Recenze (20)
Oppenheimer (2023)
“How can I save my little boy from Oppenheimer’s deadly toy?” Brilantní filmařina - audiovizuálně, herecky, myšlenkově a poprvé od Inception mě Nolan zase opravdu vtáhl a pohltil. Krásný žánrový chameleon, analogová 70mm projekce jako bonus a jdu studovat Bhagavadgítu :) 9/10
Čas hanby mlčení naděje (1990) (TV film)
A proto se, milé děti, neříká komunisti, ale zasraný komunisti.
Utøya, 22. července (2018)
Ty to prostě nemůžeš pochopit...ale poslouchej, co ti teď řeknu, ano? Neskutečná emocionální šleha a palec nahoru tvůrcům, že se to rozhodli natočit zrovna takhle - realisticky, v zásadě bez Breivika a na jeden záběr. To tísnivé napětí v prvních výstřelech a hrobové ticho v kině do závěrečných titulků, si budu pamatovat hodně dlouho 9/10
Tísňové volání (2018)
Co naplat, po hypu z Varů jsem čekal víc. Slušná stylistická jednohubka s luxusním twistem na závěr, ale v tomhle žánru to pro mě hlavní hrdina, na rozdíl od Farrella a Hardyho, prostě neutáhne. 6/10
Nit z přízraků (2017)
Parádní dobovka o jednom (nevšedním) vztahu a nejenom o něm. Svébytně uchopený, klasický příběh umělce a jeho múzy překlopený do své uhlazeně syrové a vtipně - patologické roviny. Nevím, co pochválit dřív, jestli Andersonovu geniální práci v režii i za kamerou, nádhernou Greenwoodovu hudbu nebo herecké výkony, kde obě herečky perfektně doplňují a vyvažují jako vždy precizního Day-Lewise. Přeju jim každou sošku. 9/10
Vražda v Orient expresu (2017)
Vymazlený vizuál, ale pod ním navzdory hvězdnému obsazení nic zásadního. K čemu mít skvělý cast, když stejně nedostanou prostor pro rozvoj svých postav. Branaghův Poirot si krade film pro sebe, ale vzhledem k příběhu a pointě je to spíš ke škodě. Vedle skvělé Suchetovy verze mi tahle snaha o "Sherlocka" fakt nesedla. Body za vizuál a předlohu, všechno ostatní bylo zklamání. 6/10
Američtí bohové (2017) (seriál)
Pěkný. Je teda fakt, že dost často se tu střídá šílený bizár s fantastickými momenty, ale ve druhé půlce u mě převažují spíš ty pozitivní dojmy - hlavně teda díky úžasné Emily Browning a její morbidně vtipné road movie s Madem Sweeneyem. 8/10
Sicario: Nájemný vrah (2015)
No country for old (wo)men. Syrová atmosféra mexických hranic, intenzivně budované napětí, božská Deakinsova kamera, jistý Villeneuve a Del Toro, který si krade celý film pro sebe. Dost možná film roku. 9/10
Star Wars: Síla se probouzí (2015)
Vystavěný svět, práce s postavami - na jedničku. Děravý scénář, minimum zapamatováni hodných momentů a těžký fan servis, který působil místy hodně zbytečně - ach jo. Všechno je holt na svých místech a nic neschází ani nevyčnívá 6/10. Nejlepším JJovým filmem tak o několik světelných let zůstává Star Trek 1. Howgh.
Marťan (2015)
Málokdy se podaří výbornou předlohu přetavit do tak výborného filmu. Matt s přehledem a celý cast je včetně menších rolí výborně obsazený (potěšili malé role pro Jonathana Arise z Sherlocka a Donalda Glovera z Community). Tleskám, pane Scotte. 8,5/10