Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 372)

plakát

Pan Tau - Pan Tau naděluje (1971) (epizoda) 

Zlomyslný Pan Tau ničí celý díl rodině Vánoce (poté, co jim nasadil nechtěného domácího mazlíčka v minulém díle), aby se pak mávlo buřinkou. Dobře se daří ilustrovat náročnost socialistických tradičních Vánoc, Budínová je na pokraji zhroucení z příprav cukroví, vnitřně vyhořelý Sovák se vyhýbá povinnosti pravého muže - vraždění kapra, dědek všechny obtěžuje s náboženskou propagací - betlémem a dcera, česká nezpívající verze Lany del Rey touží po starším milenci stalkerovi z horního patra, který si oblepil celý byt jejími fotkami a chystá se jí zprznit hned po rozdání dárečků. Peklo.

plakát

Stand Out: Oslava LGBTQ+ (2022) (pořad) 

Bohužel nezdařená umučující záležitost i na 1,25x rychlost, i když část účinkujících vtipkuje velmi nekorektně o sexu. Známí lidé s potenciálem bohužel byli použiti jen jako uvaděči cca 5minutových scének. Vtipný výstup pro mě měla snad jen (v dobrém smyslu) prasácká 60+letá Marsha Warfield a Wanda Sykes si tady odbyla klasickou držkatou rutinu, která ale v porovnání se zbytkem zářila.

plakát

BANGER. (2022) 

Díky Bendigovi velmi zábavná černá komedie o wanna-be-rapperovi. Asi bych dal 3/5, ale jsem velmi spokojen se závěrem filmu, David Černý pobavil a Mišíkův parťák Bendig je v roli užitečného kamaráda, který je i ve sjetém stavu schopen najít řešení problůmů tupému hlavnímu hrdinovi tak cool, že dávám víc.

plakát

Sedím na konári a je mi dobre (1989) 

Příběh je dobrý, dnes už se to tolik nevnímá, ale v roce 1989 i odvážný vzhledem k chmurnému pohledu na poválečná léta. Požitek kazí postsynchronní dabing především českých herců, Polívka se s tím popral dobře, ale Pavelku i Hrubešovou měli kvůli jiným hlasům radši obsadit pravými Slováky. Obsazení všech rolí je jinak fajn, Deana Horváthová je bezchybná (a taky velmi atraktivní), pobavilo mě obsazení váženého herce Macháčka do role prdící svině pošťáka. Hudba Petra Hapky samozřejmě tradičně dodává momentům silnější vyznění, než se podařilo režisérovi natočit - a to je vlastně i důvod mého slabšího hodnocení, kvůli dabingu a někdy ne úplně jasně pochopitelnému chování postav jsem při repríze nedokázal úplně podlehnout ději a nadšení.

plakát

Vláda - Série 3 (2013) (série) 

Pro mě zatím nejlepší série, díky atraktivnímu pohledu do zákulisí vzniku nové strany a přípravy na volby nebo souboje o seriózní novinařinu versus TV zábava. Velmi prospěla výměna spin doctora. Hodně mě potěšil díl o prostituci, kvalitní rozbor tématu, které se může buď pojmout populisticky a nahlížet konzervativně, nebo realisticky.

plakát

Infinity Pool (2023) 

Brandonovi Cronenbergovi rozhodně nechybí talent vymyslet zajímavý (a znepokojující) nápad a vytvořit obrazem dobře zapamatovatelnou iluzi chmurnou světa s následky technologií a citově prázdným lidstvem, vždycky mi ale u předchozích filmů něco chybělo, snad napínavé vyprávění, celková sladěnost scén s příběhem nebo výrazné postavy.  Napotřetí ale Cronenberg junior konečně vyplodil zdařilý film, opět mu dvorní kameraman Hussain vykouzlil k nízkému rozpočtu atraktivní vizuál s letním oparem dovolených připomínajících letoviska komunistických režimů. Klasické téma o sci-fi vymoženostech, které vedou k úpadku lidskosti skrze zneužívání totalitními režimy anebo znuděnými pracháči toužícími za své peníze vyždímat ze života víc privilegií velmi osvěžuje obsazení Alexandra Skarsgårda, který opět uplatnil talent zahrát divácky srozumitelnou vnitřně komplikovanou postavu. Z herců určitě stojí za zmínku i typově výborně obsazená Mia Goth. Snímek uběhne rychle, jediným zdržením je efektově zajímavá scéna orgií, která ale nemá moderního diváka okoralého pornografií šanci šokovat obsahem a jen trochu zdržuje.

plakát

Vláda - Série 2 (2011) (série) 

Druhá série přináší opět zajímavá zákulisní politická jednání, ale kazí to nenápaditá romantická (nevím, jestli se tomu dá tak říkat, když dojde defakto ke znásilnění podle dnešní definice) a rodinná linka jako úlitba necynickým divákům. Závěrečná epizoda působí spíchnutá narychlo.

plakát

Hodně štěstí, pane Veliký (2022) 

Příjemná konverzačka, která funguje, pokud se postavy baví o vztahu k sexu a generačních zkušenostech. Autorům bohužel rovina objevování vlastní sexuality u starší ženy zvalchované konzervativním životem nestačila a přidávají od třetí kapitoly šťourání se v bolesti z rodinných vztahů, které bohužel jedou v ověřených kolejích a táhnou film k průměru i přes rebelský závěr.

plakát

Fabian - Příběh moralisty (2021) 

Filmová adaptace nedětského románu Ericha Kästnera z období Weimaru přitahuje zejména díky Kästnerově roli v období třetí říše a podobnostem v životě hlavní postavy a samotného spisovatele. Bohužel rozehrává téměř obyčejný příběh lásky a přátelství v obvyklých kulisách Výmarské republiky, i když se snaží (spíš ze začátku) přistupovat k nižšímu rozpočtu viditelnému hlavně ve výpravě punkově, postupně filmu i přes dobré obsazení dochází šťáva a schopnost zaujmout, pomalu chcípá a čím víc se protahuje stopáž na předvádění zjevného, hodnocení se pomalu snižuje. Filmu se nedaří způsobit dobovou iluzi, kterou známe třeba ze seriálu Babylon Berlin, zejména to bolí u scén z nočního nebo společenského života a když vypráví něco bez otisku doby, zoufale nudí.

plakát

Dealer (1996) 

Dnes už nepřekvapivý, nízkorozpočtový, třesoucí se snímek na provařené téma obchodu s drogami. Má smysl sledovat, pokud chcete vidět počátky dánských klasiků.