Recenze (15)
Černobyl - Vichnaya Pamyat (2019) (epizoda)
'Každou lží si děláme dluh u pravdy.'
Seznamte se, Joe Black (1998)
Film jsem si vážně užila zvláště kvůli Hopkinsově herectví a taky Pittovi, když se choval jako dítě, které objevuje svět bez předsudků - ale vážně, některá nynější pravidla a zvyklosti jsou úsměvné. Spoiler: Nejvíce mě zaujala scéna prvního setkání v knihovně, hlavně kvůli atmosféře, kdy Hopkins mluvil vyloženě nahlas skoro křičel, ale byl málo slyšet a Pittovo hlasité šeptání všude děsivě rezonovalo.
Monstrum (2008)
Film natočený roztřesenou příruční kamerou, čímž jsou celkem úspěšně kryty nedostatky v efektech (těm se snaží očividně vyhnout nebo je schovávat v přítmí). Nicméně hlavně kvůli stylu natočení skupinky snažící se přežít, vznikla tak hutná atmosféra. 92%
2001: Vesmírná odysea (1968)
Neskutečné dílo, jemuž není co vytknout. Výborný počátek, kdy nebylo nic víc než tma, následovaný bezeslovnou pasáží s vývojem opů. Poté přichází budoucnost, kde si tvůrci hlavně vyhráli s „gravitací“ a kamerou (někdy jsem se musela i pozastavit, jak některé záběry vytvořili), ale také výbornou kombinací sci-fi s klasickou hudbou. Jinak z HALa šel opravdu strach. Doteď přemýšlím, zda došlo k jeho uvědomění sebe sama nebo to prostě jen byla chyba. Celé dílo je protkáno epickými momenty, hudbou a nádhernou vizuální stylizací. 100%
Hrob světlušek (1988)
Velmi dojemný film nepojednávající ani tak o cíli a obětech války, jako spíše o cestě a utrpení těch, co stále ještě žijí a čeho všeho jsou schopni, ať už dobrého či zlého. 100%
Hra o trůny - Zvony (2019) (epizoda)
Upřímně této epizodě dávám necelé 3* za scénář, necelé 4* za režii první poloviny části a 5* za režii té druhé, protože atmosféra zmatku a vlastní bezmocnosti pramenící z moci zachycena byla.
Utopenec na útěku (1998)
Film bych zařadila do „blbých “ komedií, kdy se na pár opravdu povedených vtipů najde spousta těch hloupých, ale když se na to díváte poprvé, tak se bavíte. 75%
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
Jedná se o velmi akční a poněkud brutální film z budoucnosti, kdy lidstvo zničilo samo sebe a kdo vlastní vodu, řídí společnost dle svých vlastních pravidel. Děj je poněkud jednodušší, kdy se skupinka uprchlíků vydává na cestu z místa A do místa, ehm, A, přičemž se jim dějí jen a jen problémy, ať už z důvodu pronásledovatelů nebo terénu. Jsou zde dobré efekty, nápady, celkově vizuál, ale možná až přespříliš detailů. Nicméně při té akční palbě se nudit nedalo. 75%
Vampire Hunter D (2000)
Velmi akční příběh se zajímavými nápady, scénami s krásným hudebním podkresem a hlavně vizuálem. 85%
Enderova hra (2013)
Střídaly se zde dobré nápady i špatné nápady, také efekty na tom byly podobně. Nicméně mě nejvíce zklamal nezáživný scénář, který se dal mnohdy předvídat. Naopak bych vyzvedla hraní herců. 65%