Whiterose

Whiterose

Bára Dvořáková

okres Praha
film fan, ale jinak školství

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 19.11.2018  12:21

    V tomto případě se jedná o skutečný unikát, alespoň z mého pohledu. Atmosféra krátké svobody tzv. pražského jara 68 je zde přímo hmatatelná, ta touha po změně a nadšení lidí pro reformní politiku přímo tryská z obrazovky. Tehdy lidé věřili, že by se to mohlo podařit a spolupomáhali vytvořit novou občanskou společnost. Byl to okamžik kratičkého nadechnutí, prasknutí obludného komunistického krunýře a doba plná víry v lepší budoucnost. Jak strašné pak asi muselo být to procitnutí? Když vám někdo dovolí na několik měsíců věřit a doufat a pak vám to všechno sebere, to muselo být k uzoufání. Ač je dokument poznamenán časem (nekvalitní zvuk a obraz, prostě 50 let se nezapře), zaznamenává vše potřebné. Všichni ti soudruzi pěkně v ráži....někteří tedy značně kádrovitého vzezření (kyselý ksicht, cigáro). Možná je to dnes už komické, ale je to autentické až běda! A nevím, zda se to tak jeví jen mně, ale největší frajer, co tehdy nesl kůži na trh byl Smrkovský. To jeho nakažlivé charizma jiní soudruzi neměli a 50 let na tom nic nezměnilo!

    • 1.11.2018  09:29

    Srdcervoucí příběh ze světa showbusinessového pozlátka. Jedna hvězda právě vychází, další se pomalu uchlastává k smrti. Jejich osudy se navždy protnou a následná láska s sebou přinese i něco prima muziky. Mnohokrát zfilmovaný příběh tentokrát sází na hereckého pašáka Coopera a relativně nečekanou představitelku druhé hlavní role, Lady Gaga. A je to právě ulítlá americká hudebnice, která si film krade pro sebe a předvádí koncert hudební i herecký. Možná přeci jen trochu přeslazené, ale už jen kvůli neuvěřitelné Lady Gaga stojí za to vidět!

    • 1.11.2018  09:22

    Příběh mladých sportovců do jejichž životů a upřímné snahy hrát a soutěžit dle zásad fair play zasáhne komunistická diktatura. Absurdní krutovláda omezených nedouků trestá a ničí každého, kdo je jiný, kdo umí a ví...Dojde i na sport. Poklonkování straně a SSSR semele nejeden talent/život, poškodí férovou soutěž a cestu k úspěchu. Natočeno podle skutečných událostí raných 50.let. Herecké obsazení sází na kombinaci neokoukaných mladých tváří a spolehlivých klasiků řemesla (Hartl, Mihulová, Malý). Dojemné a napínavé zároveň!

    • 1.11.2018  09:15
    Toman (2018)
    ****

    Hutné drama z nelítostné doby, kdy každým dnem atmosféra ve společnosti houstne. Příběh neuvěřitelně vypočítavé šedé eminence z dob pučícího komunismu u nás. Toman kšeftoval se vším, neštítil se ani kasírovat penízky za lidské životy. Byl nepostradatelný a umně se proplétal mezi papaláši, kteří mu byli více nebo méně zavázaní. Dokonalé zobrazení toho, jak se Moskvou ovládaní kádři pomalu a jistě požírali sami mezi sebou. Zasvěcený divák ví a pokaždé, když se na plátně objeví nějaký ten rudý vykuk, jeho brzký osud už máme před očima (Slánský, Clementis…).Těžký osud si ale nakonec došlápl i na samotného Tomana. Skvělé herecké obsazení, kterému kraluje Jiří Macháček.

    • 31.10.2018  09:41
    Polibek Alexandra Dubčeka (TV film) (2007)
    **

    Vcelku dobrý dokument založený na pozoruhodném nápadu sledovat osudy milovaného reformisty a obyčejné dívky z lidu. Bohužel právě na osudech té obyčejné děvy se to celé zvrtlo. Prostinká duše někdejší učnice jen sotva pochopila rozsah celonárodní tragédie, kterou násilný konec Pražského jara byl. Její přízemní hodnoty, zkreslený pohled na normalizační bezčasí a absence historického povědomí. Ano, právě takoví jako ona nám tu společnost i nyní pěkně rozkládají.

    • 14.7.2017  19:24

    Tak já nevím...Podle né zrovna pochvalných recenzí jsem čekala opravdu velkou hrůzu. Naštěstí to zase taková katastrofa nebyla. Určitě je Na mléčné dráze povedenějším snímkem než Závěť, ale zároveň je to film značně nevyrovnaný. První polovina či snad prvních 40% je velmi dobrá podívaná - všechen Emirův manýrismus pěkně pohromadě. Ale ta druhá část, tedy Kosťův a nevěstin útěk, to už je čistokrevný úlet a zbytečně dlouhý k tomu. Asi každý, kdo kdy měl co do činění s Kusturicovým dílem je připraven v jeho filmech téměř na všechno, ale zde přijde taková směsice absurdit a mistrových klišé, že oči musí lézt z důlku i těm nejotrlejším divákům. Ohořelá těla, vyklovnuté oko, snajpři a motýlek, ovce na minovém poli, had dobroděj....Emire, to jako vážně? No nic, alespoň že tradiční husy tu byly.

    • 1.7.2017  10:42
    Anthropoid (2016)
    *****

    Děsný akcent hl. představitelů, nějaké ty nepřesnosti, postarší Geislerová....kecy, kecy, kecy! Zahraničním filmařům stála hrdinská akce Čechů za vytvoření světového filmu za účasti hvězdných jmen, to vše točeno v pražských lokacích! To je přeci něco! A je to hodně dobrý film. Drtivá většina 120 minutové stopáže má spád a drajv. Nedýcháte, bojíte se a jste nervózní s hlavními hrdiny. Každý ví, že to nedopadne dobře, ale tolik to těm statečným chlapíkům přejete. Když přijde tragický konec, jste úplně vyždímaní. Anthropoid se moc povedl. Angličtina byla ve filmu logická, vždyť je to přeci koprodukční snímek a šel do celého světa, takže jakýpak údiv. Hlavní představitelé jsou bez debat skvělí, zejména Murphy válí. A rozhodně si nemyslím, že by Geislerová byla na svou roli stará. Věkem je odpovídající k Murphymu a navíc vypadá stále dobře. Roli (včetně angličtiny) zvládla bezvadně. Líbila se mi mnohem víc než Charlotte Le Bon. Ta mi naopak docela vadila, možná jako jediná věc na celém filmu. Naivní ksichtíček tupoučké husičky, hysterické scénky....Vážně by tohle přitahovalo vojáka Kubiše? Ale jak říkám, to je asi to jediné, co se mi na Anthropoidu nelíbilo. Důstojné a hodně kvalitní zpracování významné události našich (a vlastně i světových) dějin, které musíte vidět, je to bezmála povinnost. Už nikdy nepůjdete kolem kostela v Resslovce jen tak, vždy si vzpomenete, vždy vás zamrazí.

    • 18.6.2017  18:03
    Zlaté oko (1995)
    ****

    Moje první bondovka v životě. Nikdy nezapomenu, jak jsem na ní byla v kině s partou vrstevníků, bylo nám mezi 11 - 13 lety. Je to už nevěřitelných 22 let. Na mně se ten věk projevil, na Golden eye nikoliv. Stále patří mezi nejlepší a nejoblíbenější filmy bondovské série. Nový představitel Bonda měl tehdy agenta 007 převést do nového tisíciletí. Povedlo se. Bond se zmodernizoval (už jen to, že M je žena), ale i tak mu zůstalo dost starosvětské elegance a hravosti. Děj, akce a vtípky baví i dvou dekádách. Brosnan je šarmantní, sexy a místy i nesmrtelný majitel devatera životů. Příběh je napínavý a nenudí. Padouchové po čertech mazaní a mstiví. Nechybí svůdné bond girls, zde doslova černá (vraždící nymfomanka) a bílá (něžná programátorka) labuť. Dojde i na martini s vodkou a ikonické DB 5. Starý dobrý Bond, který okouzluje a baví napříč generacemi.

    • 18.6.2017  17:48
    Smrtihlav (2017)
    ****

    Zcela oprávněně někdo filmu vyčítá technické nepřesnosti (užívané zbraně), nevhodné lokace (hory, sníh, Budapešť) a propletení historických postav (atentátníci a tři králové). jenomže nad tím vším ční dobře zvládnutý příběh a strhující děj. Vidět zlosyna Heydricha v jeho soukromí s dětmi nebo při setkání s manželkou je přímým protikladem jeho zrůdné krutosti v profesním životě. Druhá půlka filmu, která byla soustředěna na parašutisty/atentátníky, mě svou sílou málem připravila o dech. Síla, odhodlání a nevyhnutelná smrt doslova čiší z každého obrazu. Poslední okamžiky v zatopené kryptě se mi zaryly hodně hluboko pod kůži.

    • 14.5.2017  20:15

    Tohle vážně ne! Ritchie není zrovna můj oblíbenec, ale artušovská legenda je téma tak nosné a vděčné, že jít do kina bylo skoro povinností. Pochopila bych snahu o moderní pojetí a zvýšení dávky akčních scén a tak podobně, ale opravdu nemohu přistoupit na pravidla hry, kterou režisér velkoryse mrsknul na plátno. Proč? Celou dobu jsem se právě na tohle sama sebe ptala. Proč musel Angličan tak zpotvořit výsostně anglické téma? Kromě všech moderních fantasy vychytávek, které otravují se tu ve velkém servíruje Ritchieho typická klipovitost, cool komenty děje, zběsile rychlý střih a k tomu hromada flashbacků. Děj samotný jde úplně stranou a i kdyby ho chtěl někdo hledat, má smůlu, protože Artušův příběh byl ohlodán na kost a následně ponořen do dehtu absurdit a obalen peřím blbostí a kudrlinek, které s původní legendou nemají nic společného (stavba věže, mládí v bordelu, pra-londýnské gangy, multikulti spoluhrdinové, šeredky a příšerky všeho druhu a bože kdo ví, co ještě). Tuhle naspeedovanou zrůdnost na motivy Artušovské legendy nezachrání ani skvostný výkon Juda Lawa (hlavní záporák) a bohužel ani štěk Davida Beckhama.

    • 2.4.2017  16:13
    Jackie Brown (1997)
    ****

    Když po fenomenálním úspěchu Pulp Fiction přišel Tarantino s rozjímavou kriminálkou Jackie Brown, málokdo tento kus přijal, pochopil a ocenil. Přitom je to dokonalý důkaz Tarantinova režisérského umu a nádherný film se vším, co by měl dobrý biják mít - herci, humor, zápletka, hudba, hlášky a navíc i láska. Možná, že v Jackie Brown je méně krve a typického tarantinovského násilí na hraně, ale o to víc je v něm čiré esence stoprocentní filmařiny - silné dialogy, památné scény a příběh tak nosný, že vám nedá do poslední minuty vydechnout. Jemné koření v podobě křehké lovestory mezi Jackie a Maxem je už doslovnou třešinkou na lahodném filmovém dortu maestra Tarantina. Nelze zapomenout na křupansky dojemného de Nira, ikonicky krutého S.L. Jacksona, nesnesitelně blbou B. Fondu a odhodlanou lvici Pam Grier v hlavní roli. Soundtrack se mi vryl pod kůži již při prvním shlédnutím (před mnoha a mnoha lety) a již nějakou dobu se hřeje v mé cd sbírce. Jackie Brown je mým nejoblíbenějším filmem od maniaka z videopůjčovny a zároveň i důkazem toho, že lze vystoupit z vlastního stínu (rozuměj překonat Pulp Fiction) aniž by si toho někdo všimnul.

    • 17.3.2017  16:53
    Modrá krev (TV seriál) (2016)
    *****

    Osvěžující a dobře zpracovaný pořad. Téma šlechty v dnešní době je víc než lákavé. Pozoruhodné osudy lidí těžce zkoušených. Po staletí opečovávané majetky jsou po 40 letech komunistické zvůle v troskách a nové generace prastarých rodin se snaží dodržet své pouto k předkům a přivést je znovu k životu. Je fascinující, že nikdy nezazní ani stopa hořkosti. Noblesní lidé, jejichž kvality určují jiné hodnoty než počet plastických operací a titulek bulváru. Tohle by byla zásobárna osobností pro nový GEN místo všech těch bezduchých modelek a sporťáků. Je nesmírná škoda, že tak důležitý pořad zůstal odklizen do né zrovna atraktivních vysílacích časů (premiéra i reprízy).

    • 2.1.2017  12:09

    Z historických filmů rané druhé poloviny 20.století je Desatero přikázání jeden z těch více patetických. Hlavní příčinou onoho patosu je zaručeně zvolené téma, které prostě nelze podat civilně a pak......historické filmy se tenkrát tak točily, byla to monumentální velkoprodukce a vlastně i trochu reklama na křesťanství. Co dodnes ohromuje jsou davové scény, barvité kostýmy, vyladěné interiéry a některé triky, které působí stále umně a svěže. Pro mnohé diváky, a já jsem jedním z nich, je film hodnotný zejména díky mimořádnému hereckému obsazení. Charlton Heston je jako Mojžíš skvělý, ale bohužel jen do první půlky filmu, ve druhé pobíhá v prapodivné paruce ze samé vaty a to působí jako nechtěná parodie, škoda. Anne Baxter je jako rozháraná a zhrzená princezna báječná, věříte jí úplně všechno - bolest ze ztracené lásky i bolest ze zklamání a pošlapané hrdosti. A kdo tomu všemu herecky kraluje je, jak jinak král, tedy faraon Ramesse II. v podání Yula Brynnera. Vážně nevím, jak se mám soustředit na děj, když je v záběru zrovna Yul v některém ze svých sexy faraónských oblečků. Pýcha, majestát, zloba, moc i bezmoc a legendární bezvlas to zvládá skvěle, s grimasou strnulého vládce, který ani na moment nehodlá opustit svou monumentálnost.

    • 31.10.2016  12:22
    Argo (2012)
    *****

    Špičkový film podle skutečných událostí, kvůli kterému jsem kdysi v kině Světozor málem umřela na infarkt (ano, bylo to při závěrečných scénách na letišti). Ben Affleck se zde projevil jako geniální režisér, který buduje atmosféru a stupňuje napětí. Děj filmu se odehrává na přelomu let 1979/80, kdy proběhla v Íránu náboženská revoluce a USA byly velkým satanem dobrým leda tak k likvidaci. Několik teroristů drželo v zajetí zaměstnance americké ambasády v Teheránu. Utrpení zajatců trvalo stovky dní, ale šestici odvážných se podařilo hned na počátku ohrožení budovu ambasády opustit a ukrýt se v rezidenci kanadského velvyslance. Jak ale dostat šest lidí v ohrožení života ze země, kde se hlídá každý podezřelý pohyb? Napínavý průběh smělé záchranné akce je ústředním motivem filmu a nedá divákovi vydechnout až do samého závěru. Těžko říct, zda jsou lepší scény z Teheránu nebo ty z hollywoodu, kde se horečně plánovalo vytváření filmu/zástěrky. Režie zaslouženě oscarová, herecké výkony více než dobré - za všechny zmíním parádní roli Johna Goodmana.

    • 8.10.2016  07:19

    Velmi působivý válečný film podle slavné knižní předlohy. Bojové scény zde prakticky nejsou, střílí a válčí se až na konci filmu. Válka a její hrůzy jsou však přítomny stále a dýchají hlavním hrdinům na krk. Příběh skupinky amerických vojáků, kteří na sklonku války bojují s německým obklíčením kdesi na hranicích Belgie s Francií a jako zázemí jim slouží starobylý hrad je především studií jednotlivých charakterů a potvrzením toho, jak válčení ničí lidské hodnoty. Marný boj kapitána Beckmana (v civilu historika umění) o záchranu hradu a jeho uměleckých skvostů či marný boj mladičké hraběnky o dlouhodobou lásku a city otrlého majora. To jsou jen některé z mnoha příběhů v tomto filmu. Krutý a černý humor je zastoupen rovněž. A svou chvilku slávy zde má i VW brouk ("....to se jen tak předvádí..."). Výborné je herecké obsazení - skvělý a naprosto přesný je zejména Burt Lancaster v roli majora. Hudba Michela Legranda jen umocňuje celkový dojem.

    • 28.9.2016  08:13
    Ben Hur (1959)
    *****

    Oskarový rekordman a hollywoodská klasika ze všech klasik nejslavnější. To vše je letitý filmový opus Ben hur, který definoval žánr velkofilm a zároveň se postavil do jeho pomyslného čela. Režie, výprava, kostýmy, davové scény, herci....vše je tak dokonalé a precizní, že by se mohli učit i dnešní filmaři. Dějová linie Ježíšova života je dávkována jemně, v náznacích a možná o to silněji (scéna s vodou). Závěr je tak trochu utopen v patosu, ale jak jinak zachytit na plátně sílu odpuštění a zázrak, který s sebou přináší??!? Herecky dominantní je tu logicky Carleton Heston, ale takový Messala v podání Stephena Boyda je taky kus skvělého herectví. Oba zmínění pánové pak předvedou své maximum v patrně nejlepší scéně filmu, v závodu čtyřspřeží. Dvacet minut trvající závod je tak dechberoucí, že ani sebelepší digitální technologie ho nemůže nahradit nebo překonat. V roce 1959, prostě neuvěřitelné. Pokus o remake jsem nikdy nepochopila, zvláště pak, když se ho ujal ruský (!!!!) režisér upírských slátanin.

    • 25.9.2016  15:43

    Letos vládne Hollywoodu recyklace a tak jsme se dočkali i předělávky legendární klasiky, westernu z roku 1960 Sedmi statečných. Každý filmový fanda ví, že ani kultovní western nebyl úplné novum, protože inspiraci načerpal z japonského filmu Sedm samurajů. V roce 1960 se ale ze samurajů stali pistolníci, z japonského venkova divoký západ a děj se posunul do druhé poloviny 19.století. K tomu se přidal zkušený režisér a parta sexy egoistů, kteří se na place hádali, ale na plátně zářili. V roce 2016 tu máme opět western, opět pistolníky a opět zkušeného režiséra. Hvězdy na plátně....tak těch by také pár bylo, ale hlavně se nešetřilo politickou korektností. V partě udatné sedmičky tak máme černocha, Mexičana, Asiata, Indiána, starého invalidu a aby toho nebylo málo, tak též hyper statečnou majitelku ostré mušky a naditého výstřihu nebo-li osmou statečnou, která si celou partu naverbuje za účelem pomsty. Moc jsem chtěla nesrovnávat s klasikou, ale jak to mohlo jít, když na ní odkazovalo tolik věcí: žánr, hlášky, některé scény, struktura děje a ještě to použití slavné Bernesteinovy melodie v závěrečných titulcích. A tak musím konstatovat, že jsem prožila v kině 2 hodiny sledováním docela dobrého filmu, kde multi-kulti parta efektivně střílí, točí kolty na prstech a vše je akční a moderní až z toho oči přecházejí. Nicméně když jsem opouštěla letos v únoru kino po projekci původních Sedmi statečných, byla jsem očarovaná lehkostí a elegancí letitého filmu a charismatem hereckých es té doby. Mé srdce a mysl tyto pocity dodnes neopustily a Brynner with his boys jsou mojí velkou láskou až za hrob. Nic z toho mi nová verze nedala. Nikdo z hlavních hrdinů mi nepřirostl k srdci. Denzel neměl Brynnerovu ladnou chůzi a uhrančivý pohled. Pratt mohl házet fóry každou minutu a nikdy to nebylo takové, jako když totéž dělal Steve McQueen. A taková házecí scéna na nádraží??? Ale jděte, ta neměla ani špetku toho drajvu jako ta z roku 1960, kde s ledovým klidem exceloval čahoun Coburn. Je jen trochu představitelné, že o hrdinech nové verze budou ženy snít a kluci si na ně hrát ještě v následující generaci? Nikoliv. Sedm staečných roku 2016 v kině pobaví, ale v paměti, neřkuli v srdci, neutkví. Kromě všeho výše uvedeného jsem postrádala motivaci některých postav - proč se tam vlastně objevil ten Indián?? Proč se vrátil vycukaný Goodnight?? Proč finální bitvu přežily, kromě kápa Denzela, ty nejméně zajímavé a propracované postavy (Indián, Mexičan)? A jak proboha někdo přišel na nápad, že hlavní záporák bude průmyslový magnát evidentně úchyl, sadista a psychopat s abstinenčními příznaky? To jsou opět body pro původní western a geniálního Calveru. Z mého pohledu měli být noví Stateční odvážnou výzvou pro stařičký western, ale oldschoolová parta jim dává po všech stránkách na zadek.

    • 18.9.2016  19:13

    Děsné. Tohle mohlo vzniknout jedině jako pomsta za úspěch prvního dílu!

    • 18.9.2016  19:11

    Kultovní komedie o svobodné třicátnici prožívající veletoče na poli milostném i pracovním. Filmová verze knižní předlohy znamenala definitivní průlom pro Renée Zellweger a novou hereckou škatulku pro Hugh Granta (od sexy zmatkařů k ještě víc sexy šmejdům). Děj je docela prostý: dosud svobodná Bridget ve věku 30 + hledá toho pravého a bojuje s nadváhou i sebou samou. Nadstandardní podívanou činí z této komedie hodně velká dávka britského humoru a perfektní herecké výkony v hlavních i vedlejších rolí (zejména rodiče hlavní hrdinky). Nakonec se Bridget stane objektem zájmu hned dvou nápadníků, nezhubne ani gram a nikdy si nezvládne vybrat vhodné spodní prádlo. Film navíc disponuje asi nejlepší filmovou rvačkou v dějinách. Nedotažená party ve stylu "kurvy a faráři" taky neměla chybu :-)

    • 18.9.2016  07:02
    Planeta opic (1968)
    ****

    Jako dítě jsem se na to nikdy nemohla dívat, máma mne odháněla od obrazovky se sveřepou vytrvalostí buldoka. Teď jsem jí vděčná, protože bych z toho jako malý divák neměla zhola nic, maximálně několik traumat a nočních můr. Jako dospělá jsem film mohla patřičně ocenit. Stále je to mimořádně aktuální filmové poselství, varování pro lidstvo a jeho válečné pudy. Děj zná bezpochyby každý: skupina astronautů je vyslána na daleký let do vesmíru a počítá se s jejich časovým posunem do vzdálených staletí. Po řízeném spánku se ale posádka ocitne, dílem nehody, na neznámé planetě. Zde prožijí šok - setkání s lidstvem na úrovni pravěku a kruté zajetí od vyspělých opic, takto vládců oné planety. Únos posádky přežije bez větší úhony na zdraví jen kapitán Taylor. Jeho schopnosti, vzhled i inteligence upoutají pozornost pokrokové doktorky Ziry. Ale její vědečtí kolegové a nadřízení tuší problém a vyzrazení dávného tajemství zrodu opičí civilizace. To, co následuje je dobrodružný boj o lidskou důstojnost a hledání pravdy o vlastním původu. Tragické vyústění děje je varováním pro budoucí pokolení - možnost, že za stovky let bude také někdo hledět na relikty naší kultury je pořád palčivě aktuální a reálná. V hlavní roli září herecká legenda Charleton Heston, který se i ve věku 45 let proháněl většinu děje na filmovém plátně oděn do kusu špinavé látky, klobouk dolů.

    • 17.9.2016  20:28

    Někdejší idol a modla všech svobodných třicítek je zpátky! Je to už 15 let, kdy výtečná filmová verze knižní předlohy vtrhla do světových kin a byl z toho zasloužený úspěch. O pár let později logicky následovala dvojka, o které jsem si vždy myslela, že je dílem satanovým, které vzniklo jen proto, aby z povrchu světa vymazalo úspěch a krásu prvního dílu. Následovaly roky, kdy byla Bridget u ledu. Když se rozkřiklo, že se chystá třetí pokračování, brala jsem to jako nepodařený žert a má očekávání byla prakticky nulová. Ale ouha, stalo se to, co očekával jen málokdo - třetí Bridget je svěží počin, který se jedničce hravě vyrovná a nadšením šílí diváci i kritika. Do kina jsem šla natěšená a rozhodně jsem nebyla zklamána. A mimochodem, už dlouho jsem neviděla tak plný kinosál pražského multiplexu a neslyšela tolik salv kolektivního smíchu. Tak tedy, ve třetím dílu tu máme Bridget ve věku 43 let. Je konečně štíhlá a úspěšná, jen ten pravý muž ji stále chybí. Ale život aktivní čtyřicítky je hravý a dovádivý jako kotě, takže se stane, že Bridget prožije vášnivou aférku s pohledným Američanem a brzy poté totéž s bývalou láskou Markem Darcym. A o pár týdnů později zírá naše hrdinka na pozitivní těhotenský test. Na otcovskou roli jsou ale hned 2 kandidáti. A tak je umožněn nástup sarkastické gynekoložky (Emma Thompson, díkybohu spoluautorka scénáře) a vtipný děj, který nepřestává bavit až do konce, hodně romantického konce, ach! Ale není to jen sladkobolné hledání tatínka, to ani v nejmenším. Nejnovější Bridget je především pořádnou dávkou britského humoru a nemilosrdným zrcadlem naší doby (ruské punkerky obhajované sucharem Darcym, hyperambiciózní hipsteři na vedoucích místech v Bridgitině práci, práva menšin kam se podíváš...). Chválu si zaslouží i parádní začlenění Daniela Cleavera do děje - není tu fyzicky neboť H. Grant se přemluvit nenechal, ale jeho stopa je nesmazatelná, což dosvědčí se zlomeným srdcem armáda východoevropských modelek. Moc pěkný návrat legendy, který si zaslouží 5 hvězdiček.

    • 15.9.2016  13:05

    Jak ten čas letí: od okamžiku, kdy americký pilot machr nouzově přistál s Airbusem na řece Hudson a frajerským kouskem hodným leteckého kouzelníka zachránil 155 lidí už uplynulo 7 let. Mediální humbuk byl značný, vždyť piloti byli odjakživa polobozi a kapitán Sullenbergem to svým činem jen potvrdil. Amerika miluje své hrdiny a tohle byl příběh ze všech příběhů nejameričtější. O to víc nás pak překvapí, co se ukrývalo za pozlátkem a vavříny slávy. Kapitán Sully musel být podroben detailnímu vyšetřování. které zkoumalo, zda snad nebylo jeho "waterlanding" zbytečným hazardem se životy pasažéřů. Málokdo by z tohoto mikropříběhu zvládl udělat celovečerní film bez patosu a kýče. Zpracování á la americký doják se přímo nabízelo. Jenomže na režisérkou stoličku se posadil král všech filmových mazáků Clint Eastwood a to byla výhra. Sledujeme komorní a přesto velkolepé drama. Příjemně se tu střídají scény z letadla i z vyšetřovacích místností. Stihneme i psychologii hlavního hrdiny. Tom Hanks je Sully se vším všudy a znovu si říká minimálně o nominaci na Oscara. Všichni víme, jak film dopadne, ale dech se tají až do poslední chvíle. Amerika miluje své hrdiny, svět miluje piloty - všichni milují Sullyho.

    • 5.9.2016  11:40

    Pamatuji si tento thriller z raného mládí - tak první půlka devadesátek, když se o něm psalo v bravíčku. V televizi běžel už mockrát, ale já ho nikdy pořádně neviděla. Myslím, že kdybych měla tu šanci být teenagerem v době jeho vniku, v roce 1990, byla bych po zhlédnutí značně vyděšená a děj by mi dlouho nešel z hlavy. Já ale viděla Hráče se smrtí až ve věku 25 plus a to už na mě nemohli mít ten správný účinek. Částečně se na tom podepsala i hrozná móda té doby. Ano, jsem jen holka a tak mému oku neuniklo, jak strašně postrojení ti mladí a brzy již hvězdní herci byli. Filmu nechybí atmosféra, to neustálé přítmí a morbidní prostředí ponurých budov a zákoutí dělá svoje. Nicméně vsadím se, že leckterý lékař se při sledování chytal za hlavu. Vždy, když tématický film sleduje příslušný odborník, najde řadu nepřesností a chyb a tady by si doktoři určitě smlsli. Navzdory stáří ale nejde filmu upřít napínavý děj a herecké obsazení z říše snů. Budoucí Pretty Woman a agent Jakck Bauer, slizák k pohledání William Baldwin nebo mladý a sexy Kevin Bacon. Děj se točí kolem prastaré otázky "co je po smrti". Mladí studenti medicíny se rozhodnou vyzkoušet nebezpečnou metodu jednoho z nich. Riskantní pokus spočívá v tom, že jsou odvážlivci cíleně uvedeni do stavu klinické smrti a následně opět přivedeni k životu. V kratičkém okamžiku mezi životem a smrtí se ocitnou ve světě podivných vizí, u každého jiných, ale zároveň vždy reflektujících hříchy a křivdy kdysi spáchané. Temná tajemství se však neuklidní spolu s návratem do světa živých....Trocha napětí a atmosféry z roku 1990 si zaslouží 3 hvězdičky.

    • 26.8.2016  05:20

    Okázalé převedení filmové klasiky z roku 1968 do moderního kabátku. Nová verze s sebou přinesla více akce, okázalosti a otevřenosti do sexuální scén. Jen si nějak nemohu pomoct, ale mám dojem, že to nebylo nejlepší řešení. Šedesátková klasika novou verzi předčí stylem, lehkostí a, světe div se, také erotický napětím! Zcela vážně, šachová scéna v původní verzi byla zakončená vášnivým polibkem ústředí dvojice a pak už si divák mohl vše jen domýšlet a jak to bylo sexy! Nové zpracování nabídne sexuálně explicitní nakládačku a ono to vůbec není ono. Děj byl pozměněn, místo bankovní loupeže je tu krádež vzácného obrazu. Následuje hra na kočku a myš mezi světáckým pracháčem a zarputilou vyšetřovatelkou pojistných podvodů, ve které je víc exotiky i erotiky. A teď to hlavní: nahradit Steva Mcqueena je zhola nemožné, ale Brosnan byl dobrá volba. Ve své době měl potřebný šarm, takže budiž. Za totální přešlap ale považuji obsazení Rene Russo. Typově i věkově je to zcela mimo hřiště. V původní verzi excelovala Faye Dunaway a měla nejen potřebné sexuální kouzlo, ale hlavně určitou dívčí křehkost, která její postavu polidšťovala. Russo byla skoro o 20 let starší a bylo to znát. Tak strašně se snažila hrát svůdnici až to bylo trapné. Její otevřená sexualita byla místy dost nechutná. Zatímco Faye byla sladká potvůrka, Rene působila a vypadala jako neukojená ježibaba a to mě rušilo celkový dojem z filmu. Právě kvůli Rene Russo nakonec dávám 3 hvězdy místo 4.

    • 22.8.2016  07:32

    Všichni víme, jak to je: některé filmy prostě nemusí mít strhující děj a akci v každém záběru a vystačí si s kouzelnou atmosférou a charismatem hlavních hrdinů. V Případu Thomase Crowna máme sladká šedesátá v plném proudu a představitele hlavních rolí, ze kterých se každému podlomí kolena. Steve McQueen je tu nadpozemsky skvělý, jeho civilní "vlastně se nic neděje" projev je lahůdkou v každém záběru a kráse Faye Dunaway se snad nic nevyrovná. Vše kolem hlavních hrdinů je stylové a každý divák jim musí jejich tretky (módu, doplňky, auta....) jen závidět. K tomu hraje příjemná hudba a všichni se zamilujeme do lupiče frajera. A šachy jsou tak sexy hra!

    • 22.8.2016  07:25

    Je to kýč, ale ve 3D velmi koukatelný kýč. Samotný příběh Tarzana je tady vlastně posunutý, takže sledujeme až Tarzanovo dobrodružství po původním příběhu, který všichni tak dobře známe. To, co se dělo PŘED je nám prezentováno formou flashbacků. Herecká parta je solidní, ale ústřední dvojici jednoznačně vymazalo duo Jackson (kladný hrdina) a Waltz (jak jinak než záporák). Tito dva pánové v letech ovládli film a já osobně jsem zamířila do kina hlavně kvůli nim. No a růženec nikdy nebyl bestiálně nebezpečný :-D

    • 22.8.2016  07:13
    Redakce (TV seriál) (2004)
    ***

    Nemůžu si pomoct, ale tohle je asi nejlepší seriál, který Nova ve vlastní produkci doposud vytvořila. Jistě, není to žádná extra kvalita, ale zaručeně je to příjemná zábava, která neurazí. Příběhy jednotlivých dílů mají kolísavou úroveň, ale vždy tomu trochu pomůže výborné herecké obsazení. Líbilo se mi to už jako novinka před lety v prime timu a ráda se podívám i po nyní. Snad mohu dokonce říct, že právě s časovým odstupem je opravdu patrné, že tenhle rozverný seriálek má své kvality. Na 5 nebo 4 hvězdičky to není, ale velmi slušné 3 to jsou a zaslouženě.

    • 4.8.2016  13:33

    Výborný, okouzlující a vtipný snímek. Romantikou se v něm nešetří, stejně jako osmdesátkovým hudebním doprovodem. Nápad s přenosem dětské duše do dospělého těla není nový ani originální, ale tady znovu krásně funguje a je to hlavně díky skvělé Jennifer v hlavní roli. Okouzlující a náhle dospělou naivku zahrála bravurně a scénku z baru, kde balí malýho kluka bych mohla vidět snad stokrát! Další herecké obsazení je rovněž výtečné (Mark Ruffalo zejména). A dokonale vybraní byli i herci představující hlavní hrdiny v jejich dětství, ta podoba u děvčat byla famózní. Zápletka se lehce vlní a kroutí, ale stejně bezpečně dospěje do pohádkového happy endu. Prostě čistokrevné pohlazení po duši a to já beru. Navíc mám po letech obrovskou chuť trsnout si Thriller :-)

    • 29.7.2016  07:31

    Tak nějak tento film nesplnil má očekávání. Ze zápletky by se dalo vytěžit daleko víc, ale to se nestalo. Nemohla jsem rovněž uvěřit, že tehdy ještě velmi krásná Meg Ryan je manželkou neatraktivního Davida Morse. Né že by na vzhledu záleželo, ale tenhle fyzický nesoulad mi prostě narušil uvěřitelnost příběhu. Akční scény jsou povedené, ale nevytahují film z nudnosti a rozvleklého tempa. Russell Crowe a David Caruso hrají na jedničku a dost celý film pozvedávají a troufám si dokonce tvrdit, že tito dva pánové nakonec učinili Životní zkoušku relativně sledovatelnou. A ještě poznámka: v jedné z dabingových verzí mi vyloženě vadil hlas Jany Paulové. Meg Ryan má dabovat Martina Menšíková a hotovo!

    • 5.7.2016  06:34

    Milovaný, debilní a neuvěřitelně americký velkofilm. Čtvero hvězd za neskutečnou zábavu plnou vlasteneckých klišé made by USA!

<< předchozí 1 2