Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Dokumentární
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Krimi

Recenze (250)

plakát

Absence blízkosti (2017) 

Velmi podprůměrné, odlidštěné, chladné, špatně vystavěné, slabě zahrané, nudné, zbytečně pseudoartové, nezrežírované, obsahově nevyřešené. Nemůžu najít žádná pozitiva a je mi to líto, že další miliony skončily v kanále, škoda těch dobrých herců, asi se museli hodně trápit, na Janě je to vidět, a i pan Goldflam, Veselý či Beretová působili trochu nejistě. Jak je to možné? Mám pro takové filmy ovšem pochopení, tak dávám jednu hvězdu za snahu a za možnost tvořit za každou cenu, i když není úplně co a o čem.

plakát

Adam Plachetka, cesta na vrchol (2019) (TV film) 

S Adamem Plachetkou je vše zalité sluníčkem, až člověka začne dokument nudit. Chybí mu totiž něco zcela podstatného a to dramatický oblouk - v dokumentárním žánru tedy alespoň nějaký dramatický vývoj - příběh. Sledujeme totiž jen řádku "reportáží" z Plachetkova uměleckého života - tu v Chicagu, tu v Salzburgu, tu ve Vídni, tu v Praze. A všude je to krásné, a Adam hezky zpívá, a je toho moc. Do toho občas promluví jeho krásná žena, která je též uznávaná pěvkyně, ale nic více nám o Adamovi vlastně neřekne. Povahou mi tedy přijde Plechetka až flegmatický, diplomatický, nekonfliktní. Takový ale nemůže být hodinový dokumentární portrét ČT, který je rozstříhaný jako publicistika a natočený jako nižší reportáž ČT24. Místy zcela neestetická a nerozmyšlená ruční kamera je asi tím nejslabším faktorem. O to více potom trčí úvodní a závěrečné "jen ve zpěvu" připlácnuté dronové záběry. V půlce dokumentu milovník klasické hudby a Plachetky zvažuje, jestli dokument nevypnout, protože se nedozvídá nic nového. Začnou mu vadit i Plachetkovy milé, i když už nic neříkající "stand-upy", (teď jsme tu, a teď dělám tohle a zítra jed zpívat tam a tam a budu jezdit do Litomyšle), ale přesto dokument shlédne z úcty do konce. Po narození druhého děvčátka už se pak divák dozví jen to, že Adam má rád rajskou. Shrnula bych dokument jednou větou "promarněná šance" a absence režie.

plakát

Ach, ta láska nebeská... (2020) (TV film) odpad!

Nejhlubší dno televizní zábavy. Doufám, že to Eva Pilarová neviděla. Jedná se o zneuctění její památky.

plakát

Aplomb (2017) (studentský film) 

Dávám jednu hvězdu za casting!

plakát

ArtZóna (2018) (pořad) 

ZLATÝ FILM 2017 - tenhle pořad mi není nijak sympatický a zve poměrně nudné osobnosti...

plakát

Arvéd (2022) 

Velmi zajímavý film, který mě nebavil ani tak příběhem, jako atmosférou. Atraktivní a vynalézavá kamera, dokonalé svícení, perfektní využití ateliéru. Výkon Michala Kerna je záslužný, skvěle fungovaly i postavy Rašilova a Pechláta. Není to sice můj šálek co se týče žánru a filmové řeči, ale jako filmový počin je to nadprůměrné dílo.

plakát

Atlas ptáků (2021) 

Filmy Olmo Omerzu mi přijdou vždycky v něčem nedotažené. I zde jsou dramaturgické linky, které nejsou vyřešené - např. milenky - tedy samotný atlas ptáků (titul filmu) a stejně tak ústřední kybernetický nepřítel. Jako festivalová záležitost je to ovšem velmi zajímavé dílo.

plakát

Baaria (2009) 

Především příliš dlouhé. Nevtáhlo mě to tolik, jako režisérovy jiné filmy. Chybí dramatičtější invence a mnohem propracovanější scénář i režie.

plakát

Bába z ledu (2017) 

Režisér Bohdan Sláma se drží svého kopyta a sociální témata stále udržuje v kondici, byť nás postupem času v české kinematografii pomalu opouštějí. Jsem ráda, že Sláma nepropadl americké hysterii, jako mnozí tuzemští (zvláště mladší) tvůrci. Vůbec ve filmu nepostrádám hudbu a užívám si herce, kteří výjimečně (i když u Slámy vždy) mají o čem hrát. Pavel Nový ve filmu zářil vlastně dost implicitně, ale za to opravdově. Více takových jednoduchých filmů o dobrých a zlých lidech.

plakát

Bábovky (2020) 

Pro mne zatím nejlepší film Rudolfa Havlíka, který drží všechny složky na úrovni, má slušný scénář a herci nedělají kraviny, kterým nevěříte. Naopak velmi koncentrované dílo s atraktivními herci a konečně i nějakou atmosférou a postavami, které se v ději smysluplně pohybují.