Poslední recenze (2 825)
Ahsoka - Season 1 (2023) (série)
Pro jedny laciný dojení nostalgie, pro mě zase esence pojmu Star Wars. Ať už z hlediska příběhovýho či formálního [production values jako takový jsou naprosto dechberoucí], seriálová AHSOKA působí nejen jako nadstandard quality TV, jako spíš prvotřídní televizní blockbuster se vším všudy, který vzdává perfektní tribute Clone Wars a Rebels, a zároveň počin, který nápaditě ohýbá reálie Star Wars mytologie jako takové. Casting sedí jak prdel na hrnec, chemie mezi herci funguje na výbornou, no a comeback Haydena Christensena jakožto mladého Anakina je hotovej dream cum tru.... AHSOKA je zkrátka důkazem, že tahle franšíza má stále obrovskej potenciál co nabídnout a já se jen a jen těším na druhou sérii.
Mission: Impossible Odplata - První část (2023)
Absolutní extrém.... Sedmý díl legendární akční franšízy Mission Impossible se sice drží schématu předchozích dílů, ale tak poutavě, mistrovsky, a tak až moc na dřeň, že to fakt ani možný není. I v sedmém filmu dokáže Mission: Impossible přijít s něčím originálním, co v ní doposud ještě nebylo. Tentokrát sedmý díl fakt poutavě akcentuje - na první pohled celkem nudná, ale přesto aktuální - témata geopolitiky a umělé inteligence, a příběh sleduje pesimistického Hunta ve zběsilém víru událostí týkajících se těchto témat na pozadí konfliktu, který je víc osobní než kdy předtím... Všichni herci do svých rolí dávají veškerý svý maximum, ale zejména Tom Cruise je (jako ostatně vždy) absolutní legenda a chodící důkaz toho, že je posledním akčním hrdinou. Celý sedmý díl má rovněž neuvěřitelný dobrodružný nádech, jelikož za celou stopáž výprava vymění ihned několik exotických lokací - např. celá honička napříč Římem, kde jsou Tom Cruise a Hayley Atwell v poutech, má nehoráznej drive a dynamiku. O poctivém filmovém řemeslu radši ani nemluvě, jelikož s jakou dravostí, grácií a přitom neskutečně důvtipnou hravostí jsou pojaté akční scény (kde je absolutní minimum digitálních efektů, a naopak asbolutní maximum těch praktických) mi fakt hlava nebere.... M:I - DEAD RECKONING zároveň působí jako návrat k prapůvodní "mytologii" celé franšízy. Příběh na sebe vrství jeden zvrat za druhým, díky čemuž je divák v neustálým napětí a tudíž neví, co je lež, a co zase pravda. Snímek nejen na příběhové či formální bázi bravurně využívá klišé a tropy jak akčního žánru, tak celé franšízy jako takové. A když už si myslíte že vás tenhle film už ničím nedokáže překvapit, opak je pravdou a v ten nejmíň očekávatelný moment vás každý další zvrat zvedne ze sedačky víc než kdy předtím. Úvod je sice svým tempem pomalejší a víceméně "kecací a vysvětlovací", přesto jde však o fakt bravurní expozici, a ihned potom se film rozjede jak vlak, který nejde za žádnou cenu zpomalit, natožpak zastavit.... Mission Impossible - Dead Reckoning tak demonstruje, jak se mají točit plnohodnotný moderní blockbustery, a dokazuje, že série Mission Impossible je pomyslný etalon akčního žánru. To vše a nejen to dělá z tohoto akčňáku takřka tříhodinovou bombastickou adrenalinovou jízdu, která fakt nemá nejen v rámci akčního žánru, ale i v rámci hollywoodských blockbusterů, sebemenší obdoby. Bravo.
Akt (1997) (divadelní záznam)
"Nápad jistě dobrý. Výsledky nebyly dobré."
Poslední deníček (4)
BEST OF 2023
(trošku opožděně) To nejlepší, co jsem za rok 2023 viděl :))
1. - Spider-Man: Across the Spider-Verse
2. - Modrooký samuraj
3. - Velryba
4. - Bod obnovy
5. - BARBIE
6. - LOKI (2. série)
7. - The Weeknd: Live at SoFi Stadium
8. - Invalida
9. - Mission: Impossible - Dead Reckoning
10. - Babylon
11. - Ahsoka
12. - Talk To Me
13. - Elemental
14. - Želvy Ninja: Mutantí chaos
15. - Velké nic
16. - Je mi ze sebe špatně
17. - Strážci Galaxie Vol. 3
18. - Scott Pilgrim Takes Off
19. - Jednorožci vs. Medvídci
20. - Falcon Lake
21. - The Last of Us
22. - Dungeons & Dragons
23. - Úsvit
24. - Beau Is Afraid
25. - The Creator