Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi

Poslední recenze (86)

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

Jakožto dlouholetý fanoušek Fallout série, čekal jsem od této adaptace naprosté minimum. Čekal jsem, že seriál projedu a budu spíše jen koukat po referencích a jiném fan-servisu. Že budu hledat klasické Bethesda klišé. A že nakonec to bude jen další promarněný potenciál zavrhnutý komunitou. Ovšem jak už mé hodnocení napovídá, seriálová adaptace Falloutu mi odpálila prdel. Dokonalá wasteland atmosféra, kterou jste přes hry dýchali. Ikonický soundtrack. Trošku ohraný "find your papa" příběh, který začal Fallout 3 a nadále si nad ním Bethesda honila pérka, jakoby vymysleli multiverzální příběhový plot-point. Ovšem furt dokola to samý? Neh.... Ale kompenzuje to řada skvělých postav. Walton Goggins jako kovbojovej ghoul? No to mě poser. Největší radost mi ovšem udělal ten fakt, že Bethesda slezla z jejich high horse a konečně si přiznali, že většina fanoušků série má nejraději hru, kterou neudělali oni. New Vegas. Který vypadá že druhou sérii bude zářit. Velká pochvala, nemůžu se dočkat pokračovaní.

plakát

Šin Godžira (2016) 

Postava Godzilly je ikonou už od dob kdy se poprvé ukázala na filmovém plátně již v 50 letech minulého století, a během těchto 70 let Godzilla nabrala spoustu podob a stala se předmětem několika námětů v rukou několika jiných kreativních myslí. Například první námět Godzilly vypadal jako hladová ještěrka s Down Syndromem v porovnání s novodobým Hollywoodským námětem. Moje první zkušenost s Godzillou byla samozřejmě ta z roku 1993 kdy Godzilla spíše jako ve formě Tyrannosaura Rexe terorizovala New York. Poté až v 2016 kdy začal novodobou Godzilla-Universe samostatný film. Ovšem novodobá Godzilla + plus třeba ten Kong se kterým to nyní táhne jako Chip a Dale, ikdyž ambiciózní filmy, už spíše slouží jako money-spitting franchise, která snad teď má dostat třetí film, kde Kong má rukavici jako Thanos. Osobně mi to příjde absurdní a spíše jako pokus o držení toho ambiciózního crossover trendu naživu. Godzilla už není jako obrovská nezastavitelná zloba přírody, ze které jde mráz po zádech, ale spíše jako Avengers napodobenina. Tím bych to normálně ukončil ovšem jsem narazil na jiný film o Godzille, který vyšel v roce 2016 a díky amerického vydání Godzilly se tak trošku schovala do jejího stínu a osobně jsem o ní do dneška neslyšel a ani úryvek z filmu nikde neviděl. Ale po zhlédnutí traileru jsem ni nad ním okamžitě sednul. Ano, film je strašně ukecaný. Kdyby se film zkrátil o všechny scény s kravaťáky, dostali by jsme ve směs stejný film ale o hodinu kratší. Ovšem co mě na filmu nejvíce zaujalo bylo znovu-představený starší design Godzilly, který i přesto že v některých scenách vypadal jako figurinka mezi mrakodrapy z ABC letáku, většina scén, a hlavně těch v první polovině filmu, z Godzilly šel upřímný mraz po zádech. Nepřirozený tvor který má oči bez života, který se kroutí městem v bolesti a nejde jej zastavit. Nečekal bych, že tento starší design který mi vždycky přišel komický by mi ve správném podání uměl naježit husí kůži. Tím u mě ale haslo. Příběh je celkem nezáživný a jediný scény, které člověka baví jsou ty s Godzillou kterých není zas tak moc, hudba a zvukové efekty ve stylu starších filmů byli ale dobrý nápad a dali filmu správný napínavý tón, praktické efektu byli super, asi první polovinu, poslední scény mi přišli strašně nepřirozené, a jediné zajímavé postavy byla samozřejmě čistě jenom Godzilla, která toho moc nenapoví, žeo... Za mě dobrý znovuzrození Godzilly, s chytrým námětem a nápadem, které ale dbá více na drama mezi politiky.

plakát

Mořská příšera (2022) 

Hele takhle, základ příběhu už tady byl několikrát předtím, a několikrát ještě bude. Příběh začal a byl přesně tak jak jsem očekával a stejně tak i skončil. Ovšem nemůžu si pomoct, ale furt se mi to celkem líbilo. Umí to být roztomilé a zábavné, ale stejně tak napínavé. Myslím si že pro Red mohli udělat lepší design ale. Víceméně jediná zajímavá část jejího těla je její hlava a tím to končí. Vypadá jako z poloviny vyrenderovaný model. Ale co mě na filmu nejvíc překvapilo a byl jediný důvod proč jsem se nakonec na něho i podíval, bylo využití talasofobie a megalofobie. Strachu z hlubin a strachu z velkých věcí. Ta scéna kdy naši hrdinové spadnout přes palubu do moře a zdálky z temnoty na ně zírá obrovská nemrkající nehybná potvora, která se i následně pomalu zaryje do temnoty mi nahnala husí kůži. Určitě nějakým malým nevinným neřádům nažene trauma z hlubokých vod. Přes malé nedostatky a předpovídatelný plot, je to krásná roztomilá podívaná a hodí se pro jakékoliv publikum. Překvapil a ani nezklamal protože jsem od toho více nečekal.

Poslední hodnocení (467)

Fallout (2024) (seriál)

14.04.2024

Šin Godžira (2016)

18.02.2024

Sinister (2012)

08.02.2024

Mořská příšera (2022)

29.10.2023

Pět nocí u Freddyho (2023)

29.10.2023

Zmizení (2013)

13.09.2023

Život je krásný (1997)

13.09.2023

Banda (2019) (seriál)

03.09.2023

Spider-Man: Napříč paralelními světy (2023)

31.05.2023

Reklama

Poslední deníček (1)

Rezence na Max Payne 3 (xbox 360), protože proč ne? :)

 

Ještě teď si vzpomínám na moje mladá léta, kdy jsem hned vedle GTA:SA a Warcraft 3, hrával Max Payne. Byla to super akce plná adrenalinu a skvělého příběhu. Dvojku jsem sice nehrál a jestli jo, tak si ji nepamatuji, ale Max Payne 3 jsem měl tu čest si vyzkoušet na vlastní pěst. Co je na hře dobré a proč si ji pořídit? Stále je to střílečka jak ji známe z mládí, doplňuje příběh, který sice je ve hře vyprávěný tak, že jsem se občas ztratil v čase a nechápal jsem o co zrovna jde a hlavně se na hře dosti vyblbnete a to i přesto, že hru většinou budete vypínat ještě víc nasraní. Obtížnost hry vám nakope prdel i na Easy a s automatickým mířením. 

Příběh - jak již jsem řekl, příběh je ve hře vyprávěný tak, že se věčně skáče z děj na děj. Často se mi stávalo, že jsem vůbec nepobíral o co jde. A ještě víc mě příběh mátl a nudil, když jsem čučel na cutscény (o těch později). Tím, že cutscény byli přeskočitelné, ale i nebyli, stávalo se, že jsem chtěl přeskočit, ale nemohl jsem a tak mě to nebavilo, ale ve chvíli, kdy cutscéna šla přeskočit, většinou mě to hodilo přímo do přestřelky a já tak zase nevěděl, proč tamta banda buzerantů s pytlama na hlavě po mě střílí. Je to možná moje chyba, že přeskakuji cutscény a tak nevím o co jde, ale ve chvíli, kdy mě cutscény nebaví, protože jsou nudné, není se čemu divit. 

Grafika - Grafika mi lehce připomínal GTA V. A to více věcmi než je grafika, ale i ovládáním a designem. Občas grafika potěší, ale taky občas zamrzí tím že se v dáli teprve načítají textury domů a nebo, že zahlídnu rozmazanou texturu. A tím se dostávám k bugům.

Bugy a crashe - Jestliže je něco, proč by jsme se chytali za čelo nebo dokonce házeli ovladačemi, jeden z důvodů by byl že by jsme zahlédli v blbou chvíli a na blbém místě něco co by nám lehce mučilo naše nervy nebo že když splníme těžkou misi a pak nám hra na začátku cutscény crashne. Bolelo to. A hodně.

Game design a level design - Nejvíce nesnáším, když plním úkoly klidně i půl hodiny. Když nevím kam jít a nebo se snažím projít přes přestřelku, když mám posledních pár nábojů. Jak chceš potom hrát, když tě 10x zabijou během pár minut? 

Cutscény - a jak jsem již řekl. Cutscény jsou často nudné a někdy přeskočitelné a zase někdy nepřeskočitelné. A to mě extrémně sralo. Do toho nechápu jejich design. Věčně je v nich nějaký efekt, který je často totálně zbytečný, nehodí se do situace a často to vypadá, že ho tam dali vývojáři jen tak aby se neřeklo. A proč do háje každou cutscénu se párkrát objeví text toho co někdo v ní řekne. Připomíná mi to moje staré videa na Youtube, když mi bylo 12. Aby to vypadalo dobře, dával jsem na obrazovku náhodně slova, které zrovna někdo řekl. Bylo to extrémně zbytečný a otravný a to platí i tady. 

Plusy:

+ grafika

+ příběh

+ ovládání

+ spousta akce

Mínusy: 

- design

- cutscény

- strašná nuda

- vyprávění příběhu

- bugy a crashe

 

Verdikt: 4/10