Recenze (130)
Magická dívka (2014)
Pro mě největší překvapení letošního Febio Festu. Velmi precizně poskládáný příběh několika propletených osudů v tragikomickém hávu, který důmyslně dávkuje informace a udrží vás v napětí až do konce i přes svoji odvážnou stopáž. // Febio 2015
Kingsman: Tajná služba (2014)
Kde končí bondovky s Craigem, začíná Kingsman. Vaughn opět servíruje násílí v ultra cool hávu, kterému nechybí originalita a nadhled.
Divoké historky (2014)
Velmi sympatická a nápaditá kolekce cca 6 černohumorných přběhů točících se kolem lidského temperamentu. Jen závěr té poslední trochu polevil. "Kdo tu ještě zná Pasternaka?"
Na hraně zítřka (2014)
Svižné sci-fi, které má pevnou oporu v zajímavé předloze - nic si nenalhávejme, kvalitních původních scénařů je v Hollywoodu jako šafránu. Tomáš i Emily mají fajn charisma a do rolí se hodí, akce/odlehčené momenty jsou přesně dávkovány, emzáci nepůsobí směšně a nastříhání stále se opakujícího se dne je bezchybné a nikdy nezačne nudit. Jen v úplném závěru, který je o trošku slabší než zbytek filmu, se začnou vkrádat zrnka pochyb.
Sviňák (2013)
Skvělý, chvílemi až neuvěřitelně vtipný a zároveň bizarní film o drogově/alkoholické jízdě skotského policisty v podání brilantního McAvoye, pro nějž jsou kolegové a známí jen figurky na cestě do vlastního pekla. Pokus o seriózní katarzi v závěru trošku pokulhává v určitých scénách, ale vše je opět vykoupeno závěrem. Celý film ještě vylepšuje přisně eRkový skotský dialekt a krásně "nevhodná" hudba. Vánoční film jako vyšitý!
Kapitán Phillips (2013)
Greengrass se svým typicky realistickým stylem opět boduje. Napínavý thriller, který graduje do známého, ale stejně silného finále. Hanks i jeho somálský protějšek odvedli výborný výkon a i přesto, že se film střemhlav vrhá do děje, tak uběhne 130 minut jako voda. Málokdo asi dokáže natočit scény s jednotkou SEALs, z kterých prosakuje do sálu testosteron, přestože se prakticky všechny odehrávají ve tmě a žádný z členů se ani neotočí na kameru, natož aby promluvil.
Zmizení (2013)
Závan čerstvého vzduchu ve stojatých kriminálních vodách. Poctivě a pomalu budovaná atmosférická detektivka se skvělými hereckými výkony, kde na nás nečíhají žádné divoké střihy nebo trojité twisty. Chytrý a logický scénář, který do sebe krásně zapadá, je umocněný rozvážnou kamerou a bez problému utáhne i netypických 146 minut. Body navíc za Gyllenhaalův tik.
Kick-Ass 2 (2013)
Chybí tomu lehkost a chytrost režie Matthew Vaughna, ale i tak se to celkem úspěšně pokouší následovat nelehkou cestou vyšlapanou prvním dílem. Filozofování na téma superhrdinství je tu už trochu těžkopádné a chybí ikonické scény s geniálním soundtrackem, ale stále se jedná o slušnou zábavu v duchu jedničky.
Útok na Bílý dům (2013)
Nečekané překvapení, celkem mě zaráží zdejší hodnocení, obzvlášť v kontrastu s Olympus Has Fallen. Tam, kde se Fuqua s Butlerem bere příliš vážně a utápí se v rozplizlém patosu, Emmerich svěžím stylem kombinuje akci s humorem v nejlepším duchu old school Smrtonosných pastí. Poctivá letní akční zábava s nadhledem i drobným nodem k ikonické Skále. Postavy trousí cheesy hlášky na každém kroku, ale Roland už má v malíku správný timing, takže nikdy nepřesáhnou únosnou mez. Duo Tatum - Foxx taktéž bez výhrad. Palec nahoru.
Miele (2013)
Zručně natočený, příjemný film o dívce, která "pomáhá" lidem s eutanazií. Nesnaží se moralizovat, ani příliš pitvat v této otázce (což je podpořeno naprostou anonymitou těchto postav) a místo toho se soustředí hlavně na hrdinku a její vztahy s okolím. // KVIFF 48