Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Fantasy

Recenze (151)

plakát

Seveřan (2022) 

Tak jsem včera měl tu čest vidět tento film na velkém plátně. Musím říct, že režisér využil vysokého rozpočtu a natočil epický historický velkofilm, který svojí velikostí a autentičností ohromuje. Přestože je Seveřan Eggersův nejpřístupnější snímek pro mainstreamové diváky, tak si film stále drží režisérův rukopis. Obdivuhodná kamera a práce s ní, celková surová a temná atmosféra dominují po většinu stopáže. Snímek také překvapuje perfektně natočenými akčními sekvencemi. Pochválit také musím herecké výkony, zvláště  Alexandera Skarsgårda, jenž zpočátku působí, že tu uvidíme jen jeho uhrančivý pohled plný zlosti, nicméně nakonec tu dojde i na ty emoce. Naopak ta jeho zvířecí zuřivost akorát přispívá k atmosféře a doplňuje jeho touhu po pomstě. Zmínku si také zaslouží perfektně natočené scény tripů a mytologických výjevů, které, i přestože se jedná o ryze historické dílo, tak dodávají snímku takový skoro až fantasy nádech. Menším mínusem je celková délka, jelikož poslední minuty byly už trochu utahané. Z tohoto pocitu mne jen vytrhl skvělý závěr, nicméně i tak tam ta mírná pachuť zůstává. Celkově musím říct, že jsem naprosto nadšen a zvědav, co nám příště Robert Eggers naservíruje. I přestože jsem laik, tak bych radil bedlivě sledovat jeho tvorbu, což neplatí jen pro artové fandy, zvláště po tomto povedeném díle. 9/10.

plakát

Batman (2022) 

Na nový film o strážci Gothamu jsem se nesmírně těšil. Tak jak to tedy dopadlo? Musím říct, že jsem jednoznačně nadšen. Tvůrci vsadili na temnou atmosféru, která dominuje po celou dobu filmu. Co se týče akce, tak se snímek drží celkem u země. Ne že by tu nebyla, to ne. Když na ni dojde, tak jednotlivé scény překypují napětím a musím říct, že jsou perfektně natočené. Nový Batman více sází na skvělou detektivní dějovou linku a již zmíněnou atmosféru. Ta dokonale podtrhuje celkový dojem z Gothamu, což si myslím že to tak, v případě filmů s Batmanem, má být (špinavé noční ulice plné kriminálníků atd.). Rád bych také vypíchl herecké výkony - v případě Colina Farrella s tím souvisí i masky, jelikož kdybych nevěděl že v tomto snímku hraje, tak bych si to vůbec neuvědomil. Jediný menší problém je možná u Pattinsona. Ne že by se role zhostil špatně a nehodil se na ni. Naopak mi vůbec pod maskou nevadil. Jde spíše o jeho vyjádření samotného Bruce Wayna. Jelikož v převleku nemá herec tolik prostoru k tomu aby předvedl dechberoucí výkon, čekal jsem, že tento prostor dostane v podání známého filantropa. Nicméně většinu času, až na pár výjimek, se Pattinson tváří jako emo šestnácka z roku 2008, která se snaží působit že je naprosto bez emocí. Na jednu stranu, nejspíše to byl záměr, aby tvůrci takovýmto charakterem hlavní postavy přispěli k té temné atmosféře. Vyzdvihnout bych také chtěl práci s kamerou. Musím uznat, že každá scéna byla dopodrobna naplánovaná. Dále musím pochválit skvělou hudbu a to nejen z důvodu, že tu přibližně dvakrát zahraje originální verze Something in the Way od Nirvany. Celkem to slušně šlape a ty tři hodiny uběhnou rychle, aniž by se člověk chvilku nudil. 9/10.

plakát

Cesta na Měsíc (1902) 

Z pohledu dnešního diváka je snímek, vzhledem ke stáří, nutno brát s rezervou. Nicméně na to, v jaké době bylo toto dílo natočeno, musím říct, že jsem byl uchvácen technickým zpracováním. Nadčasové efekty jsou tím, pro co je tato vesmírná odysea světově známá a uznávána, a to nejen gentlemanskými geeky v buřinkách na počátku 20. století. Prostě jednoduché ale přesto geniální. 10/10.

plakát

Není čas zemřít (2021) 

Tak, dnes jsem byl v kině na nové bondovce, a jelikož jsem plný dojmů, musím ten komentář napsat. Rozhodně se jedná o hodně rozvleklou akční filmařinu, však o to lépe se do popředí dostávají emoce. Ano, čtete správně. Nový Bond sází na pomalejší tempo a skvělou dějovou linku. Celkově se jedná o výborně napsaný a rozsáhlý příběh, přestože hnací motor hlavního padoucha (kterého Rami "Freddie" Malek hraje skvěle) není zrovna dvakrát originální, ale vše je výborně vystavené a dobře funguje. Úžasné po herecké stránce, kdy překvapuje samotný Bond, jelikož nepůsobí tak chladně. Vypíchnout také musím hudební doprovod, zvláště úvodní píseň od Billie Eilish. Skladba jednoznačně dominuje té z předchozího snímku. Nic proti Samu Smithovi, já osobně poslouchám úplně jiný žánr než ten, v kterým on fachá, a jeho barva hlasu mi zrovna dvakrát nesedla. Prostě nový song k nové bondovce se mi líbil mnohem víc, můj názor (i když tohle těžko překoná jakákoliv Bond píseň). Není čas zemřít je emotivní rozlučkou s Craigovým agentem 007, která funguje jako zábavný akční blockbuster, ale i jako vážný film. 9/10.

plakát

Rio Bravo (1959) 

Nádherná a atmosférická filmařina. Možná až moc zidealizované, což samozřejmě nesedne každému. Mně to vůbec nevadilo a nechal jsem se nést na té optimistické vlně kde vše dobře dopadne pro ty hodné, i přes vše překážky jenž jim stojí v cestě. Vlastně mi to svojí zdlouhavostí, nízkou dávkou akce (která když už přijde stojí za to) a situováním jen ve městě, dost připomíná V pravé poledne (1952), až nato že tento kousek Howarda Hawkse je díky svým dialogům velice zajímavější a zábavnější. Mne třeba bavilo jen sledovat jak John Wayne a Dean Martin v noci jdou na obhlídku. Prvky romantiky (jak si John postupně vybudovává vztah s půvabnou Angie Dickinson) a humoru nelze zapřít. Třeba stařík Stumpy je velice komickou a příjemnou postavou. Možná herecky nijak oslňující, nicméně takový John Wayne nepotřebuje být kdovíjaký herec, když ten talent drsného kovboje má nejspíše vrozený. 10/10.

plakát

Stopaři (1956) 

Americký dobrodružný western z padesátek jak se patří. Možná s nijak ne moc oslňujícími hereckými výkony či bez nějaké rozvleklosti samotného děje, který se přeci jen odehrává v době několika roků (člověk má spíše pocit že se vše událo během pár dní). Nicméně fanoušci westernů s Johnem Waynem si patrně, stejně jako já, budou užívat atmosféru a krásu krajin amerických pustin. Některé může odradit vyobrazení indiánů, ale přeci jen je to pravděpodobně realističtější než nějaké to bratříčkování v Mayovkách. Možná i samotný rasismus hlavní postavy nebude vonět všem, nebo dokonce samotný Ethan a jeho vyobrazení, zvláště když postava dojde do bodu kdy změní určitý názor bez nějakého předchozího vývoje. Mně to nijak ne oslňující zahrání nevadilo, přeci jen si člověk může občas užít i brakovou tvorbu (v tomto případě se ale nejedná o brak). Já jsem se bavil, a i užíval si pár těch krátkých akčních scének, zvláště tu poslední. 9/10.

plakát

Tenkrát v Americe (1984) 

Naprosto epochální a nádherné veledílo pana Leoneho. Neuvěřitelná skoro čtyřhodinová délka dokáže divákovi vnuknout pocit že s postavami, které jsou výborně napsané, prožil celé jejich životy. Ke konci, při vzpomínce na dějovou linku odehrávající se v dětských letech hrdinů, člověka uhodí nostalgie a dojem, že už je to dlouho co tuto pasáž viděl, přestože snímek shlédne na jeden zátah. Pan režisér dokonale využil svých vypravěčských schopností, skloubil je se svým smyslem pro detail a stejně jako ve svých westernech, dokonale synchronizoval nádhernou hudbu geniálního Morriconeho s obrazem. Jen škoda že ve své době nebyl film tak doceněn jak by si zasloužil. Také mne mrzí, že já sám jsem tento snímek napoprvé tolik nedocenil ("jen" čtyřmi hvězdičkami), a chtěl jsem shlédnout kratší verzi. Přeci jen jsem si myslel že se jedná o režisérský sestřih. Teď si ani nedokáži představit, že by z filmu zmizela jediná vteřina, a už vůbec ne ta hudba (2020 - odpočívejte v pokoji Maestro), která údajně v té verzi vůbec není. 10/10.

plakát

Zpívání v dešti (1952) 

Tahle klasika si rozhodně plné hodnocení zaslouží. Vitalistický přístup, který divákovi i v té nejhlubší depresi dokáže zlepšit náladu. I když můj hudební vkus je naprosto odlišný, musím říct že nádherné písně rozhodně z hlavy divák jen tak nedostane, a po shlédnutí si je s pozitivní náladou aspoň brouká či dokonce zpívá. Na jednu stranu, někoho může to všemožné usmívání, zpívání a celkový pozitivismus rozčilovat. Mě nevadí si občas nějaký podobný snímek pustit, jen škoda že jsem tuto filmařinu již dříve neviděl, i přestože se mi DVD už nějakou dobu doma válí. 10/10.

plakát

Tenet (2020) 

30.8.2020, Premiere Cinemas Teplice - Snímek vrhne diváka přímo do akce a později jej nechává potácet se a přemýšlet nad otázkami vyložené přímo jím, nýbrž děj se skoro vůbec nezastavuje a jen s krátkým, ale s pochopitelným vysvětlením ukáže jak to tedy funguje. No a další přemýšlení, nicméně přesto přichází jedna nadupaná akce za druhou, která naopak zaujme svým vizuálem (přece jen známe Nolanův názor na digitální efekty). Později, když je člověk vším tím ohromen - včetně atmosféry, skvělým komplikovaným scénářem a úžasné hudby, která dokáže v jednotlivých scénách vytvořit to správné nepříjemné napětí (původně se člověk obával že absence Zimmmera snímku uškodí, ale soundtrack mne příjemne překvapil) - začne vše dokonale do sebe zapadat. Christopher Nolan je prostě génius a samozřejmě si zaslouží obdiv nejednoho diváka, zvláště pro to jak dokáže zajímavou a fungující myšlenku převést na papír, pořádně to okořenit a mistrovsky natočit do podoby takového vysokorozpočtového filmu. Podle mne jeho nejlepší film od Počátku.10/10. Druhá projekce: 4.9.2020, Letní kino Žatec - Sice film po té scénaristické stránce nezanechává tak sesakramencky výborný dojem jako poprvé, zvláště když jsem jej viděl ani ne před týdnem, nicméně stále jej obdivuji jako vydařený akční špionážní thriller, který zaujme svými nadupanými akčními pasážemi, a to i přesto že rozšiření v jakém snímek promítali zrovna nebylo dvakrát vyhovující a zvukově to tomu zážitku z multikina nesahalo ani pod kotníky, i když to ty otravné debily v zadních lavicích přeřvalo. Prostě Tenet lze brát i jako skvělý atmosférický akčňák, kterému plno věcí můžou jiné digi pitomosti jen závidět. Tohle je přesně to co si představím pod slovy špionážní thriller, protože by to skvěle fungovalo i bez toho ohýbání času, jenž je jen sladkou třešničkou na tomhle lahodném dortu.

plakát

Čínská čtvrť (1974) 

Sice pomalý rozjezd může diváka zpočátku odradit, nicméně později jej tento geniální snímek vtáhne do děje a společně s hlavní postavou odkrývá roušku falší, kde si člověk nemůže být jistý co se příště stane. Perfektní scénář, který Polanski dokonale převedl do této impozantní podoby této filmařiny, graduje do úžasného finále. Samozřejmě výborné herecké výkony Jacka Nicholsona a Fayne Dunaway jsou na místě. Tohle je přesně to co si pod pojmem detektivka představím, včetně skvělé atmosféry amerických třicátých let. 10/10.