Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Poslední recenze (1 009)

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Ukecaná, levně vypadající nuda za 200 milionů dolarů, opět tonálně naprosto nevyvážená jako poslední Kingsman. Inspirace Netflixem v dání naprosté kreativní svobody tvůrci, který má nastartovat novou blockbusterovou sérii (Rebel Moon), Applu naprosto nevyšla a místo startovacího bodu nové slibné franšízy přichází kvalita seriálové Citadely, filmové Rachel Stoneové nebo Red Notice.

plakát

Mr. & Mrs. Smith (2024) (seriál) 

Výborná vztahová konverzační dramedie, která se záměrně vzdaluje od pojetí akčního špionážního seriálu (které je zde jen exotickým ozvláštněním) vstříc k charakterové studii. Zatímco nedávná Citadela šla cestou full-on hloupé žánrové zábavy, Mr. and Mrs. Smith na to jdou inteligentním způsobem eventové televize, epizodní strukturou vyprávění (každá výpravou nápaditá mise prozradí něco nového o vztahu ústřední dvojice) a vlastně se svým filmovým pojetím blíží nejvíce progresivním nekonvenčním půlhodinovým formátům jako Barry nebo Atlanta (Hiro Murai na režijní/producentské stoličce je více než znát) než klasické středněproudové Prime/Netflix produkci. Skvělá ústřední dvojice.

plakát

The Curse (2023) (seriál) 

Více by tomu slušel půlhodinový formát, a tudíž poloviční stopáž, protože některé scény se přeci jen táhnou trochu déle, než by měly, ale za celý koncept seriál nemůžu jinak než plný počet. Prvotřídní zástupce (sub)subžánru „všednodenního“ hororu, který naposledy brilantně vytěžil Ari Aster v On se bojí, kombinuje prvotřídní cringe estetiku Fielderových non-fikčních pořadů, lynchovskou surreálně snovou poetiku Twin Peaks, hutné psychologické drama o manželské krizi ála Scény z manželského života a výstižnou kritiku současných hot topics (woke politika, diverzita, posedlost mediálním obrazem apod.), a ještě k tomu dokáže být silně návykový, i když se v něm toho moc po většinu stopáže neděje. The Curse nepustí hlavně díky neutuchající tenzi mezi jednotlivými záběry/scénami, která je vytvářena vychýlenou stísňující hudbou, autentickým herectvím a snímáním většiny akce v druhém plánu skrze objekty/odrazy, což vytváří nepříjemnou iluzi, jako bychom na veškeré dění nahlíželi z pozice skrytého pozorovatele/voyeura. Je také dalším úspěšným cvičením v zachycení trapnosti každodenního života, zde umocněného skrze téma konstruování falešných narativů skrze média, což jednak dělají postavy v seriálu, zároveň i jeho samotní tvůrci. Samotný konec a poslední epizoda je pak kapitola sama o sobě, přinášející ohlušující katarzi a zboření stěny polodokumentárního formátu. A24 skutečně jede neskutečné bomby a po loňském Ve při a několika nedávných filmech s velkou jistotou obhajuje pozici moderně smýšlejícího studia točícího áčkové, divácky přístupné tituly s vysokými production values, které však narušují a mnohdy překonávají veškerá žánrová očekávání a současné hollywoodské/televizní konvence. Nepopsatelně zdrcující zážitek.

Poslední hodnocení (10 603)

To jsem já, Margaret! (2023)

18.03.2024

Režim - Banket kašparů (2024) (epizoda) (E03)

18.03.2024

Kovboj Bebop: Lovec odměn (2001)

16.03.2024

Tokyo Vice - The War at Home (2024) (epizoda) (S02E07)

15.03.2024

Tokyo Vice - I Choose You (2024) (epizoda) (S02E06)

15.03.2024

Irské přání (2024)

15.03.2024

Madam Web (2024)

15.03.2024

Holky z autobusu - Pilot (2024) (epizoda) (E01)

14.03.2024

Neporazitelný - Asi vás to překvapí (2024) (epizoda) (S02E05)

14.03.2024

Reklama