Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Komedie
  • Dokumentární

Oblíbené filmy (10)

Sedm samurajů

Sedm samurajů (1954)

Mistrovské dílo Pana režiséra a jeden z nejúžasnějších filmů světové kinematografie.

Pán prstenů: Společenstvo Prstenu

Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)

"Give up the halfling, she-elf!" Peter Jackson dostal za úkol přivést na velké plátno knihu, která byla mnoho let považována za nezfilmovatelnou, což dokazují i dřívější nepovedené pokusy o její adaptaci. Režisér nesmrtelných (a také naprosto odlišných) filmů typu Braindead či Meet the Feebles si s tím však poradil více než bravurně a hned v prvním díle, Společenstvu prstenu, dosáhl vrcholu celé trilogie. Narozdíl od dvou pokračování, která sázejí hlavně na velkolepost a monumentální bitevní scény, je ze Společenstva nejvíce cítit láska k předloze. Film po celou dobu neustále zrychluje své tempo, kdy se pomalý a pohádkový začátek v Kraji, ve kterém se divák seznámí s většinou hlavních postav a se zápletkou celého filmu, s přibývajícím nebezpečím postupně zrychluje, je vystřídán útěkem do Roklinky, zformováním společenstva, jeho putováním přes polovinu Středozemě a následným rozpadnutím. Díky tomuto gradování ve filmu prakticky neexistují hluchá místa a i přes svou nekřesťanskou délku dokáže po celou dobu udržet divákovu pozornost. Herci si natáčení očividně užívají a CGI triky Jackson používá pouze na místech k tomu určených a ne v každém záběru (ehm, Hobit). K dokreslení celé atmosféry pohádkové Středozemě slouží záběry nádherné novozélandské přírody, kdy nám v pozadí Howard Shore hraje svou kouzelnou hudbu, která je plná neuvěřitelných motivů - někdy optimistických (Kraj), jindy nahánejících husí kůži (motiv nazgûlů). Existují i místa, kde Shore přebírá otěže filmu a zážitek daných scén stojí pouze na jeho bedrech, jedná se zejména o prolog a útěk společenstva přes Morii. V obou pokračování sice přichází s několika novými motivy, ale komplexnosti a kvalit hudby v tomto díle již nedosahuje. Společenstvo je nepochybně nejlepším dílem celé trilogie. Je nejpohádkovější, nejbarevnější, postrádá sice megalomanské bitvy, nahrazuje je však rozvíjením vztahů jednotlivých postav a celého příběhu. V první polovině neustále přivádí na scénu nové charaktery a právě díky tomuto filmu si diváci zamilují všechny hlavní postavy a zajímají se o jejich další osudy. Vzhledem k putování přes velkou část Středozemě se film neustále mění a vyvíjí, jedna zajímavá lokace střídá druhou a putování společenstva nabírá na své vážnosti a osudovosti. Film jako jediný také funguje samostatně. Zatímco Dvě věže a Návrat krále jsou úzce propojeny a figurují spíše jako jeden sedmihodinový film, Společenstvo má jasně daný začátek i konec. A jako třešničkou na dortu disponuje i nejlepší akční sekvencí celé trilogie, a to Arweniným útěkem k brodu, kdy v pozadí hraje impozantní Give Up The Halfling... uff, ještě teď mi běhá mráz po zádech. Bravo, Peteře, bravo!

Pulp Fiction: Historky z podsvětí

Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)

Už na Gaunerech Quentin Tarantino předvedl, jak úžasné filmy umí točit. Ale až v Pulp Fiction vše dovedl k dokonalosti. Jeden z nejlepších a nejkultovnějších filmů, jaký kdy spatřil světlo světa.

Princezna Mononoke

Princezna Mononoke (1997)

Nádherná hudba, překrásná animace a kouzelný příběh, tak vypadají filmy Hayao Miyazakiho. Co však Princeznu Mononoke povyšuje nad všechny ostatní, je propojení její pohádkovosti a hlubokého zamyšlení nad vztahem člověka k přírodě. Jeden z nejkrásnějších filmů, jaký jsem v životě viděl.

Vetřelci

Vetřelci (1986)

Ridley Scott na režisérské židli uvolnil místo Jamesi Cameronovi, který obrátil klaustrofobickou atmosféru prvního Vetřelce vzhůru nohama a místo jednoho xenomorpha jich divákovi naservíroval stovky, strach z neviděného se změnil ve strach z mnoha a prolézání ventilačními šachtami nahradila střelba z ikonických pulzních pušek koloniální pěchoty. Pokračování, které se nemohlo více odlišovat od původního filmu, a přesto je kvalitami na stejné, ne-li vyšší, úrovni. A to jsem ještě nezmínil královnu...