Poslední recenze (295)
Jurský svět: Nadvláda (2022)
Dinosauři opětovně podávají skvělé herecké výkony a jako věčné dítě se budu na další dobrodružství s ještěry vždy těšit. K Nadvládě se ovšem budu vracet jen minimálně. Nejvíce mě zaráží ta (nejen) scenáristická lenost přijít s něčím originálním. Události se navíc dějí zcela nesmyslně a postavy se potkávají zcela náhodně. Po většinu stopáže jsem se prachsprostě nudil, což je u trikového blockbusteru s T- Rexem a Giganotosaurem zkrátka neodpustitelné. Prostě to není dobrý film. První Jurský svět byl moc fajn, ale druhý a třetí díl nové trilogie se zle nepovedly.
Nelítostný souboj (1995)
Při prvním zhlédnutí mi bylo asi 14 - 15 let. Řekl jsem si: "Dobrý, ale ta hodnocení a ovace mi přijdou trochu přehnaná." S třetím křížkem na krku už jen v ohromení smekám a vím najisto, že se jedná o jeden ze snímků, se kterým se vždy za pár let, alespoň jednou, potkáme. Robert De Niro a Al Pacino jsou zkrátka neuvěřitelní a jejich charisma až opojné. Uznání zaslouží i Michael Mann (otěže má pevně v rukou) a Eliot Goldenthal (dokonale zvolený hudební podkres). Na rozdíl od mnoha jiných se mi zamlouvalo i finále. A to velmi.
Poslední souboj (2021)
Ridley stále umí, o tom žádná… Špinavý středověk par excellence, historická lahůdka, která nabízí surovou, strhující choreografii soubojů a opulentní obrazy Evropy v dobách stoleté války. Povětšinou se bojuje mocí slov. Díky kvalitnímu scénáři a hereckým výkonům se jedná snad o ještě napínavější střetnutí než závěrečný poslední souboj. A že ten panečku také stojí za to, dění na plátně mě nenechalo vydechnout. Snímek, který by rozhodně neměl zapadnout.