Recenze (456)
Dylan Moran: Like, Totally (2006)
A další představení irského komika, ve kterém jsem se hned v úvodu dozvěděl pravdu o Němcích a o tom, proč se Arnold Schwarzenegger stal guvernérem...
Dylan Moran: Monster (2004) (TV film)
Co říci? Neskutečné. Přijít a hodinu a půl mluvit a mluvit a co slovo, to perla. Tak moc jsem se nenasmál opravdu dlouho, a přitom se jedná vlastně o životní moudra zkušenost,.. prostě pravdu, akorát viděnou jistým neotřelým pohledem.
Red (2010)
Rozhodně film, který trumfnul veškerá moje očekávání a překonal další dvě pecky tohohle roku - Machete a Expendables. Dokonce si myslím, že to, o co se snažil Stallone, se mnohem lépe podařilo splnit Schwentkeovi. Staří agenti, o které už nikdo nestojí a jsou ve výslužbě? Co s nimi? Zabít je! Ale jak zaznělo ve filmu, jsou RED (Retired and extreme dangerous). Možná je to stářím, možná uplně něčím jiným, ale všechny postavy v podání Willis, Miren, Urban, Malkowich a Freeman hýří vtipem, a tak se divákovi dostane skvělé akční a vtipné podívané. No a Mary-Louise Parker taky není k zahození ("Doufala jsem, že mě nikdo neunese nebo nezdroguje, a doufala jsem, že budeš mít vlasy…“).
Machete (2010)
Jakožto příznivec skutečně kvalitního "brakového" filmu, o jehož žánr se zdárně zasloužila dvojice Tarantino a Rodriguez, jsem přijal Machete se skutečným nadšením. Jedním z měřítek kvality těchto filmů je u mne smích. Když dojde kupříkladu na vystřelování mozku z hlavy (případně celé hlavy…), v thrilleru je to prvek napětí, v Machete (a dalších), pokud nedostanu záchvat smíchu, je něco špatně a ukazuje to na neumění režiséra. Natočit špatný film umí každý, natočit špatný film kvalitně, to už je horší. Ale Rodriguez je mistr svého řemesla, který se navíc mohl spolehnout na úžasné herecké padouchy představovanými takovými jmény jako je De Niro, Trejo či Seagal...
Na samotě u lesa (1976)
Krásná česká klasika. Svěrák se svou věrnou filmovou manželkou Danielou Kovářovou, k tomu navíc Kemr a Smoljak. Na tohle se kouknu vždycky rád.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Dvojka nějakýho filmu úspěšnější než jednička, a dokonce i v první dvacítce žebříčku čsfd? Věc nevídaná, ale již chápu proč. Příběh dostal lepší drama, zpracování, přehoupli jsme se do devadesátých let a přítomnost dvou Terminátorů a uvěřitelnější a méně stupidní chování hlavních hrdinů skvěle doplňuje závěr a děj jedničky. Jde i fandit té "správné" straně bez potíží. Cameronovi se musí přiznat, že točit umí. Dvě a půl hodiny uběhlo, aniž bych věděl jak, natož viděl hodinky. Tady Cameron dokonale vyvážil akci, vtip a drama. A Arnieho Hasta la vista, baby - není tohle klasika?
Přednosta stanice (1941)
Přednosta stanice ten nekouká jen na šíny, přednosta stanice ten umí prohnat mašiny, přednosta stanice to prazvláštní je tvor.... Zvláště když tím přednostou je fenomenální Vlasta Burian.
Věříme v Boha (2000)
Tanec! Jak můžete žít a nemilovat tanec? Opravdu velmi příjemný krátkometrážní prvopočin Jasona Reitmana o tom, jak opravdu velmi malé skóre může být zkázonosné nebo spásonosné.
Dexter (2006) (seriál)
Dexter, sociopat, zdatný výzkumník citů, emocí a lidských pohnutek, výborný herec a prakticky nejlepší detektiv v pravém slova smyslu široko daleko. A samozřejmě nesmím zapomenout: Můj nejmilejší sériový vrah!
Columbo - Odpočívejte v pokoji, paní Columbová (1990) (epizoda)
Asi jeden z nejlepších Colombů vůbec. samozřejmě atraktivní téma. Koho by nezajímala paní Colombová...