Brejlil

Brejlil

David Hrbek

okres Praha


11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
    • 18.5.2018  19:40
    Deadpool 2 (2018)
    ****

    Je to vtipné? Bezesporu. Byť někdy jen občas. Paroduje to kde co? Naprosto zběsilým tempem, takže ani nestíháte. Má to nějaké vady? No, spoustu. Ale to je jedno, protože je to vtipné.

    • 1.5.2018  16:45

    Sto osm skoro dokonalých filmečků. Někdy "jen" dokumentárních, jindy hraných, ale pokaždé zábavných.

    • 31.3.2018  21:07

    Solidní řemeslo, nepříliš průhledná zápletka a několik brutálních scén. Brutálních fyzicky nebo psychicky. Dokonalá evokace současného Ruska, směsice reminiscencí a budoucnosti. Při projevu Matrony k nováčkům doslova mrazí. Jenže: k neprůhlednosti zápletky přispívá především střihač, který pro jistotu něco vynechával. Otázka, jak se primabalerina stane dokonalou agentkou, nejsou. Ovšem Jennifer dělá, co může, takže si opravdu nemůžeme být příliš jisti, co se v následující vteřině stane a co to kurva znamená... Solidní průměr. No, vlastně trochu nadprůměr.

    • 26.3.2018  20:14
    Sněhulák (1966)
    ****

    Psychedelický emo-horror. Sněhulák je sice dobrák, ale celou dobu jsem se bál, nebude-li to náhodou vrah. Liškova hudba tuto strašidelnost podtrhuje měrou vrchovatou.

    • 16.3.2018  18:40

    Vidět to jde. Zápletka tu a tam sice skřípe, ale není úplně z nejpitomějších. No a to je asi tak všechno. Cruise jede na půl plynu, Smuldersová jede na půl plynu a to děsivé stvoření z Jarošovic dědiny mohli rovnou vynechat. O režii snad nemá cenu dumat, Zwick si asi jen vydělával na nějaké nové boží fáro.

    • 26.2.2018  17:00

    Čistě černošský marvelovský filmík, ve kterém je jedna kladná bílá postava snad jen z povinnosti. Přestože příběh není úplně originální, je docela ambiciozní a příjemně ambivalentní. Kladem je opulentní výprava, dobré herecké výkony a celkem klidné vedení režiséra. Jenže na konci musí být velkolepá bitka, která se opět zvrhla v nesmyslně digitální orgie. I když i tam je několik vtipných nápadů.

    • 25.2.2018  20:39

    Film skvěle funguje až do proklaté jízdy metrem. Pak bleskově zpomalí a k zamýšlenému finále se proklopýtá. A finále nefunguje. Bez ohledu na to, jak skvělá je Churchillova řeč, finále nefunguje. Bohužel. Wright si pořád s něčím hraje a pořád něco vymýšlí, skoro bych si myslel, že maskuje slabiny scénáře. Oldman je jako Churchill vynikající, kupodivu si s ním ale nezadá Kristin Scott Thomasová. Jejich společné scény jsou rozhodně jedny z těch lepších.

    • 19.2.2018  20:59

    Příběh o hledání spravedlnosti nebo jen pomsty? Zapadákov kdesi v Missouri, kde kdysi kdosi spáchal opravdu hnusný zločin. A matka chce spravedlnost. Neváhá nasadit i ty nejhorší metody, aby si ji vynutila. Je nesnesitelně protivná a každý divák chápe, proč jí nemá městečko v oblibě. Protože místní náčelník má pravdu. Na druhou stranu chápe i její umanutost. V Ebbingu ale nežijí normální lidé, každý má nějaký ten problém, který ošklivě vybublá. Mildred svou ztrátu (a ne jednu), Willoughby nemoc, Dixon maminku, Welby je hyperaktivní lenoch, Penelope si nepamatuje cizí slova... McDonagh solidně mixuje antickou tragédii s brutálně černohumornou komedií. Škoda jen, že se mu konec tak trochu rozsypal pod rukama a některé z postav nejsou příliš dotažené. Drobné chybky scénáře ale zachraňují herci. Co postava, to skvělý výkon.

    • 29.1.2018  08:23

    Běžný francouzský průměr. Marais se bavil, Rochefort se bavil, na dámy byl pěkný pohled a tu a tam i některá scéna pobavila. Ale jinde byla jen hlušina a nevyužité postavy.

    • 28.12.2017  22:20
    Velká hra (2017)
    ****

    Kdo plave v pokeru a americkém právu, tak si může odečíst ještě jednu hvězdičku. A nespoléhat se na titulky, protože takhle divné, ne-li špatné titulky jsem dlouho neviděl. Jessica jede na plný výkon, celý film je jen o ní a ve své roli je skvělá. Idris má jednu velmi silnou scénu, Kevin taky, zbytek je "jen" komparz. Zvolený způsob vyprávění, plný voice-overů, mi nepřišel zrovna šťastný. Přesto jsem Molly držel palce až do konce. A konec je patřičně nahořklý, aby to nevypadalo jako "hollywoodský" happyend.

    • 22.12.2017  09:31

    Několik působivých okamžiků, vizuálních nápadů a choreografie, navlečených ve vatě smutně předvídatelného děje. Okouzlení cirkusem se nekoná. Freakshow sloužící jen jako statisté v pozadí. Písně nepříliš zajímavé. Snad jediným tahounem je Hugh Jackman, kterého všechno kolem baví. Rebecca v netušené roli operní pěvkyně alespoň nezklame. Muzikál, který zaujme, protože muzikálu moc není, ale nakonec skončí jako nikoho a nic neurážející výplň internetových streamů.

    • 17.12.2017  20:01

    Tak a teď co s tím. To posunování "kanonické" mytologie směrem k neprobádaným vodám nejasného je vlastně docela osvěžující. Jenže výsledkem je zvláštní stav, kdy ta nejzajímavější linie filmu vlastně vůbec není epickým kosmickým dobrodružstvím, ale komorním dramatem na zeleném ostrůvku. Dobře, nakonec se to prolne ve vizuálně úžasném finále na solné poušti se zvláštními vlastnostmi, ale proč? Ta druhá linie je totiž i přes několik nápaditých okamžiků strašlivě pomalá. Než První řád něco udělá, než povstalci nějak odpoví, musí se stihnout spousta věcí, které by se asi stihnout vůbec neměly. A to jen proto, abychom viděli barvitý svět kasina a Benicio si vystřihl parádní roli. Z herců pak překvapil Hamill právě proto, že jeho Luke je solidně napsaný. Ještě jakžtakž ucházející postavou je Rey, ale zbytek je plochý snad ještě více než je v této sérii zvykem. Ale produkční hodnoty, několik úžasných vizuálních nápadů a pocit návratu do známého světa nakonec přeci jen převažuje.

    • 10.12.2017  20:19

    Tragikomedie. Film zvláštním způsobem beznadějný. A to přesto, že končí happyendem a největší padouch dojde trestu. Občasné velmi komické scény jsou střídány scénami neskutečně krutými. To vše hnáno kupředu především Dupontelem v trojjediné úloze hlavního hrdiny, režiséra i scénáristy.

    • 4.12.2017  20:26
    7 životů (2017)
    ****

    Roztěkanost, to byl první pocit. Jako by scénář nějak netušil, čím chce vlastně být a tak se doširoka rozkročil mezi dystopií, psychologickým dramatem a akčním filmem pro Noomi. Dystopii ale příliš nevysvětluje, psychologie je zlehka načrtnutá a tak se Wirkola věnuje především té akci. Ta je dostatečně krvavá, solidně nasnímaná a přehledná. Z nepochybně nápaditého a zajímavého námětu bohužel scénáristé vytěžili pramálo. No a Wirkola není Villeneuve, aby to nebylo vidět. Přesto spokojenost.

    • 17.11.2017  18:46

    Nejdřív jsem si říkal, jak asi dopadne Branaghův Hercule. A dopadl dobře. Trochu komický, trochu výstřední, ale celkem uvěřitelný člověk. Rozhodně lépe pojatý než v uznávaném pojetí Ustinově. Zbytek ansámblu má po jedné velké scéně, někteří dopadli lépe, jiní hůře. Závěr nakonec rozhodl o další hvězdě. Výprava je pěkná, byť mohlo být digitálních hrátek méně.

    • 15.11.2017  20:10
    Povodeň (1998)
    ***

    Hlavním hrdinou je voda, déšť a zase voda. No dobře, občas i oheň, elektřina a čluny, skútry a občas i nějaké to auto. Voda ale vede. Filmu docela obližuje střih, nějaké scény zřejmě chybí. Freeman je solidní a fajn, Quaid je fajn, ale jen chvíli. Slater dělá, co může. Z hlavní hrdinky, takto dámy v nesnázích, se ovšem na zadek neposadíte. Protože hlavním hrdinou je voda... Voda úplně všude.

    • 4.11.2017  18:24

    Od antické tragedie k pop-kulturní taškařici. Ne, že by to vadilo, film je zábavný, uteče a nabízí i podvratnější interpretace. Herci se snaží, vizuál je pěkný, dokonce i nějaký ten vývoj postav by se našel. I nějaká ta hlubší myšlenka. Ale pak přijde "digitální bordel" a já už jsem pomalu, ale jistě na digitální bordel alergický.

    • 31.10.2017  09:13

    Druhý díl Indického hrobu už je trochu svižnější. Zápletky se zaplétají, maharádža začne být solidně vyšinutý, uniká se obklíčení, z vězení, z kolonie malomocných a nakonec i z paláce. Tu a tam někdo zemře, někdy velmi nečekaně. Dostaví se i velmi černý humor. Bohužel se také objeví naprosté pitomosti. Produkční hodnoty ovšem stále na vysoké úrovni. I když je Indický hrob velkofilm, je dneska spíše kuriozitou, na které přitahuje jen jméno Fritze Langa jako scénáristy. May byl sice vemi solidní řemeslník, ale filmu chybí jakýkoli přesah.

    • 31.10.2017  09:09

    Produkce je sice velkolepá, ale film je zdlouhavý. Než se dostaneme do Indie, chvíli to trvá a některé scény by snad ani nemusely existovat. Třeba návštěva orientalisty, abychom se my i hlavní hrdinka dověděli, že tajemné slovo znamená "do přístavu". Stejně tak postava otce, který už se do konce neobjeví. Krmení tygrů. Cesta na slonovi. Kladem jsou výkony Conrada Veidta (i když to lepší si nechá do druhého dílu) a Bernharda Goetzkeho (trestuhodně nevyužitého). Mia May je asi především manželka režiséra a producenta, i když energičnost ji tak úplně upřít nemohu. Vyzdvihnu ovšem stavby a dekorace indického paláce a kameru a občasné vizuální efekty.

    • 25.10.2017  22:39

    Promítaná kopie v majetku NFA byla kdysi určena k projekci v Československu a tak mezititulky úplně převracejí národnosti jednajících postav, tedy kladní hrdinové jsou Angličané, ti záporní Němci. Film ale vznikl po vstupu USA do války a kladní hrdinové jsou Němci, záporní Američané. Film je občas nechtěně komický. Úvodní safari, kdy byla Afrika vytvořena někde v opuštěném lomu jen pár palmami a přestárlým vyhladovělým lvem, je opravdu jen pro smích. Podobně vypadají podvodní scény. Scény na moři ale mají něco do sebe. Děj také příliš neklopýtá a film uteče rychle.

    • 25.10.2017  21:26

    Na hodnocení a nějaký děj chyběla při projekci celá první polovina filmu. Láska bajadéry má velmi solidní výpravu a kamera svou hrou se stíny občas předpovídá budoucí expresionismus. A více se toho říci nedá.

    • 23.10.2017  09:24
    Falstaff (1965)
    ****

    Jsou filmy zoufale špatné, kdy cítíte pokus o hloubku. A pak jsou filmy zoufale hluboké, kterým něco málo chybí k tomu, býti alespoň dobré. A Falstaff je takový film. Je za ním cítit zájem, nasazení, je vidět Wellesův génius, snad dokonce i proč si Welles vybral Falstaffa, lze poznat. Ale nic z toho. Sám Welles má scény skvělé i scény, kdy jen tak tak hraje. Po scénách, geniálně se vyrovnávajících se všemi omezeními, následuje scény chaotickým střihem maskující nějaký problém. I ta kamera se nevyhne tu a tam jen prázdnému exhibování. Abych ale jen nehaněl, sir John Falstaff je rozporně tragická postava. Opilecký tlouštík, podléhající sebeklamu? Sancho Panza bez Quijota? Nebo je v něm i něco více? Je princ Jindra svině z největších? Naprostým vrcholem filmu je ovšem bitva u Shrewsbury, kde za velmi málo peněz dostaneme hnusně středověkou řežbu. Falstaff je tak to nejlepší i to nejhorší z Wellese. PS. V mnoha různých scénách jsem viděl a dokonce i slyšel Wericha. Škoda, že se on ke svému Falstaffovi nedostal.

    • 20.10.2017  21:34

    Je to dinosaurus. Scénář, který kdysi Roland sebezáchovně odmítl (nebo vykradl do 2012, těžko říci). Devlin ale není Roland, i když něco okoukal. Nemá ani Rolandův cit pro humor ani jeho zápal pro patos. A navíc ho zřejmě nakonec někdo odstavil a na už hotové triky a akční scény narouboval nové dialogy. Ano, vesmírná stanice je pěkná, destrukce solidní, katastrofa v Riu dokonce velmi pěkná a na Abbie i Alexandru Marii se solidně dívá. Zbytek je ale děs. Všichni hrají na půl plynu, mladší bratr ani to ne. Logika svými děrami skvěle doplňuje klišé dialogů. Hudba ani nestojí za komentář. Ale zase je tu ta pospolitost lidstva, dnes skoro zapomenutá a opovrhovaná víra v jednotu a spolupráci. Relikt devadesátek se vším všudy. Guilty pleasure.

    • 11.10.2017  22:49

    Smrt to má těžké. Dělá práci, která ji nebaví a navíc ani možnost záchrany nedokáže její protivnice Láska využít. Tím bych odbyl poselství snímku, protože významné ani tak není "o čem", ale "jak" . Tři povídky, každá s jinou zápletkou, v jiném čase a v jiné zemi, jsou nejlepší částí snímku. Hlavně Čína je skvělou, byť do karikatury dovedenou zábavou. Lang své tři příběhy rámuje expresionisticky laděným typicky německým městečkem, depresivně ponurým. Ovšem ve svých cizokrajných kapitolách popustil uzdu fantazii a rozjel se na plné obrátky.

    • 5.10.2017  21:39

    Všechny nectnosti i všechny klady jedničky vyšperkovány k dokonalosti.

    • 27.9.2017  21:34

    Chybí ten moment překvapení. Přesto jsou zde stále okamžiky výbuchů smíchu. Vaughn si občas hraje s poťouchlým překrucováním scén z jedničky. A některá akce je stále ještě nápaditá. Skvělá je Moore jako neuznaná drogová superdealerka. Překvapivý Elton John. Statesmani si solidně utahují z amerických stereotypů. Solidní, občas nadprůměrné, stále zábavné.

    • 24.8.2017  22:36

    Není to taková jízda, jako Vlk z Wall Street. Barry Seal není hýbatel děje, nežene se dopředu s nekompromisní silou parního válce. On jen využívá, co přijde. CIA? V pohodě, už lítám. Contras? Ale jo, to taky zvládám. Medellinský kartel? Nádhera, ale to už potřebuju nějaké lidi. DEA? Ale jo, dejte mi letadlo. A mezitím se mu hromadí přebytečné nelegalizovatelné zelené papírky, jednou přistane do města, párkrát po něm střílejí, užije si dost srandy a nakonec s ním vláda vyjebá. Cruise je naprosto v pohodě, jen by to místo rutinéra Limana chtělo nějakého dravějšího režiséra.

    • 20.8.2017  22:27

    Můžu to zkusit nějak rozebírat, například takto: pochopil Oldman v jakém filmu hraje nebo producenti změnili žánr během natáčení? Proč je tam tak málo Hayekové, zatímco de Almeida spíše přebývá? No, ale nemá cenu to řešit. Slabinou je kolísání mezi přepálenou nadsázkou a celkem vážně míněnými scénami, naštěstí přepálené nadsázky je mnohem více. Vévodí jí Reynolds s Jacksonem a zdatně sekunduje Hayeková. Akce je hodně, je krvavá a v případě Amstru i docela pěkná. I když to asi hlavně proto, že kanály zase tak moc okoukané nejsou. Takže Praha je sice "fucking", ale film se v pohodě dá a u několika scén se zasmějete i nahlas. To zaručuju.

    • 16.8.2017  08:10

    Já jsem se bavil. Sice mi špionážní linka zas tak dobrá nepřišla, respektive je dost průhledná a ani závěrečný "twist" nepůsobí tak překvapivě, ale zbytek je solidní pokoukání s jednou (no ano, schody) famózní scénou. Atmosféra Berlína je vykreslená pěkně, ten pocit konce jedné éry, kdy byl Západní Berlín semeniště agentů, je taky solidně podaný. Souboje fajn, kamera s několika pěknými nápady a herci na svých místech. A všechno si to ošéfovává sama producentka. Její Lorraine je chladná, výkonná a solidně brutální.

    • 5.8.2017  21:42
    Toni Erdmann (2016)
    *****

    Je těžké film nějak rozumně hodnotit. Je i přes komické a několik až brutálně vipných scén vlastně nesmírně smutný. I přes snahu obou aktérů o nějaké "smíření", respektive nalezení cesty zpátky k sobě, se nakonec nic jako happy end nekoná. Jen nejistý příslib. Film stojí a padá na hercích a Simonischek i Hülllerová jsou naprosto přesní.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace