CaptainNor

CaptainNor

Milan Procházka

okres Kladno
grafik na volné ale nízké noze

homepage

63 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 2 3 4 5 6 následující >>
    • 12.5.2008  13:05

    Viewegh!! Viewegh?? Společně s Halinou a Páralem mne neoslovil a už asi neosloví. Všichni jsou „in“, vytloukají elitní párty a píší povrchně, až běda. Tady se autor mrská a degraduje chlapy na úroveň odporného zvířátka jako by to psala spíše Ester Kočičková. Filip Renč se hledá a střídá náměty a prostředí jako fusekle. A přitom točit umí, ale forma u něj vždy zvítězí nad obsahem. Takže hodnotím jen jeho řemeslo a krásu Zuzany Kanócz. Ženy by měli nad tímto produktem TV NOVA jásat, ale pokud vím, nejásají. Aspoň ne dámy v mé TOPce.

    • 12.5.2008  12:25
    Sestřičky (1983)
    *****

    Sestřičky v Kachyňově tvorbě nijak zvlášť nevyčnívají, ale také zdaleka nepatří k jejímu průměru, ale spíš k tomu lepšímu. Proto mi dost mrzí poměrně nízké hodnocení. Film stojí na stabilním scénáři a neutěšené atmosféře tehdejší kolektivizační doby, kterou ještě umocňuje nevlídné počasí. Ale to jsou bezpochyby klady a nikoliv zápory. K tomu jako kontrast běží obyčejný, ale hezký příběh mladé dívky, která prožívá první kroky do života se všemi starostmi a láskami které život přináší i v lepších a horších časech než byly tehdy. Jiřina Jirásková jako by hrála sama sebe a svojí hereckou i lidskou moudrostí je oporou jak začínající mladé sestřičce, tak i začínající mladičké Aleně Mihulové. Něco končí a něco začíná…v tom je hlavní síla filmu!

    • 11.5.2008  22:51
    Zlatí úhoři (TV film) (1979)
    *****

    Co napsat o tomto skvostu, když už jsem napsal komentář ke Smrt krásných srnců? Platí to v nemenší míře i u Zlatých úhořů. Tyhle dva filmy si hýčkám, mazlím se s nimi a žárlím na každého, kdo jim dává vysoká hodnocení :))) Nedělám mezi nimi zásadní rozdíly, první je více o „povedeném tatínkovi“ a druhý o rybách a řece. Přesto se do role Lea Poppera hodí typově více bonvivánský Karel Heřmánek, i když ho zahráli oba - i Vladimír Menšík více než famózně. Oba filmy jsou nahořkle veselé, nasládle smutné, nesmírně dojemné a …moje

    • 11.5.2008  21:37

    Citlivý a romantický Václav Krška neměl ani v době slavné herecké generace lehký úkol, kohože obsadit do role našeho hudebního genia Bedřicha Smetany. Volba mistra Högera byla zodpovědná a tím měl vlastně napůl vyhráno. Umím si představit, že milovníci vážné hudby a jejích osobností, ale i příznivci životopisných filmů, mohli hodnotit klidně výše. Velice zdařilý snímek pro menšinovou cílovou skupinu. Koho by asi obsadili do této role dnes? A který režisér by se toho zhostil…?

    • 10.5.2008  00:42
    xXx (2002)
    **

    Ještě u žádného filmu jsem nečetl v komentářích tolikrát, že se má vypnout mozek. Jednat to neumím a jednak jsem mozek spíše napínal, když jsem v té bezduché změti, tvářící se jako akční film hledal pražská zákoutí, která mi něco říkají a české herce. A proto jsem to přežil až do konce. Češi jsou prezentováni spíše jak ruští mužíci a magické kouzlo Prahy není příliš nakloněno akčnímu žánru a ještě k tomu odfláknutému. Charisma Vina Diesela, je-li vůbec nějaké by se uplatnílo více v americké adrenalinové show a jeho vizáž ve výloze pražského řeznictví s citrónem v hubě. Půvabnou Asiu Argento si umím představit ve zcela jiné výloze..

    • 8.5.2008  10:59

    V krásných českých pohádkách bývá z hlediska filmového zpracování spousta stejných prvků a schémat. Z tohoto úhlu pohledu je Dařbuján a Pandrhola hodně vyjímečný a originální. Sám nevím proč, ale nikdy jsem ho nedostal pod kůži, i když vyrůstal a dospíval současně se mnou.;) Snad je to silným levicovým podtextem, který mi u pohádky vadí víc, než u prvoplánových agitek. Vidím to tam jenom já ?? Každopádně u velkého Mac Friče nepatří pohádky k jeho silné stránce, přestože je natočena a obsazena bravurně a vždy se na ní rád podívám.

    • 6.5.2008  23:08
    Kameňák (2003)
    *

    Považuji se za filmově velmi otrlého a tolerantního člověka a jsem schopen dokoukat Kameňák do konce, ale nemůže po mně nikdo chtít, abych se tomu smál jako se smějí plná multikina, a abych na to koukal podruhé. Proč jinak docela sympatickému člověku jako je Zdeněk Troška přeskočilo v hlavě, že takhle umělecky klesnul a dále klesá, je pro mne záhadou. Obsazení herce Václava Vydry do hlavní role, je pro mne tím největším kameňákem a za tuhle odvahu dávám Troškovi jednu hvězdičku.

    • 6.5.2008  22:32
    Dagon (2001)
    ***

    Zdravý rozum velí dát nižší hodnocení a přesto to z nějakého důvodu nemohu udělat. Film má klasické schéma jako když píšete dopis a ze začátku si dáváte záležet na písmu a úpravě, ale už za chvilku je z toho mazanice i s pravopisnými a stylistickými chybami. Ale!! Ztroskotání jachty, bouře, zlověstné záběry na podivné město, ponurá hudba a letmé střihy na divné domorodce slibují vynikající thriller. Pak je to deštěm zmáčený balast a zvláštní konec zklamání trochu napraví. Film má bezpochyby originální atmosféru, ale doba kdy si ho pustím znovu je v nedohlednu. Možná bych to udělal o několik let dřív, nebýt výkonu hlavního hrdiny. To je kolosální nemehlo s mimikou ještě horší, než npor.Ráž (z Chlapci a chlapi)

    • 4.5.2008  18:05

    Spousta skvělých herců vedlejších rolí se nikdy nedočkala velké, neřkuli titulní role. Namátkou Karel Augusta, Ferdinand Krůta, Oldřich Vlach a mnoho dalších. Leoši Suchařípovi se to podařilo hned u velké Věry Chytilové a zhostil se své šance náramně. A ruku na srdce přítomní pánové! Tohle blbnutí, když chlapovi ujíždí poslední vlak může potkat většinu z nás, stejně jako zánět prostaty. :)

    • 4.5.2008  13:54
    Mzda strachu (1953)
    *****

    Mzdu strachu jsem viděl před léty a zanechala ve mně hluboký dojem. Tak trochu připomíná neméně skvělý Poklad na Sierra Madre. Vynikající psychologická studie charakterů, které se pod vidinou zisku respektive „zlatou horečkou“ obnažují až na kost. Nadčasové drama od kterého nelze odtrhnout zrak, ale především memento, protože tyhle svody platíly a budou platit ve všech časových i prostorových rovinách.

    • 4.5.2008  11:03

    Misery je film superlativ. Scénář jede jako po másle, kamera famózní a atmosféra je hustá, že by se dala krájet. Kathy Batesová, které dal první velkou příležitost Miloš Forman v Taking Off, tady dává jasně najevo, že se s ní bude muset vážně počítat a dotvrzuje to v další adaptaci Stephena Kinga Dolores Claibornová, kde je snad ještě lepší. V roli spisovatele Paula Sheldona září James Caan jako poslední ingredience koktejlu, po kterém vám bude minimálně 107 minut běhat mráz po zádech.

    • 4.5.2008  11:00

    Tuto nesmyslnou komedii a jejího autora nemůže omluvit ani svázanost normalizační doby. A to ještě Hop – a je tu lidoop patří prosím pěkně k tomu lepšímu, co Milan Muchna natočil. Ale dá se to přežít lépe než dnešní Kameňáky a Poldové. Ti se nemohou vymluvit na nic.

    • 3.5.2008  22:37

    Je neuvěřitelné, kam až jsou ochotni hollywoodští popkornéři a rutinéři ve své sebestřednosti a nablýskanosti ochotni zajít. Na druhé straně mne úžas nad drzostí s jakou překopali klasickou evropskou předlohu (mojí oblíbenou), společně se zvědavostí, jak daleko ve svém prznění zajdou, přikoval do křesla a díky tomu jsem film dokoukal do konce. To je jediný důvod. Jedna hvězdička za vězeňskou kapitolu.

    • 3.5.2008  22:26
    Světáci (1969)
    *****

    Kdyby tato báječná komedie vznikla v době Českých lvů, kdo by byl nominován v hlavní roli? Těch nominací by muselo být hned šest najednou. Opravdová esa českého filmu zde rozjíždějí herecký koncert, který dějově graduje až k onomu vysněnému večeru strávenému ve vinárně - „kde číšníci chodí ve fraku.“ A kdo jiný by měl tři fasádníky společensky vyškolit než prvorepublikový elegán Oldřich Nový?! Při scéně v zahradní restauraci s písní Hřeším, hřeším, musí snad každého napadnout: Tak takhle to umí jen Zdeněk Podskalský. A mne ještě napadá, že je to jedna z nejlepších českých komedií, ne-li nejlepší vůbec.

    • 3.5.2008  22:12

    Trapný pokus Karla Janáka dokázat, že umí i jiné filmy než zimní a letní komedie pro teenagery. Scénář je děravý jak ementál a výsledek je jen velmi těžko k uvěření. Kotek je svojí image znásilněn a ani nepůsobí dojmem, že by se v ní cítil dobře. Ve filmu je cítit snaha kameramana Martina Šáchy ukázat Janákovi čeho že se naučil pod vedením Jiřího Svobody v Sametových vrazích. Kolorit a vedení kamery je nápadně podobné. Za to jedna* a druhá že mne tady Mádl přesvědčil o troše talentu, což jsem si myslel spíše o Kotkovi.

    • 3.5.2008  19:51
    Gauneři (1992)
    *****

    Jestliže dám Gaunerům 5*, pak bych musel dát Pulp F. 5,5 a to nejde… Když dám P.F. 5*, pak by Gauneři museli mít 4,5…což je nesmysl! Přátelé nechme toho. Quentin má 8 dětí - každé jiné, ale všechny jsou po tatínkovi. Co na tom, že jedno je blonďaté, druhé umí zpívat, další tančit. Všechny jsou moc šikovné a krásné a nebudu přemýšlet, které je nejlepší. Gauneři jsou prvorození a jsem z nich úplně unešen pro největší koncentraci „tarantinštiny“. Kdo je Quentinův fanoušek, ví o čem mluvím.

    • 3.5.2008  16:57

    O řece Berounce mohu zcela sobecky prohlásit, že je „moje“ a zcela neskromně, že jsem její znalec, protože jsem na ní strávil nejhezčí chvíle svého života. Všechny volné chvíle… To platí i Otovi Pavlovi, který téměř básnickou řečí dokáže rozesmát i rozplakat. Jan Werich o něm kdysi řekl: „Kdyby to byl anglicky píšící autor, ležel by mu svět u nohou.“ Který sebevrah se může pokusit převést tu jedinečnou poetiku na filmové plátno? Karel Kachyňa! A povedlo se mu to na 300%! Pochopil nejen Otu Pavla, ale i kouzlo nejhezčí řeky na světě. Tak jako Jiří Menzel pochopil Bohumila Hrabala! Díky Pane režisére za jeden z nejlepších českých filmů

    • 3.5.2008  16:56
    Kalamita (1980)
    *****

    První hlavní role Bolka Polívky a jeho první spolupráce s Věrou Chytilovou pro mne znamená hrubě nedoceněný film. Překrásná atmosféra Jizerských hor a hlavně atmosféra nádraží tady dýchá každým pórem a pulsuje pod mistrovskou taktovkou Laca Décziho. Výkony herců tehdy ještě liberecké Ypsilonky jsou přímo excelentní a pohyblivou kameru Ivana Šlapety si děj přímo vyžaduje. Žádná velká moralita na které jsme u první dámy CS filmu zvyklí, ale bravurně sestříhaný obyčejný příběh mladého muže, který „ví co chce“. Tohle je pro mne Věra Chytilová a její nejlepší film.

1 2 3 4 5 6 následující >>
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace