Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (40)

plakát

The Mandalorian - Kapitola 17: Odpadlík (2023) (epizoda) 

Vizuál povedený (easter eggů celá řada), scénář a dialogy tak tupé, že i Marvel s Netflixem závidí. Jestli toto Favreau tvořil 2 roky, tak musel podstoupit lobotomii.

plakát

Jan Žižka (2022) odpad!

Přesně jak jsem se bál, Jákl buď z vlastní tuposti, či záměrně ohýbá, snižuje a depresivně kroutí vším co o Žižkovi a této době víme. Že nebýt Žižky (a samozřejmě mnoha dalších), tak český národ už dávno neexistuje, protože by byl vymazán z mapy silnějšími sousedy. Což je vlastně jedna z hlavních podstat husitských válek. Jákl se snaží (jako mnoho dalších českých tvůrců) tuto myšlenku zcela ignorovat a ukázat nám, že jeden z největších úspěchů čechů je vlastní nic moc.. viz. vizuální pojetí Žižky jako prcka, nad kterým neustále ční Torak, aby zvýraznil zamyšlenou nadřazenost. Další z řady zbytečných filmů, které stojí mraky peněz a slouží jen k ničení sebevědomí národa. Jákl se opět "vyznamenal".

plakát

Svět ve válce (1973) (seriál) 

Sérii jde hodnoti z více úhlů pohledu. V první řadě vnímám jako výhodu její datum natočení, protože při porovnání s dokumenty výrazně mladšími (které máme možnost sledovat v dnešní době), je neuvěřitelným způsobem vidět ten dnešní kvalitativní propad, kdy stejné bitvy, stejné reálie i stejné procesy, popisované dnešními "historiky" náhle nedávají smysl a jsou prezentovány často diametrálně odlišně od této série. Vysvětluji si to tím, že v době natáčení žilo velké množství pamětníků a veteránů, tedy nebylo možné historii ohýbat tak moc, jak je zvykem dnes (byť i tak se některým menším úpravám tento seriál nevyhnul). Tato série je vlastně takovým důkazem o přepisování historie, které se děje pomalu, pozvolna. Málokdo si toho všimne. Ale když si pustíte dokument o bitvě o Stalingrad ze série Svět ve válce a oproti jakémukoliv dnešnímu dokumentu, tak náhled ty rozdíly uvidíte jasně a zřetelně. Každopádně ale velice oceňuji zpracování, které je jasné, detailní a v rámci možností doby velice objektivní (dnes bych řekl, že na dnešní poměry neuvěřitelně objektivní). Tak rozsáhlý a detailní pohled, s velikým množství dobových záběrů, ze kterých mrazí, výpovědí očitých svědků i účastníků.. to se jen tak nevidí a nenapadá mě žádný dokument, který by se svým charakterem alespoň přiblížil. Povinně bych toto pouštěl všem válečným štváčům dnešní doby, aby si uvědomili jaké nelidské hrůzy a zvěrstva přináší válka. Že to není jako sedět doma u PC, mačkat myš a klávesnici a když se mám hlad, tak si dám pauzu a odskočím si do lednice pro něco dobrého.

plakát

Boba Fett: Zákon podsvětí - Kapitola 3: Ulice Mos Espy (2022) (epizoda) 

Pozor spoilery. Po jiskře naděje z druhého dílu se opět dostáváme dolů.. nevím co mi vadí víc, jestli nablískané spídr/vespy, které do světa Star wars absolutně nesedí, stejně jako gang mladých cyber punkerů (co to jako sakra mělo být??). K tomu přičtěme nelogické motivace postav a stále velice slabé triky, kdy i pětileté dítě s pastelkami by "odborníky" od Disneyho strčily do kapsy. Jediné plus tohoto dílu je Danny Trejo, to bylo překvapení, které jsem očekával už od prvního dílu. Tedy se opět stávám silně skeptickým a zklamání z prasáckého přístupu Disney se prohlubuje.

plakát

Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021) 

Od tohoto díla jsem neměl absolutně žádná očekávání, záměrně jsme nad tím nepřemýšlel a v podstatě dokud se nespustila projekce, tak jsem nad ním nijak neuvažoval (především po zklámání z Fotrova deníčku). A překvapení se konalo.. hlavně tedy díky Hynkovi Čermákovi (jehož herecký styl mi padl do oka) a Martinu Hofmannovi. Kamera nás provází s lehkostí, příběh je místy až příliš předvídatelný, přesto vás při sledování nepronásleduje pocit, že si chcete vyškrábat oči vidličkou.. což je u českých filmů známka nadprůměrné kvality. Nicméně i zde narazíme na frigiditu scénáristů (nic proti P. Hartlovi), kteří nám umí naservírovat tupé a bezpohlavní dialogy, u kterých je potřeba navštívit domácí lékárničku a vyzobat několik bobulí na uklidnění. Celkově vidím hodnocení někde okolo 65%, především za konec, který se rozhodně nedá zařadit mezi ty nejostřejší nože v šuplíku. Pocitově je to jako návštěva hanbince, kdy zrovna v tom nejlepším spadne opona, dívka odejde a ošklivý velký Boris vás popadne za límec a vyhodí na ulici. To umí zkazit zážitek z celého večera.

plakát

Deníček moderního fotra (2021) 

Občas jsem si přečetl psané příběhy a uznávám, že jejich literární zpracování umí vyvolat úsměv. Škoda, že film už tuto lehkost a nadhled postrádá.. Nejlepší herecký výkon podává malý Čeněk, ostatní je mdlé, postrádající chemii mezi postavami a tak strašlivě upjaté, že hercům nevěříte ani jediný pohled, či napsaný dialog. Ač se kamera snaží jak může a prokládá nám záběry slunečními paprsky (které mají nabudit to správné pozitivní očekávání a mírnou nostalgii vzpomínek na výchovu vlastních ratolestí), tak to pachuti z filmu nijak nezabrání. Napsané dialogy jsou stejně chytré a emotivní jako prázdný nočník. Zajímavé téma o hrubém selhání občanské nauky základní školy - kapitola věnující se antikoncepci, bylo těžce promarněno a místo vtipnosti a nadhledu (na které jsme zvyklí z knih) zde máme spousty zbytečných záběrů s občasným výňatkem kapitoly z knihy. Nezajímavé a k uzoufání nudné.

plakát

Jak si nevzít princeznu (2021) (TV film) 

Pokud chcete svému antikoncepčnímu selhání (uznávám patent výrazu pro verbala) způsobit lehkou mozkovou příhodu, doporučuji usadit k TV a pustit tento soubor obrázků, které mohou dávat smysl jedině feně německého ovčáka po transplantaci hlavy. Na stranu druhou, dotazy po konci "pohádky" jsou ideální záminka pro vytažení koženého pásku na podporu domácí disciplíny. Jedná se o klasickou ukázku české herecké scény, kde nejlépe hráli koně táhnoucí povoz. Zbytek polokyselých, strnulých a jinak vytřeštěných obličejů chodil na lekce k Tomu Cruisovi, od kterého zvládli převzít maximálně dva z celé palety čtyř profi výrazů, kterými Tom dobyl Hollywood.

plakát

Boba Fett: Zákon podsvětí - Kapitola 1: Cizinec v cizí zemi (2021) (epizoda) 

To co fungovalo u Mandaloriana (tedy nízkorozpočtový, sympatický pokus zachránit značku Star Wars tím, že konečně nad scénářem bude někdo přemýšlet ... a to vím, že scénář nových filmů je velmi idiotský, což je dokazuje ubohost a naprosté dno, kam Disney dokázal SW dotáhnout), tak zde nefunguje. Disney už dostal lekci, že fanoušci chtějí potkávat oblíbené postavy, ne LGBT +-: .. (a ja nevím jaký další písmenka a barvy existují)... tak není tou správnou cestou (ikdyž i přesto se zrovna v tomto nebude nic měnit). Jednoduše Mandalorian měl nadprůměrný nápad, zajímavé provedení, které efektivně využívá každý dolar z nízkého rozpočtu a chytře se snaží odkazovat na původní filmy. Zde tyto pokusy najdeme také, ovšem co jsme Mandalorianovy odpustili na nekvalitě kostýmů, masek, kulis... prostě jen proto, že konečně dostal do rukou SW někdo, kdo je má jako srdcovku a nejen jako stroj na prachy. Tak v Bobovi už nefunguje, jsme o rok dál a nevidím důvod, proč tyto nedostatky odpouštět. Studio ví, že seriál o Fettovi má potenciál zaplnit výpadek příjmů a tak doufá, že vyjde to stejné co s Mandalorianem. Tedy minimální investice a maximální zisk. A to je mi krajně nesympatické, jako fanouškovi SW dvakrát tolik. Moc bych se chtěl mýlit.. no uvidíme v dalších dílech.