Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Akční
  • Drama
  • Krátkometrážní

Recenze (36)

plakát

Abraham Lincoln: Lovec upírů (2012) 

Upřímně jsem čekal něco mnohem horšího a moc nechápu, proč to má 49%. Mám za to, že je spousta mnohem horších počinů, které se honosí červenou a je tristní jejich obecná kvitace a uznání, než bylo nadhledové přitažení za vlasy ztělesnění cti s cylindrem, které kosí nemrtvé se zoubkama. Spád to mělo, akce bylo dost, nevím, že bych se nějak víc nudil a ještě něco asi. Byla to nadsázka, tak proč se rozhořčovat nad paškálem fenoménu antisecesního prezidenta USA, když to byl cele záměr? Možná mě i trochu mrzí, že jsem díky negativní kritice nešel do kina, protože oddechovka to špatná není a určitě je víc filmů, u kterých jsem litoval utracených peněz.

plakát

Avengers (2012) 

Pět s přihlédnutím k žánru...

plakát

Batman začíná (2005) 

Parádní lehce "noirový" Batman v Nolanově podání. Krom Katie Holmes pomalu jeden oblíbený herec vedle druhého (uvědomuji si u ní pohlavní deverzitu); film svojí atmosférou zaujal a bavil i víc než Burtonův, a to už je, co říct. Jestli budou podobně směřovat i další a další komiksové filmy, je se podle mě nač těšit. Hvězda dolu za hlášku "toho si nevšímejte, ony jsou z Evropy". :) Čímž kecám, i když mi zúžila oči a předsunula mandibulu. Prostě věřím, že to jde pořád ještě líp, protože tu pár hlušších míst bylo.

plakát

Beowulf (2007) 

Asi tak, když se snažíte něco udělat zajímavě, o evropských mýtech, legendách, historii a jste z USA (jo a žijete v přesvědčení, že Angelina Jolie je nádherná). Animace nepřesvědčivá, motorika postav to samý, kamera nudná, kdoví co ještě dál, příběh nenadchne (a to mám severské legendy vcelku v oblibě, ale tohle zpracování ničím nezaujalo). Jedním slovem cele vyjádřeno - rádoby.

plakát

Brendan a tajemství Kellsu (2009) 

Vizuálně skutečně úžas. Úžasný je, že si někdo v dnešní době dokáže takhle poradit s animací - jednoduchá a zároveň až přebytá nápady (už jen stromy, které působily jako 'legračně inteligentní luxfery'). Námět a vůbec příběh mi na druhou stranu ale nebyly tolik blízko, nicméně šance se má dát všemu (nebo aspoň něčemu, někdy), a tak i přes církevní tematiku mě od začátku film chytl a bavil, i když dost možná právě díky oné animaci, ale zas ta by sama jen tak nestačila. Prostě aspirace na čtyři hvězdy, jenomže potom přišel závěr filmu a... buď nemám rozumné ponětí o iluminacích a o irské mytologii nebo mi něco fakticky podstatnýho uniklo, ale po skončení závěru filmu jsem si cele zmateně a z míry vyvedeně pomyslel akorát tak "He?", protože to bylo opravdu divný. Za tenhle závěrečný šok hvězda dolu, ač je mi to dost líto.

plakát

Can't Smeg Won't Smeg (1998) (pořad) 

Že je něco pod hlavičkou fenoménu Červeného trpaslíka ještě zákonitě neznamená, že to musí být kdoví jak kvalitní co do vtipu. Mám dojem, že tahle převrácená předpojatost, se projevuje v hodnocení tohohle snímku. Netvrdím, že je to propad, ale Trpaslíkovi to nesahá po paty. Obzvlášť když si člověk uvědomí, že to bylo natočeno v době, kdy kvalita kultovního sitcomu bohužel už poklesla v kolenou do bláta. Marketingový tah? Snaha udělat jen něco navíc, bonus? Zjevně a zjevně úspěšná, ale opravdu by se člověk měl zamyslet, jestli při hodnocení Can't Smeg Won't Smeg nehodnotí spíš první série sci-fi sitcomu. Na Brity příliš prvoplánové vtipy. Zní to negativněji než na tři hvězdy hodnocení? :) Tak znovu: takovej propad to nebyl. ;)

plakát

Dantovské peklo (2010) 

Věřím, že přesně takhle to Alighieri zamýšlel. Romantický příběh dvou milenců, kde jeden se obětuje pro druhého, na pomoc mu přicházejí dobří duchové, aby nakonec dobro zvítězilo nad zlem, filozofické a vůbec myšlenkami prodchnuté pohlazení pro kuřecí polévku; to všechno podané příjemným, uklidňujícím a nenuceným způsobem - všude plno krve, uťatých hlav, končetin, vytékajících vnitřností, vzezření připomínající hnijící útroby samotné a tak vesele dále... Sice jsem nečetl literární námět, ale tohle je cele hrozná pitomost. Jednoduše nebrat vážně a raději se zasmát patosu. Zajímalo by mě, jestli si 'Božskou komedii' na základě téhle hry nebo filmu někdo vůbec přečetl... ale to už je jen takový malý výkřik do tmy. Jedna hvězda za to, že jsem se moc nenudil a druhá za... za slepou odvahu veřejně tohle prezentovat. :)

plakát

Dobrý ročník (2006) 

Nemůžu si bohužel pomoct, ale Scottova režie mě obecně kdovíjak neuchvátila, čímž nechci říct, že ho pavažuju za špatného režiséra. No a po značně krétkém pseudoúvodu samozřejmě trocha deduktivnosti, i když jen okrajově: Ani tenhle snímek mě nijak extrémně nezaujal. Několikrát se v něm opakuje věta, že u komedie je třeba načasování... možná jsem nevnímavej nebo příliš arogantní, ale že bych tu postřehl nějaký parádní načasování, u kterýho bych se alespoň pousmál, se říct nedá. Trochu mě mrzí, že ani zasazení do oblasti francouzských vinic příliš konečnému výsledku nepomohlo. Netvrdím, že jde o špatný film, protože tím by spadl pod tři hvězdy, jenže fabule mi nepřišla moc věrohodná a... syžet svojí jemností kontrastující s životním fatalismem nebyl špatný, ale i když neurazil, na druhou stranu ani, jak jsem už zmiňoval, příliš nezaujal. No, stejně budu Scottovi dál dávat šanci, aby mě přesvědčil.

plakát

Elysium (2013) 

Když pominu to, že námět a hlavně zpracování mě, docela mimo očekávání, nezaujaly, tak především ve filozofičtějším duchu... jsou tahle rádobyhumanistická poselství už trochu krkem lezoucí a je mi líto všech, kteří v tom pořád humánní odkaz vidí a kvitují to... a vlastně mi jich líto není, jsou hloupí. Dobře, jedni jsou bohatí a mají se fajn, druzí živoří, díky čemuž srdce levicových zahoří a zaplesá, když se v závěru váhy nakloní na opačnou stranu, jenomže si neuvědomují (a i tvůrci tohohle filmovýho zklamání to stejně tak ignorují), že už dneska je Země citelně přelidněná a hrozí jí podobná katastrofa, jako kdybychom vymřeli. Proto, i když je to smutný, je nesmysl snažit se zachránit každý lidský život. (Na tohle se zkuste podívat z objektivního hlediska a neodsuzujte mě případně hned jako mizantropa nebo někoho podobnýho.) Jediným sporným je, kdo by měl vybírat, kdo na život právo má a kdo ne (tady už naráží morálnost a svědomí :)), ale na tohle snadná odpověď asi neexistuje (snad jediná rozumná, i když "metafyzikou zavánějící", myšlenka je, že by "každý soudil sám sebe, jestli má právo žít", jak tomu bylo RD 'Inkvizitorovi'). Jenže ani na tohle Elysium nenaráží, a tak lze s klidným svědomím tvrdit, že námět a myšlenka jsou mdlé a hloupé - film prostě končí tak, že jsou klasicky všichni zachráněni, ale už neřeší, co pak. Protože pak budou všichni zdraví, vitální, ale nebude pro ně práce, jídlo, životní prostor a kdoví co ještě, takže to nutně (a znovu se k tomu dostávám pro umocnění) dopadne ještě hůř. Tak asi tak. :) Jo a poslední věc: jak je sakra možný, že má Matt Damon pod exoskeletem triko??

plakát

Fantom opery (2004) 

Na prvním místě Webberova hudba, která je zásadní a je úžasná (byť místy i trochu kýčovitá, ale to už k muzikálu více nebo méně patří), jenomže na druhé straně tu je film jako vizuální dílo... tvůrci si dávali záležet na detailech a na efektu, ale zjevně to poněkud přehnali a stvořili tak kýč par excellence – přehnaná idealizace a honosnost interiérů divadla, Patrick Wilson je tak romantický milovník, až je slizkej, Emma Rossum jako přehnaně afektovaná nerozhodná holka (ještě budiž), Gerard Butler úžasně teatrální (tolik nevytýkám, Erik byl psychicky poněkud mimo) atd., což jsou jen ty nejviditelnější příklady. Překombinovaně vyumělkovaný, ale na druhou stranu... každý má svůj oblíbený kýč.