Recenze (388)
Billy Elliot (2000)
Film o hledání sebe sama v prostředí, které je totálně odlišné. O významu lásky a podpory ze strany dospělého okolí. První velká role Jamieho Bella. Scénář se stal poté předlohou i stejně zdařilého muzikálu s hudbou Eltona Johna.
Bílý lotos - Série 1 (2021) (série)
Velice očistný seriál. Myslím, že každý dovolenkář v zahraničí už podobné situace zažil, ať už v Egyptě, Turecku nebo kdekoli. Zvlášť pro empatické lidi je to těžké. Jak se chovat k okolí, abych se nepovyšoval a taky si uchoval vlastní soukromí. Tady na Havaji, v ráji na zemi, sledujeme komunikaci, která během dovolené eskalovala. Někde s lepším koncem, někde tragicky a v některých případech bez konce. Sledovala jsem s týdenními odstupy mezi epizodami a vždycky se těšila, i když někdy mi z toho bylo úzko. Po včerejším ukončení mám závěr pořád v hlavě, což je dobré měřítko pro hodnocení.
Bílý lotos - Série 2 (2022) (série)
Osobitý scenárista a režisér Mike White nám s ročním odstupem naservíroval další kaleidoskop zážitků z nadnárodního hotelového resortu Bílý lotos. Po exotické Havaji přijíždíme se skupinkou nových rekreantů na turnus do luxusního letoviska na Sicílii. Už úvodní titulky a hudba nás vtáhnou do očekávání věcí budoucích. Z první série si pamatujeme pouze psychicky labilní miliardářku v doprovodu nyní již manžela. Historická a smyslná Itálie je okouzlující. Sledujeme párová a rodinná pnutí a kolize, osobní radovánky či traumata vybraných hostů i personálu. Přibylo erotiky i temných proudů. Špičkový děj, špičkové provedení. Za mně herecky nejlepší Tom Hollander.
Bodka - Zoznámenie (2019) (epizoda)
Seriál pro milovníky psů a psychicky frustrované (případně v kombinaci obojího). Pejskaře potěší a totálně unavené rozesměje. Jinak je to samozřejmě hodně crazy. Roba Jakaba znám z Partičky, tudíž i tuto sekundující roli pojal přesvědčivě.
Bohemian Rhapsody (2018)
Viděla jsem svého času na ČT Art dvoudílný dokument o kapele, ve kterém účinkovali samotní členové Queen. Paráda. Nabitý fakty, oduševnělý, se všemi druhy emocí a se spoustou písní, tak jak vznikaly. V porovnání s ním mi film Bohemian Rapsody, který se stal celosvětovým fenoménem, připadá jako slabý odvar čaje.
Boží mlýny - Provaz (2021) (epizoda)
Nenáročná zábava v neokoukaném hereckém provedení.
Buko (2022)
Nevím proč, ale čekala jsem víc. Od autorky Sedmera krkavců i od herečky Marthy Issové. Její autismus mě nezasáhl, stejně tak role dcery v podání Petry Špalkové. Hvězdy filmu: kůň, paní Cónová a její filmový manžel.
Byl jednou jeden princ (2018) (TV film)
Roztomilý příběh o nerovné lásce pro všechny teenagerky a seniorky. Nic víc, nic míň. Bod dolů za umělé květinové dekorace v zahradách, ač to mělo být o zahradní architektuře. Nic horšího než vyaranžovanou přeplácanou loďku tam nemohli strčit. Bod nahoru za sympatickou a neokoukanou ústřední dvojici s hlasy Lucie Vondráčkové a Libora Boučka :O).
C.B. Strike (2017) (seriál)
Hodnotím celou, dosud čtyřdílnou sérii jako vyrovnanou a těším se na pokračování jak knižní, tak televizní. Rowlingová vytvořením těchto příběhů potvrdila, že je dobrá spisovatelka, a ač nešetří počtem stran, je to čtení poutavé a strhující. S hereckým obsazením jsem nadmíru spokojená = Robin jsem si takto představovala, Strike oproti mé vizi zkrásněl a zeštíhlel. Chválím rozvolnění Smrtící bílé do 4 epizod. Co asi bude dál?
C.B. Strike - Neklidná krev (2022) (série)
Tento příběh si stoprocentně zasloužil delší stopáž. Směstnat skvělou literární předlohu, takřka tisícistránkový opus, do čtyř hodin, se muselo odrazit na výsledku. Mišmaš postav a motivů, náznaky a rychlé střihy, vyšetřování přeskakovalo sem tam a nešlo do hloubky, o vztazích a osobních linkách nemluvě. Ale jo, pořád jsou dobří.