Recenze (130)
Reacher - Policajt z New Yorku (2024) (epizoda)
Smutný kvalitativní propad ke klasickému akčnímu béčku s rádoby drsnými hláškami, kde kulky trefují lidi jen tak, jak se to hodí scenáristům. Po skvělé první sezóně velké zklamaní.
Reacher - Jedna fotka řekne víc než tisíc slov (2023) (epizoda)
Alan a jeho Reacher je pořád super, což o to. Je ale nutné rvát do každého druhého dialogu naprosto nerealistické a vyčerpávající vysvětlování všech indukcí a dedukcí jednotlivých členů týmu? Spolu už s trochu přehnaným "machismem" díky vojenské zápletce to mírně kazí dojem.
Wednesday (2022) (seriál)
Také bych si přál mít useklou ruku jako nejlepšího kamaráda, rozhodně nejlepší vedlejší postava. I Jenny Ortega má před sebou nejspíš zářnou budoucnost. Velmi pěkně natočené a celkem funkční i jako detektivka, i když více černohumorná a méně srdceryvná poloha první poloviny série tomu sedí víc. Škoda až přehnaně YA přeslazeného závěru.
Král Tulsy (2022) (seriál)
Sly to drží nad vodami průměru, ale jinak to zpracováním bohužel působí spíš jako nějaká víkendovka, což umocňuje i celkem střídmá stopáž dílů. Dost věcí se tu děje takovým rychloposuvem a jen se klouže po povrchu, aniž by to mělo - aspoň pro mě - jakýkoliv emoční dopad. Škoda.
Paralely (2022) (seriál)
Velmi, velmi light verze Dark, která má mnoho logických děr a zjednodušení, ale při počtu 6 kratších dílů je to v podstatě taková nenáročná jednohubka pro fandy time travel scifi. První půlka určitě funguje lépe.
Armáda lupičů (2021)
Matthias není špatný herec ani režisér, ale béčkový scénář nemá šanci zaujmout. Kromě ústřední dvojice jsou postavy naprosto zapomenutelné a "heisty" mají asi tolik nápadu a napětí jako recept na bábovku - prostě vlezem do banky zadníma dveřma, otočíme párkrat kolečkem a voilà. Za Dieterovy sluchové skills by se nemuseli stydět ani netopýři - odemykání sejfu za jízdy v náklaďáku je někde na úrovni Fast & Furious 9.
Vlastníci (2019)
Povinné pro všechny, co mají co do činění s SVJ. Neuvěřitelně trefné, mrazivě vtipné a vtipně mrazivé. 12 rozhněvaných vlastníků je tu (včetně stejné stopáže, náhoda?).
Deadpool 2 (2018)
Funguje to líp než jednička, která musela trochu opatrněji vyšlapat cestičku. Vtipy a narážky jsou vtipnější, ubylo přehnané tlačení na pilu a křečovitá snaha za každou cenu hlásit. Stále by to chtělo někde trochu ubrat a někde naopak popustit uzdu úchylnostem, ale díky potitulkové scéně to z těch cca 3,5 na 4 vytáhnu.
Star Wars: Poslední z Jediů (2017)
Slabé 3 hvězdy. Johnsonův scénář dost tápe a snaží se nešikovně odprostit od své minulosti a navrch přidává až Jar Jarovsky infantilní vtípky. Škoda, že Abramsova sázka na jistotu nabídla mnohem zábavnější momenty a slibovala lepší práci s charaktery, které tu jsou vyloženě pohřbené.
Thor: Ragnarok (2017)
Povedenější inspirace Guardians než samotná dvojka GotG.