Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (256)

plakát

Batman (2022) 

Působivé noir 21. století, až na to, že hlavním hrdinou je nějaký hastroš. Jinak řečeno, nový Batman natolik postrává komiksovou stylizaci, že její zbytky jsou ve skutečnosti docela rušivé. Nepomáhá ani Robert Pattinson, který jako by mimiku odkoukal od Kristen Stewart. Základ ale je, že děj má grády a skvěle vyplní tříhodinovou stopáž, která by i jen lehce nadprůměrnému filmu zlomila vaz.

plakát

Matrix Resurrections (2021) 

Není nad to, když má člověk nízká očekávání. Na čtvrtý Matrix se sesypalo tolik kritiky, že mě pak překvapilo, jak je ti vlastně solidní film. Dokonce i reflexe (kulantně řečeno) předchozích dílů tu má smysl a vcelku funguje (bál jsem se hrůzy typu Trainspotting 2). Výsledkem je řekl bych nadprůměrný film, jen tři hvězdy dávám kvůli přepálené stopáži a v mnoha ohledem hrozné bitvě s asijskými bojovníky. Navíc mám podezření, že kdybych se na film podíval podruhé, už bych nebyl tak shovívavý.

plakát

Sebevražedný oddíl (2021) 

Uuf, z nový verze Suicide Squad mám trochu pachuť v ústech. Nejspíš je chyba v tom, že že Gunn se sice nebojí temných témat a momentů, ale výsledkem je jen sice brutální ale nenáročnej a myšlenkově chudej blockbuster. V konkurenci Deadpoola a The Boys (a spousty dalších, neadaptovaných komiksů) slabota.

plakát

Zelený rytíř (2021) 

Jak v dnešní době udělat historický film za patnáct milionů? Necháte hlavního představitele běhat dvě hodiny po lese a... sakra, co mohli udělat s tou zbývající kupou prachů? No, to že to byla nuda, nebo její lepší varianty (s důrazem na vizuál), na tom se shodnou asi všichni. Co se mě týče, až díky závěru se film přehoupnul do kategorie "viděl jsem rád, ale bál bych se doporučit".

plakát

Anna mezi obojživelníky (2019) (seriál) 

Konečně byl i u Disneyho někdo schopný reflektovat vývoj animovaných seriálů v 21. století, aniž by přitom musel měnit věk typické cílové skupiny (což je okolnost, kterou by si místní hodnotící mohli sakra uvědomit). Výsledkem je seriál, který baví celou rodinu svou originalitou a bláznivostí (přinejmenším ve srovnání s klasickými disneyovkami), ale v posledku ho klidně můžu pouštět dceři beze strachu z toho, že poselstvím bude něco ve smyslu "když havaruješ, kanibalismus je jasná volba" (viď, SpongeBobe). Druhá řada je o poznání komplexnější než první a zjevně cílená na starší publikum, což neberu jako výhodu. Právě mladší cílovka bylo to, co Amphibii dělalo unikátní, pro puberťáky už existují mnohem zajímavější kusy.

plakát

Mrtví neumírají (2019) 

Ach jo. V čem byla chyba? Možná v tom, že si Jarmusch neuvědomil, že zrovna v zombie žánru už bylo k vidění moc variací, parafrází a parodií na to, aby tenhle film zaujal. Před třiceti lety by to byl originální počit, ale teď... myslím, že "mlácení prázdné slámy" na to sedí perfektně.

plakát

Loganovi parťáci (2017) 

Podobnost s Oceans' 11-13 je nepřehlédnutelná, bohužel drhne scénář i zápletka, ve které dělňas s hospodským vymyslí v mnoha ohledech geniální plán loupeže. Když už ale jsme u té geniality: Adam Driver svým výkonem zvedá kvalitu filmu tak o 10%. Další body přidává filmu skvěle podané prostředí Západní Virginie. Nebýt těchto nečekaných kladů, byl by Logan Lucky obávám se docela průšvih.

plakát

T2 Trainspotting (2017) 

Zbytečnost, která nemá co říct. Slušný Ewan McGregor (monolog na rande s Veronikou byl asi jediná scéna, kterou si po týdnu budu pamatovat), Ewen Bremner na druhou stranu přehrával tak, že by se hodil tak možná do divadla Sklep.

plakát

Vetřelec: Covenant (2017) 

O něco míň blbé než Prometheus, ale to se pořád nedá nazvat vítězstvím. Zápletka je plná nelogičností, které mají očividně jen posouvat film tam, kde ho chtějí scénáristé a režisér. Kupříkladu je skvělý nápad vyrazit na průzkum neznámé planety chráněni... kšiltovkami?! Herecké výkony vcelku ujdou, Waterson si zvládne získat divákovy sympatie a Fassbender už v Prometheovi ukázal, že je trefou do černého. Ani ti to ale nezachrání. Kdyby to celé nebylo pokračováním těžícím z inovativnosti dávno minulé, tak aspoň hvězdu přidám, ale takhle si Scott fakt nezaslouží divákovo slitování.

plakát

Ave, Caesar! (2016) 

Nemůžu si pomoct, ale navzdory absenci výraznějšího děje a coenovsky šokujících zvratů jsem si to opravdu užil. Skvěle je vyjádřená ambivalence Hollywoodu - Coenové dávají za pravdu jeho kritikům z The Future (benhurovsky křesťanský aspekt Clooneyho "postavě v postavě" byl opravdu reakcionářský až běda), ale na druhou stranu sdílejí Mannixovo nadšení. Miniscénky a camea mě taky nerušily, zvlášť Ralph Fiennes ve své roli opravdu zářil.