Reklama

Reklama

Tísňové volání

  • Dánsko Den skyldige (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Asger Holm, bývalý policista, kterému byla přidělena služba na tísňové lince, odpoví na volání od unesené ženy. Když je hovor náhle přerušen, začíná po ženě a jejím únosci pátrat. S telefonem jako jediným nástrojem, obklopen stěnami kanceláře vstoupí Asger do závodu s časem, aby zachránil ohroženou ženu. Zločin, který odkrývá, je však mnohem větší, než se na začátku mohlo zdát. Jeden z nejslibnějších tvůrců nové dánské filmové generace režisér Gustav Möller ve svém prvním celovečerním filmu oceněném na filmovém festivalu Sundance Cenou diváků za nejlepší zahraniční film experimentuje s lidskou představivostí, smysly, strachem a přesvědčením, že nejsilnější filmové momenty jsou ty, které nevidíte. (Aerofilms)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (460)

monolog 

všechny recenze uživatele

Sorry lidi, ale vy jste nespadli jen z višně. Vy jste spadli přímo z Boeingu v 10 000 m. A asi všichni naráz a hlavičkou dolů. Realističnost tohoto snímku, nad kterou se tak rozplýváte, je totiž úplně v prdeli. Kdyby jakýkoliv hovor vyřešil operátor tímto způsobem, skončil by špatně. Je nařízení, že vše se musí prověřit. Nemyslím, že v Dánsku je to jinak. Nikdo si nemůže dovolit další Malhocké. Nejsem si jistý, jestli je na světě vůbec nějaký operační, který by dokázal takhle rychle určit, že se jedná o únos, ale bral jsem to jako jakousi nadřazenost hlavní postavy. Vlastně až do chvíle, kdy zavolal únosci, se to dalo snést. Sice jsem měl výhrady ke způsobu vytěžování a získávání informací, ale budiž. Já bych šel spíš cestou informačních databází, kdy by se okamžitě všechny dostupné hlídky stáhly do lokality a pátraly po bílé dodávce. Velmi často hledáme třeba šedou oktávku, která před půl hodinou jela někde tady a je potřeba ji najít. Nikdo neodmítne ji hledat, protože není značka... Jenže od toho hovoru jako by se vyměnil scenárista, a ten druhý už byl mnohem větší debil. Na všechno jsou postupy. Příjem oznámení na tísňové lince je příliš důležitá věc, než aby tam dávali lidi postavené mimo službu a prošetřované kvůli podezření z vraždy... Kdyby se držel nevědoucího Tomáše a dělal, že se jen snaží vyřešit situaci, kdy matka je nezvěstná a v bytě jsou zavřené dvě malé děti a je nutné se o ně postarat, jinak budou muset policajti vyrazit případně dveře a způsobit jim trauma, a to přeci nechceme nikdo, ale nemáme jinou možnost... Jenže on řekne nebezpečnému únosci, že ví, že s ním je jeho oběť, sice vlastně neví kde, a nemůže zatím nic udělat, ale dostane ho zpátky do lochu, na to vsaď svýho od spoluvězeňských sraček špinavýho čuráka, hochu... V reálu, pokud by byla unesená, tak by ji zabil a šel si za to sednout. Měl okamžitě říct dalším operačním, co se děje a společně zároveň koordinovat práci všech různých složek. Nezdržovat, nehrát si na hrdinu. Jedná se vždy o minuty. Prakticky každým jeho dalším projevem posouvá svou původní profesionalitu do hajzlu a nahrazuje ji nedomyšleným amatérským scénářem. Jako když se jí snaží uklidnit otázkou, co ráda papá. Nebylo by rozumnější říct: "Máte dvě děti, musíte se zachránit kvůli nim. Myslete na ně a uklidněte se." Místo toho s ní dýchá do telefonu, jako nějaký stalker... Jako by byl impotentní. Vím, že se scenárista snažil ukázat rozpad osobnosti, stres a strašné rozčarování, když zjistil, že je to jinak. Jenže na operačním středisku tento typ lidí není. Jsou to stabilní osobnosti, které tyto věci dokáží řešit bez duševních salt. Odosobnění, protože na emoce, které způsobují chyby, je vždycky čas později. Poslední rozhovor s již zjevně vyšinutou Iben, která pomalu ale jistě spěje k emocionální sebevraždě. "Mám ruce od krve, zabila jsem své dítě?" To je kurvapiča tak těžký říct: "Já nevím, nebyl jsem u vás. Podle mě to bude od toho, jak jste majzla po palici toho vašeho debila. Jste skvělá a statečná. Dokázala jste to. Jen mi řekněte, kde jste, aby vám mohli přijet na pomoc moji lidé..." ... kteří tě ty hnusná svině zavřou navždy do blázince z Přeletu nad kukaččím hnízdem a já osobně ti seženu učitelku sestry Ratchetový. Místo toho ale navede zjevně o sebevraždu se zajímající schizofreničku na dálnici, aby snížila svou uhlíkovou stopu na mimino... Nebo minimo?... Jo a všimli jste si vy totální opisovači cizích názorů, že vlastně nikomu neřekl, že vrahem je ona a borec je jen v těžkým šoku? Takže ho mohli klidně jako nebezpečného ozbrojeného pachatele zastřelit na potkání a ona mohla policajtům ukopnout varlátka Co se tomuto filmu nedá upřít, je atmosféra a skvěle zahraná jediná role. () (méně) (více)

RUSSELL 

všechny recenze uživatele

No je to samozřejmě strašně dobrý, takže v tomto případě věřte hypu. Tísňové volání je minimalistický thriller, který táhne herecká one ma show v podání Jakoba Cedergrena. Prakticky celý film z něho kamera nespustí oči – excelentní herecký výkon, který je navíc umocněn momenty, kdy herec nemluví, ale díky výrazům v obličeji plně cítíte jeho aktuální emoce a rozpoložení. Film se kompletně odehrává ve dvou místnostech, kde se skoro jen telefonuje – ale i tento malý prostor stačí k vytvoření hutného napětí a rozehrání pohlcujícího příběhu. Zpočátku se může zdát, že děj – ač je velmi poutavý – nemá čím překvapit. To je ale velmi mylná domněnka. Překvapivých momentů, které ovšem nejsou pouze pro efekt natlačené do děje, obsahuje příběh vícero a k tomu všemu se připravte na jeden obrovský zvrat, který vám vyloženě vyrazí dech – nečekal jsem to, dostalo mě to. Alfred Hitchcock by byl pyšný. Očekávejte příval všemožných emocí, které vás lapnou hned na začátku a po celou ideálně dlouhou stopáž vás nepustí. Dávám zatím silné 4*, ale chci to časem vidět znovu. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Moc hezky vypointovaná nervozita. Začátek a první rozhovor s unesenou strhne, postupně se tempo vinou začleňování ne tak zajímavé osobní linie rozmělní, ale uvěřitelnými dialogy a silnými (nikoli nějak šokujícími) zvraty drží film plnou pozornost po celou sympatickou stopáž. Originální zpochybňování viny a neviny a pracovní morálky nakonec vítězí nad čistě formálními kvalitami a autenticitou, a není to vlastně vůbec špatně. 75% ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Krásná, tvůrci filmu nezamýšlená facka naším současným filmovým tvůrcům, kteří pořád brečí, že nemají peníze na natáčení a když už teda je seženou a něco sesmolí, tak to jsou převážně samé sračky. Tady je důkaz, že o penězích to není – stačí jen nápad, vizi a šikovného řemeslníka. Skoro 90 minut je jako 10, má to napětí, má to zhruba ve druhé třetině nečekaný zvrat, prostě, jak se v poslední době přesvědčuju, tak Dánové jedou! ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Solidní debutová Dánská One Man Show v podání Jakoba Cedergrena. Hlavním hrdinou je bývalý policista s problémovou minulostí, který pracuje na Tísňové lince 112 a těsně před skončením jeho směny dostane hovor, který změní jeho noc v stresující,vyčerpávající a náročnou. Film se odehrává pouze v kanceláři a kamera z hlavního hrdiny nesejde ani na minutu. Podává realistický herecký výkon podpořen slušnými dialogy i fajn zápletkou a režisér si přichystal i solidní zvrat v závěru. Film je opravdu místy hezky napínavý i emocionální, ale zase mě to nestrhlo tak moc, jak jsem doufal, přesto dávám palec nahoru a rozhodně se film vyplatí vidět. 75% ()

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Jediná hudba, kterou lze ve filmu slyšet, začíná necelé dvě minuty před závěrečnými titulky. (Mirecek42)
  • Zástupcovia Dánska zvolili tento film ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 91. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film. (MikaelSVK)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v dánskej metropole Kodaň. (MikaelSVK)

Související novinky

Remake Tísňového volání nabírá hvězdy

Remake Tísňového volání nabírá hvězdy

14.11.2020

Americký remake oceňovaného dánského filmu Tísňové volání se sice na první pohled může zdát českému divákovi jako naprosto zbytečný, na druhou stranu teď projekt streamovací služby Netflix přibral… (více)

Co chystá režisér Tísňového volání?

Co chystá režisér Tísňového volání?

10.06.2020

Herec Jake Gyllenhaal (Zodiac, Spider-Man: Daleko od domova) se upsal novému snímku Snow Blind podle známé komiksové předlohy The Kitchen od Ollieho Masterse. Snímek natočí režisér Gustav Möller,… (více)

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

06.03.2019

Program Kreativní Evropa letos v lednu již po třetí vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví nadšenci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu. Deset… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Reklama

Reklama