstvím či chcete-li archaickým komiksem) známe z jediné stejnobarevné destičky a dodnes spolehlivě nevíme, zdali nebyl tatáž osoba, jako Menes, natož jakou měl barvu pleti. Beru to jako velmi nešťastný pokus Netflixu pomoci relativně skandálním seriálem vskřísit uvadající platformu, která poslední dobou rozhodně nedělá radost svým akcionářům. Zároveň Kleopatra volně následuje dlouhodobě upadající křivku Nflx dokumentů, proto kterým se pravidelně ne náhodou bouří kompletní akademické obce. Zde nasrali rovnou celý Egypt, který je na problematiku jejich staré říše již asi 150 let velmi citlivý (byť jejich pokrevní návaznost je přinejmenším problematická). Ani se jim nedivím, asi by se české Akademii věd taky nelíbilo, kdyby přijel Netflix do Čech natáčet dokudrama o Žižkovi, kterého by hrál dvouoký Japonec, protože veškeré dostupné historicky známé prameny jsou tendenční a apriori neprokázatelné. _____ P.S. kdybyste na to chtěli náhodou pohlížet jako na historií volně inspirovaný seriál, tak vás dopředu upozorňuju, že Kleopatra má zde naprosto nepovedený až směšný vývoj charakteru, bez většího vývoje osobnosti nechává zavraždit vlastní sestru (jejíž představitelka se do role Arsinoe hodí ještě méně, než Adele James, která nicméně aspoň umí hrát, do role Kleopatry), protože půlku času na plátně čumíme do její ložnice či jinam do blba. Tento seriál jednoduše nefunguje v rámci žádného žánru a nepřispívá ničím, než fabulacemi a klepy. Nechal jsem "*" za pár slušných scén, které se tvůrcům podařilo vecpat - jistě to musela být pořádná fuška, seriál zavání napůl snahou o naivní přepisování dějin a napůl jako školní pokus natočit přelomové historické drama; ať už je to jakkoli, obojí je tou nejhorší možnou vizitkou.

plakát

Bod obnovy (2023) 

Cyberpunkový Prágl, o kterým si scénárista optimisticky myslí, že auta koncernu VW budou za 20 let ještě existovat :-) Audiovizuálně byl zde z hovna za 45 míčů upleten bič, na což jsou Češi dlouhodobě mistři. Český film nicméně umírá na postavy, dialogy a scénář, po scénáristicky totálně zamrdaném (ale efektně natočeném) Žižkovi nastupuje další tučný provar. Pro Hloze je to asi dobrá větší prvotina, s daným materiálem nešlo očekávat zázraky. Hodně nápadů je taky vykradeno odjinud (což by zase až tak nevadilo), např. druhá scéna zatýkání a následná honička v zabordeleném lese plném pastí je úplná variace na True Detective, kde potetovaný strašidelný chlap taky recituje zdánlivě nesmyslné hovadiny. Hlavní herečka tu roli nedává, nemám chuť dokoukat (ale fandím dalším projektům tohoto typu).

plakát

Černé zrcadlo - Série 6 (2023) (série) 

S přehledem nejslabší série. Joan je hrozná byl snad nejnudnější a nejhorší díl Black Mirror. Démon 79 je do jisté míry vtipný, připomínalo mi to koukat se na komediální díly Akt X, ale s béčkovými herci. Nejambicióznější a nejvíce k zamyšlení, nejvíce blekmirorovský díl je samozřejmě Beyond the Sea. Kulisy vypadají jak první Alien a ten týpek vypadá úplně jako Dallas. Škoda přehnaného konce ala pár sérií nazpátek díl Krokodýl, celkově je to takové nedovysvětlené, nevychytané, naprosto banálně předvídatelné. Zbytek jsem raději neviděl, celkové hodnocení už se mi nechce zvedat, protože třeba oproti kultovním dílům 4. série jde o obrovský sešup do hlubin hajzlu. Tyhlety napůl komedie a teenagerské díly s celebritama v BM prostě nefungujou.

plakát

Děti Nagana (2023) 

Pásky z Nagana meets Bylo nás pět (plus goalie). Pokud u Toma Brentona (Dom) identifikujete, že si listuje ve své sbírce Skoreček ze sezóny 89-90 (které byly okolo r. 1998 opravdu affordable), rozeznáte dobový rozdíl fotečky Dominika Haška v modrém dresu s býkem a dvěma šavlemi od fotečky Dominika Haška v bílém či černém dresu s býčí hlavou, pokud jste někdy proměnili právě dodělanou klenutou chodbu v prostor pro samostatné nájezdy s prodlouženou bruslící plochou, pokud jste někdy měli šitové plastové domácí minihokejky tak omlácené, že se na čepeli rozesral plast, pokud jste se s nejlepším kámošem pohádali o to, kdo bude hrát za fiktivní tým "Aliens" (btw Alien 1 běžel na Nově těsně před čtvrtfem s USA, takže slušná night of palpations), pokud jste někdy více než 20 minut uvažovali nad trejdem zánovní kartičky Gartha Snowa, opatřené speciálním barvoměnným layerem či závodili, kdo první splaší nejnovší Viktorky (kartičky NHL, které pravidelně nově vycházely jako první), pokud jste znali celou soupisku loserů z Boston Bruins (poslední tým tabulky NHL 96-97) či byli schopni hodiny diskutovat o tom, zdali je lepší Tom Barrasso, nebo Andy Moog..... pak jsou 'Děti z Nagana' přesně film pro vás, relativně bez ohledu na kvalitu. Pro ostatní normální lidi je to jen další pohodový letní snímeček mezi večeří a prcáním.

plakát

Modrooký samuraj (2023) (seriál) 

Klasický přehnaný animák, ale výtvarná stránka je absolutní. Modrooký Samuraj je jako akcí nadupaná videohra, kde vám zlomyslná umělá inteligence stroje schválně zapomene ukončit cutscény.

plakát

Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023) 

Viděno v Imaxu ve filipínském Cebu, třímilionové aglomeraci, kde v sále byli dohromady tři lidi, s problematickou absencí titulků dialogů v jazyce domorodých američanů. Problematický a zdlouhavý film o blbci, což je u mě poslední dobou frekventovaný typ hrdiny, ale např. Hádkův letošní oportunistický, prcavý blb z Volhy mi přišel šmrncovnější, než nemluvný DiCaprio tři hodiny špulící spodní předkus ala Kmotr Marlona Branda. Scorsese (snad kromě efektních skoků do černobíla a závěrečného resumé) po dynamických, moderních a nadčasových Mafiánech či Casinu nebo hyperbolicky divokém, avšak zábavném Vlkovi z Wall Street natočil relativně školometský film, což je asi dáno závažností tématu (přesto se z nějakého důvodu objevuje poměrně vysoké množství vtipných scén). Docela mě zarážela pitomost hlavního hrdiny v kombinaci s naivitou indiánek. Spoiler, borec si dlouhé měsíce (roky?) tráví ženu otráveným inzulinem a nikomu, ani jí, to do skoro poslední chvíle není divné... De Niro s Di Capriem se na veřejnosti opakovaně hlasitě hádají, proč poslední vražda nevypadala jako sebevražda a nikdo s tím celkem nic nedělá. Takových situacích je ve filmu x :) a rozhodně nepomáhají ani snové scény, které se do Scorseseho filmů podle mě nehodí a nemají zde zcela jasný rámec. Celkově vzato slušný, ale nikoli znovupustitelný film, probírající dost nechutné události. P.S. kdo očekává něco jako ekonomicky pojatý westerenový thriller, tak raději vůbec nechoďte do kina, primitivní staré povrchové ropné vrty zde nejsou ničím více, než kulisou kulervoucně závažných dialogů či vražedných scén. V sále byla nicméně kosa jak z nosa z klimy a naprostá absence titulků, tak je možné, že mi některé pointy a souvislosti utekly... Shrnuto jednou větou mě přišlo, že mentální zaostalost (některých) hrdinů nechtěně přelezla na film jako takový.

plakát

D.B. Cooper: Kde je mu konec? (2022) (seriál) 

První díl je skvělý, má švih, nenudí a sexy způsobem vysvětluje, jaká pohodička byla lítat ve vzduchu v 70. letech před nástupem komerčního létání a logicky narůstajícím počtem heistů. Druhý díl je naopak naprostý odpad, natahovaný a věnující se harašení skupiny nesympatických předpojatých idiotů - takyvyšetřovatelů. Odszuju Netflix za to, že něco takového odvysílal a schválil, obtěžovat takhle někdo ve dnešním myšlenkovém kvasu třeba mladou hezkou barevnou holku, má tisíce žalob a hejtrů na krku, ale holt šikanovat starého bílého dědka Rackstrawa s divokou minulostí dnes tematicky nikoho nepobuřuje, no. A oni se ještě tuze diví a pokládají to za dílčí důkaz, když se bývalý kriminálník "kupodivu" nechce o minulosti s idioty bavit, konzultuje s právníkem o 106 a zašívá se někde ve dvoře... Neslušnost, seznacechtivost a především naprostý nedostatek faktických důkazů a nic, co by se nedalo označit za pouhou spekulaci. Udělal jsem si jen rámcovou rešerši případu, ale překvapuje mě, že se nikdo nepozastavuje například nad faktem, že drobná odlišnost barvy nebo odstínu očí je prakticky irelevantní díky snadné možnosti záměny, možnosti aplikace speciálních kontaktních čoček apod. Dále dle závěru FBI člověk s domnělým jménem Dan Cooper nemohl být zkušeným parašutistou či vojákem s paragánským výcvikem, protože si počínal zkratovitě a vyskočil z letadla za šílených podmínek s velmi pravděpodobně nefunkčním padákem. Tedy se potenciálně někde vymáznul a umrzl (někdo jej mohl najít, zahrabat a ponechat si prachy, i když ty se v oběhu taky nikdy nenašly, jenom prapodivně v řece), a největším překvapením je, že se nikdy nenašlo tělo/neexistoval profil konkrétního pohřešovaného... Pokud mu v době činu bylo okolo 45 let, pak nemá smysl nahánět dnešní dědky, kteří byli v té době o dekádu či více mladší a celkově vzato by takový pachatel měl být půl na půl již pod drnem, i kdyby ten heist přežil. Vezmeme-li v potah, že ukradl relativně zanedbatelné množství peněz, nikoho nezabil a dokonce propustil drtivou většinu nic netušících rukojmích, jeví se celý případ jako totální mrhání prostředky emerických daňových poplatníků... Holt to chtěli asi uzavřít just for the sake of it. Přitom vstupuje podle mého do hry to samé, co v případu Jacka Rozparovače, a sice bohapustá smůla nebo náhoda, aby byl nalezen nebo dopaden. Cooper byl nepochybně inteligentní, ale nikoli bezchybný, jinak by neskočil do tmy za takových šílených podmínek a už vůbec ne s atrapou padáku:) (Paradoxně - pokud to chcete ještě více zamotat - i volný pád s bugovým padákem lze při určité konstelaci a znalostem přežít!) Rozhodně mu pomohlo, že FBI ztratila ty nedopalky s otisky, které tam tutově byly a které se nějak neobtěžoval vzít s sebou...

plakát

Elvis (2022) 

Taková moderně nasnímaná sračička, filmíček naivní jak rozteklá navlhlá šestnáctka v první řadě, pošilhávající po Elvisovi v trojhranných art-deco brejlích. K nejzásadnějším věcem: Butler se Elvisovi nepodobá ani po mnoha hodinách v maskérně (na rozdíl od např. Vala Kilmera, který vypadal, zpíval a pohyboval se jako skutečný Jim Morrison). Jen tak na okraj, Elvis miloval chlast, hambáče a prášky rozhodně víc než vy nebo já a bezprostředně před smrtí měl proti Butlerovi bratru dobrých 40 kilo navíc. Film zobrazuje Elvise jako ulízaného mamánka, který je občas v depresi, odsuzuje rasovou segregaci a ze všeho nejvíce miluje diváctvo a rokenrol. Ve skutečnosti se jednalo o vyžranou vyhaslou hvězdu, která vyjma koncertování prakticky neopouští depresi Gracelandu, obklopenou keťasy a psychopaty, kterou ze všeho nejvíc zajímaly kvéry, prášky, předehry a hlavně - Nickovy jehly s koktejlem dobrot. Sečteno podtrženo, Elvisův životní styl a sociální i ekonomický život byl jeden velký patologický případ a pravděpodobně byl mnohokrát na okraji úplného kolapsu. Po smrti mu našli v těle na dvě desítky různých drog a většina jeho orgánů byla naprosto v hajzlu. Elvis ve filmu ale vypadá téměř pořád skvěle a rozhodně ne jako někdo, kdo má hypertrofované orgány, spoustu všelijakých nemocí a žije v rytmu trip/absťák. Kdyby nebylo Plukovníka a početného ansámblu vyžírek, nejspíš by se nedožil ani čtyřicítky, což by bylo plně v souladu s jeho rodokmenem. Z pozitiv: hudební scény jsou místama skvělé, hlavně černošská hudba. Tom Hanks válí (doufám, že takhle špatně doopravdy ještě nevypadá), nicméně je vykreslen příliš úlisně, Plukovník byl sice gambler jak Brno, ale držel Elvisovu kariéru dlouho v lati a měl lví podíl na jeho úspěších. Některé výjevy, citace a hlášky jsou skutečné. Ale to je asi tak vše. Nemyslím, že bych od Stoneových Doors (1991) viděl životopisný rokenrolový film, který by stál za větší pozornost.

plakát

Párty Hárder: Summer Massacre (2022) 

Trochu slabší, než první díl. Pořád to ještě trochu smrdí pičou, ale filmu neprospěl ten přechod z totálního androše v něco relativně profesionálního, kinového a nekrátkometrážního. V podstatě jde o českou variantu Klubu sráčů (2000) s velmi podobným příběhem a celkovým pojetím. V obou filmech sledujeme štrapác určité skupiny nepřefiknutelných puberťáků, které často hrajou (ne)herci co vypadají starší, než já, a v obou filmech si jedou po prokaučovaném školním ročníku zapíchat na nějaké divné (pro ně kultovní) místečko. Starý chuj Řezník sice natočil profesionální, komerčně soběstačný film, ale kreativně a prasárensky se nikam neposunul.

plakát

1923 (2022) (seriál) 

Souboj objevitelství a kovbojství s moderní dobou. Nemám komu fandit, na jedné straně teritoriální oldschool rančer, jehož linie postupně de facto vytěsnila indiány, na straně druhé migroš podporovaný kapitalistou rockefellersko-carnegieovského stylu :) Dá se to sledovat jako vleklý špíl na hodně kapitol bez osobního favorita. Nejzajímavější je rovina s lovcem, ta má něco z Joy Adamson, něco z Agathy Christie a něco z Titaniku :) Brandona Sklenare (který vypadá jako mladý Gary Oldman) tahle role vystřelí, i když pro svou blazeovanou, válkou ztupenou postavu relativně nemá co hrát (asi jako Neužil v roli policajta v seriálu Svět pod hlavou). Linka s divokou indiánkou a úchylnýma pánbíčkářema je drsná, ale prozatím zdánlivě nikam nevede. V "africké lovecké" lince je na moje gusto až moc krvavých problémů a náhod. Na konci 8. dílu už snad jen chybělo, aby se na lodi zjevila sama královna Viktorie (jasně, byla už tou dobou na 20 roků poddrnovitá, ale jak hyperbolické přirovnání mě přišla ideální) a sejmula Spencera (Sklenare) takovou tou zlatou baňou z korunovačních klenotů. Celkově se to typicky pomalu rozjíždí, okolnosti a postavy se mi zdály zajímavější v 1883, ale celkově si nemůžu stěžovat (75%).