Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (1 233)

plakát

Pásky z Nagana (2018) 

Pro mě něco víc než jen dokument - jedna z nejlepších sportovních vzpomínek v životě.

plakát

Spotlight (2015) 

Výborné drama a další klenot v žánru filmů z prostředí investigativní novinařiny. Nedivím se, že Spotlight při udílení cen akademie za rok 2015 neovládl žádnou individuální kategorii, ale zcela po zásluze dominoval v kategorii nejvyšší. Jedná se totiž o ten typ filmu, kde nic výrazně nevyčnívá (možná až na explozivní námět), ale vše pracuje a funguje zcela ve prospěch celku, a to od dokonalého týmového hereckého výkonu, přes vybroušený scénář, až po přesnou režii. Výsledkem zvoleného přístupu je pak mistrovský kus filmařiny, který potěší nejen milovníky Všech prezidentových mužů. Ačkoliv mě Spotlight bavil od začátku do konce a v podstatě nemá hluché místo, tak na jeden nedostatek musím poukázat. Postrádá totiž jakoukoliv konfrontaci ústředních hráčů. Naši neohrožení žurnalisté ze všech stran slyší, jak je církev v Bostonu potažmo v USA všemocná a nedotknutelná, přičemž na jakékoliv snahy o odhalení předmětného problému okamžitě tvrdě reaguje a vše zametá pod koberec, ovšem Spotlighťáci x měsíců pochodují po městě, vyslýchají kde koho, otravují a šťourají a ze strany církve nepřijde za celou dobu jediná reakce! Jediný vážnější problém, na který tým narazí, je v nechuti soudu zpřístupnit veřejné dokumenty. Člověk se pak na konci cítí malinko ochuzen, protože jak případ houstne a Robbyho tým kauzu rozkrývá do stále větší hloubi a šíře, tak nějakou konfrontaci už vážně toužebně očekáváte. Navzdory této výtce (možná spíše jen povzdechu) je Spotlight po všech filmových stranách vybroušeným dílem, jež přibližuje a odkrývá skandál, kteý musel ve značně nábožensky založených Spojených státech ve své době zapůsobit silou atomové bomby.

plakát

Deadpool (2016) 

Jo, Deadpool je prvoplánový až na půdu a jeho urputnost v poukazování na svoji odlišnost leckomu může přijít až otravná. Jo, Deadpool se snaží být cool v každé situaci a za každou cenu, takže už je toho občas trochu moc. A jo, Deadpool spoléhá na větší než malé množství jednoduchého humoru toho nejhrubšího zrna, přičemž občas dost samoúčelně využívá Rkového ratingu. Jenže když mě to tak bavilo! Už jsem se slušnou chvíli v kině tak nezasmál a to i při titulcích. Úzkoprsí remcalové ať si vrazí násady od košťat do zadků, ale já volím Deadpoola před jakýmkoliv dalším generickým marvelovským originem.

plakát

Mission: Impossible - Národ grázlů (2015) 

Ano, ano, ano žánrový návrat k akčně thrillerové klasice Ethanovy prospěl náramným způsobem a vypracovaně povadlý Tom Cruise se tentokrát trefuje do černého. Tvůrci v čele se scientologickým prckem servírují pro mě asi nejlepší Nulovou šanci, která má vše co od pořádného špiónského akčňáku očekávám - solidní scénář se zajímavými zvraty, sympatické hrdiny, jimž fandíte, kulervoucí akci a řádnou kupu napětí. Je pravda, že záporák mohl být profesionálně zabijáčtější a finále akčně vygradovanější, takhle však alespoň MI5 neupadá do žádného akčního klišé. Někdo by mohl namítat, že krom nového Tomova stuntu nenabízí pátá Ethanova mise vpravdě nic nového, s čímž by se dalo v podstatě souhlasit, ovšem to, co předkládá, je tak mistrně zpracované, že tím mocně dohání sražené body za originalitu. Je asi zřejmé, že jsem si pátou nesplnitelnou misi navýsost užil, takže mi nezbývá, než tvůrcům vyseknout poklonu za parádní práci, narvat tam kulatého bůra a těšit se na další to scientologické domácí žvýkání.

plakát

Daredevil (2015) (seriál) 

Temný civilní televizní Marvel rulezz! Jen tak dál.

plakát

Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) 

Zběsilá cesta tam a zase zpátky, kterou sedmdesátiletý stařík George Miller zvládl s velkým přehledem a v rámci jediného filmu. A zvládl ji zároveň v neskutečném stylu! Návrat k hrdinovi z postapokalyptické pustiny zcela a doslovně dostává svému podtitulu, jelikož Miller v něm po úvodní čtvrthodince dupne na plyn a nesundá z něj nohu až do závěrečných vodopádů. Film je v podstatě jedná velká dvouhodinová akční jízda odehrávající se na pozadí maximálně zajímavého postapo světa, u níž se na začátku nadechnete a vydechnete při odchodu z kina. Neskutečně intenzivní filmový zážitek s dokonale slazenou vizuální a hudební stránkou. Samozřejmě spoustu lidí bude Maxovi vyčítat absenci spletitějšího děje, případně prostoduchost scénáře, což je na jednu stranu relevantní kritika. I já jsem si po shlédnutí trochu povzdychl, že chci z pustiny vidět víc, a že mohl Miller Maxovi s Furiosou na jejich výletě dopřát více různorodých setkání a svůj svět a jeho mytologii více rozvinout. Jsem však přesvědčen, že film by v takovém případě zcela ztratil svoje tempo a atmosféru. Možná, že by taková změna byla k lepšímu, ale každopádně by to už byl jiný film. A Miller dle mého názoru chtěl natočit zběsilou cestu, což se mu také do posledního filmového políčka podařilo. Pro fandy Falloutu, Mad Maxe a všechny akčně pozitivní jedince povinnost. Pro mě pak rozhodně jeden z nejlepších akčních filmů poslední doby a jednoznačná plná palba (film, který mě donutí jít dvakrát do kina ode mě nic jiného nedostane). Poznámka pod čarou : Jestli kvůli mizernejm tržbám nedostaneme přídavek, budu nasranej jak vix!

plakát

Gangy z Birminghamu (2013) (seriál) 

Jo panáčci, tak tohle já můžu! Naprosto parádní záležitost z prostředí birminghamských gangů počátku 20. st., která sleduje vzestup sázkařské rodiny Shelbyů. První série nabízí osvědčený mustr podepřený výborným scénářem, který míchá jedinečné prvky britského kulturněspolečenského prostředí doby s tradičními žánrovými zvraty a postupy, z čehož vzniká z velké části neokoukaný a velice chutný koktejl. Osobně asi myslím, že i postavy jsou napsány dobře především zcela v souladu se společenským kontextem. Dle mého názoru by nebylo zcela na místě u každého člověka pocházejícího z těchto společenských vrstev očekávat nějak zásadně komplexní a hluboký charakter, jelikož jak prokazuje historie, tak se v zásadě jednalo o lidi vychované ulicí a nadané pouze větším či menším množstvím selské mazanosti. Některé jednodušší a plošší charaktery tak vnímám zcela v souladu s vyzněním celého díla (a samozřejmě k jejich vývoji a prohloubení může v budoucnu ještě dojít). Samozřejmě všem vévodí Thomas Shelby, jehož charakter v sobě mísí inteligenci, chlapskou čest, potřebnou tvrdost a rozhodnost, nemalé ambice a především potřebné vůdcovské schopnosti, což mu umožňuje řídit osudy rodiny Shelbyů jako správný "don" (zpočátku jsem se trochu obával, jestli z toho pohublý Cillian Murphy bude, ale casting je přesný a Murphy naprosto excelentní). Po stránce výpravy a vizuálu to má BBC zmáknuté do posledního detailu a Peaky Blinders působí neskutečně stylově (jen výběr lokací mohl být trochu pestřejší, protože takhle se zdá, že Birmingham tvoří jedna ulice, dva dvory, továrna a hospoda). Sluší se zmínit ještě soundtrack, který je maximálně vypilovaný a opět ulimátně stylový. Asi je znatelné, že jsem Peaky Blinders zhltl jedním dechem a jsem z nich nadšený. A to se ještě ve druhé sérii připojí můj oblíbenec Tom Hardy (to už asi budu regulérně uchcávat do trenek)! Když si to shrnu, tak Peaky Blinders patří mezi to nejlepší, co jsem v poslední době na malé obrazovce viděl. (...) Druhá série Peaky Blinders řadí tento seriál po bok Suits, a dokázala již tak skvělou televizní lahůdku ještě pozvednout, rozvinout a řádně nakopnout. Excelentní ve všech směrech!

plakát

Strážci Galaxie (2014) 

Strážci Galaxie se nás od prvních zmínek snažili přesvědčit, že v jejich případě půjde o zcela nový Marvel - daleko odvážnější a drzejší, překračující vlastní mantinely. Přiznejme si rovnou, že tato velkohubá prohlášení Marvel naplnit nedokázal a nedivím se mírnému zklamání těch, kteří očekávali skutečně nějaký svěží vítr. Ten se totiž vážně nedostavil a komiksové studio roubuje tuhle novou partičku na svou klasickou šablonu, která už začíná být trochu ohraná. A přitom u Strážců byla asi největší šance se urvat a po všech stranách si trochu zablbnout (jeden kasovní netrhák byste snad ustáli ne?), jelikož parta looserů v čele se Star-Lordem si o to přímo říkala. Ano, je to právě ústřední tým, který je největším trumfem a skrz naskrz standardní story v pohodě utáhne. Jako rozvernější alternativa k Avengerům fungují Strážci parádně a byla radost sledovat to věčné jiskření a netradiční chemii, jež se při tmelení tohohle gangu vytvářela. Vůči Avengerům však Strážci trpí mírným handicapem, a to že sledujeme rovnou týmovku. U žádné z postav neznáme žádný origin, a proto je počáteční orientace o dost složitější a nalezení cesty k hlavním hrdinům pomalejší (někdo by mohl říci, že postavy až na Petera Quilla působí celkem ploše, ale já budu v tomto směru s výhledem do budoucna opatrnější). Jinak kdo je fandou Indyho, Star Wars, Firefly a mnoha dalších kultovních záležitostí, tak bude s chutí počítat různé odkazy a tvůrčí pomrkávání, protože Guardians se svými vzory vážně nijak netají. Každopádně jsem si tuhle bandu v jejich prvním dobrodružství navzdory všem výtkám užil, a už se těším na jejich další eskapády. (...) Tak musím přiznat, že u mě Strážci Galaxie neuvěřitelně uzráli a po druhém a třetím shlédnutí se šplhají po bok Avengers a druhého Capa jako jedna ze tří nejzábavnějších marvelovek (a ten božský soundtrack!).

plakát

Vikingové (2013) (seriál) 

Po druhé sérii přihazuji na plný knedlík, protože Vikingové jsou prostě pecka!

plakát

Captain America: Návrat prvního Avengera (2014) 

Po prvním dílu jsem byl vůči Capově budoucnosti skeptický a nedokázal jsem si dost dobře představit, jakým směrem ho chce Marvel dál sunout, protože bylo jasné, že retro atmosféru, jež byla pro prvního Avengera charakteristická a jíž se odlišoval od svých superhrdinských parťáků, již není možné zachovat. Avengers naznačili, že by to sním nemuselo být až tak špatné, ovšem rozhodně jsem nečekal, že se z jeho druhého dobrodružství vyklube druhá nejlepší marvelovka, která zašlapává do země i notně přehypeovaného Tonyho Starka. Převod šestákového hrdiny ze čtyřicátých let se totiž povedl náramně a moderní doba mu navýsost svědčí. Zejména, když mu scénáristé připravili po obsahové stránce sice neoriginálnální, ale zato řádně hutnou špionážní zápletku a bratři Russoové ho dovybavili po formální stránce moderní režií se značnou porcí luxusní dravé akce všeho druhu (jen chce ještě zapracovat na těch full kontakt soubojích, protože tam skutečně není naspeedovaná epilepsie na místě - kurva máte k dispozici nejlepší kaskadéry Holywoodu, tak si můžete dovolit standardní záběry, aby si to mohli fandové vychutnat). Co se tvůrcům Winter Soldiera podařilo skvěle zachytit, je kontrast mezi jednoznačně černobílým Stevem Rogersem a spletitou sítí špionážních agentur, jež povětšinou operují v šedých vodách kde se hranice mezi morálními hodnotami smazávají. Scénář také výborně pracuje s vedlejšími postavami a Capovými parťáky, kteří jsou vyváženě zvolení i využití. Nový Captain America prostě mírně vybočuje z dosavadní marvelovské cestičky a pouští se o něco dospělejším, řekl bych tak trochu "darkknightovkským" směrem. Samozřejmě si nemyslím, že by se tak měl ubírat celý marvelovský vesmír a po upoutávkách na The Guardians of the Galaxy tomu zřejmě naštěstí ani tak nebude, ale u Steve Rogerse to zafungovalo na výbornou.