Recenze (187)
Černé ovce (2006)
Dokonalé spojení nevinných oveček a vraždících monster!!!
Černý jestřáb sestřelen (2001)
Velmi dobre natoceny valecny film o komplikovane situaci v Somalsku, ktere se "mirove jednotky" snazili vyresit po svem. Ackoli nemam rad politicky zatizene snimky, tak zde musim udelat vyjimku. Nevadi mi zde politika, ale neschopnost armady. Dodnes jsem nepochopil jak nekdo mohl schvalit takovou akci. At se snimek opira o skutecne udalosti nebo je to jen marketingovy tahak, faktem zustava, ze vyslat vojaky do valecne zony bez poradne podpory muze vymyslet jen major Terazky. Happy endovy zaver tak u me zcela vysumel. To co se zde nabizelo, totiz vybudovat tizivou atmosferu mezi vojaky chycenych ve meste, reziser nepromenil v onen mrazivy efekt. Skoda, potencial tu byl obrovsky.
Černý Petr (1963)
Když jsem byl ještě mlád a spolu se strýcem jsme se dívali na tento film, otázal jsem se ho o čem, že ten film je. Odpověděl mi, že vlastně o ničem a zároveň o všem. Po této odpovědi jsem si nevěděl stále nic a film dokoukal nechápaje, proč je z něj strýc nadšen. V této odpovědi spatřuji genialitu nejen mého strýce, ale i snímku samotného. Postupným překonání cucání prstu, puberty a dospění do věku kdy vám již nalévají alkohol, bez hloupých otázek na váš věk, jsem pochopil i já o čem, že Černý Petr je. Každopádně je nesmírně těžké popsat tento kus slovy a někdy uvažuji, jestli si sám Forman a spol. byli vědomi čeho že se to dotkli.
Černý rytíř (2001)
Klise. Spatne klise. Nevadi mi myslenka cestovani casem, nevadi mi ohrane povstani proti vrchnosti. Vadi mi trapne vtipy, radoby nahle zvraty a plocha psychologie postav. Z alkohiolickeho rytire je cool borec, maur ovlada mec jako zkuseny sermir, ackoli nikdy s mecem nebojoval, z bandy poddanych vycvici behem chvilky udatnou armadu. Mnohem lepsi dojem ve me zanechal Blaznivy pribeh Robina Hooda.
Den nezávislosti (1996)
Ten film je kouzelný jen a pouze z těchto úhlů pohled: 1) je tam asi tak milion a jedna chyba, ať v logické výstavbě děje, tak v technickém provedení 2) neúmyslná komedie sahající až ke hvězdám.
Den poté (2004)
Propagace globálního oteplování nebyla ještě nikdy tak zábavná, kam se ale hrabe na Dobytí severního pólu Čechem Karlem Němcem!
Dialóg 20-40-60 (1968)
Film mi připomněl výbornou knihu Raymonda Queneaua - Stylistická Cvičení. Jednotný obsahový materiál v několika variacích a podobách. Výsledek? Nic není jak se na první pohled zdá a především, obsah a forma (a zbavenost) nejdou od sebe oddělit pokud má něco dávat smysl a mít význam, nejen pro nás samotné, ale pro svět jako takový. Dle mého názoru velmi zdařilá záležitost, kde je za těžko posuzovat jednotlivé povídky izolovaně, neboť každá jedna ovlivňuje vyznění druhé.
Doblba! (2005)
Prostě blbý...
Doktor Hollywood (1991)
Dle mého skromného názoru jeden z kultovních filmů, který svoje přednosti dokázal v několika dalších filmech, které ho s chutí vykrádají či skládají poctu. A pochopitelně nezapomenutelné Porsche :-)
Dracula (1931)
Kultovní Bela v kultovním filmu o kultovní postavě.