Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (47)

plakát

Zakleté pírko (2019) 

Velmi chatrně vystavěná pohádka, jejíž "příběh" by v knižní podobě zabral cca 2 stránky, a proto ho museli tvůrci vycpat spoustou nepotřebné vaty, aby dosáhli na celovečerní stopáž. Děj nemá absolutně žádný drive, většinu času se především hlavní postavy pouze motají po lese (a občas si u toho falešně zpívají písničky), což byla i pro naše nejmenší až terminální nuda. Ze spánku občas vytrhe nějaká bizarní scénka, jako třeba když hrdinové po cestě narazí na inteligentní kachnu, která náhodou sedí opodál a poradí jim správnou cestu. Vůbec všechno se ve filmu děje tak nějak náhodně, nepřirozeně, bez jakékoli daramatické výstavby - hrdinka neprojde žádným vývojem, nemá žádné zvláštní schopnosti, nic v podstatě neumí, všechny překážky překoná tak, že jí poradí vodník. Ten je v podání Lukáše Pavláska poměrně trapným generátorem lacinného humoru, ale aspoň neječí, nepiští a nešišlá, což je na Zdeňka Trošku překvapivě civilní pojetí postavy. Projev všech herců je na úrovni ochotnické divadelní besídky, ale aspoň ty panoramatické záběry rozkvetlých luk jsou nasnímané hezky; proto tu jednu hvězdičku dám.

plakát

The Deuce: Špína Manhattanu (2017) (seriál) 

Dokonalé vykreslení reálií 70's NY, komplexnost pojetí tématu komercializace sexu ve všech jeho odstínech, nejednoznačnost a hloubka postav, to všechno je zcela bezchybné, jak jsme u tvůrce formátu Davida Simona zvyklí. Tentokrát mi však trochu chyběl výraznější dramatický oblouk. Nejméně do 5. epizody jsem měl pocit, že stále sleduji expozici, dějové linky hlavních postav (dvojitý Franco, Gyllenhaal) spolu téměř nesouvisely a poslední díl budil spíše dojem předčasného konce někdy v polovině sezóny. Pátou hvězdu si proto ještě ponechávám v rezervě a hodnocení případně upravím v závislosti na vývoji další řady, u které navzdory výtkám chybět určitě nebudu.

plakát

Legendy zločinu (2015) 

Dramaturgicky vzácně nezvládnutý film, který místo silného příběhu o vzestupu a pádu nabízí monotónní sled historek z podsvětí bez jakéhokoli dějového oblouku. Postavy nemají žádný vývoj, voiceover je naprosto nefunkční, milostná linka zbytečná a femme fatale tuctová a nevýrazná. Hardy je výborný a navzdory matnému scénáři se mu podařilo vtisknout oběma bratrům určitý osobitý charakter. Bohužel to nestačí na záchranu filmu, který selhává v tom nejpodstatnějším, když přes svůj název není schopen ani naznačit, v čem byli Krayovi vlastně legendární. Soudě podle tohoto snímku (který se ani nesnaží ukázat, jak vůbec získali svůj vliv) bych se mohl oprávněně domnívat, že šlo o dvojku (charismatických) psychopatů, co měli jen štěstí, že dali náhodou v hospodě přes držku těm správným lidem.

plakát

Rychle a zběsile 7 (2015) 

Ještě větší porno, než předchozí díly (tzn. solidní akce přerušovaná strašlivou vatou v celkově tupém podání). Z filmu si odnáším: V autě lze přežít VŠE, autem lze zabít VŠE.

plakát

Vzmuž se (2015) 

Nevěrohodná historka plná absurdních náhod, stylově roztříštěná, s nesympatickou hrdinkou (nepochopil jsem, čím si měla získat divákovo srdce - zda totální sociální stupiditou, emoční vyspělostí pětiletého fakana či hlasitým vřískáním) a otřesným závěrem plným patetických klišé (ještě bych pochopil jeden sentimentální proslov před početným publikem, ale TŘI po sobě ???). Jestli je tento film v žánru rom-com považován za kvalitativní nadstandard (soudě dle průměrného hodnocení), pak mi nezbývá než konstatovat, že je na tom žánr jako celek hodně špatně. Inteligentní britský humor si tentokrát vzal dovolenou a nezachrání to ani nezvykle matný Simon Pegg.

plakát

Cesta (2014) 

Nekompromisní, syrové, minimalistické, nedořečené a díky tomu silné.

plakát

Harry a Heimir (2014) 

Ano, měl to být asi islandský pokus o Bláznivou střelu. Jenže zatímco v Bláznivé střele je poměr dobrých a mimózních/ trapných vtipů cca 10:1, tady je to asi tak 1:20 ve prospěch trapnosti. Jakýkoli gag, který není úplně strašný, navíc tvůrci ještě několikrát zopakují a spolehlivě tak zavraždí poslední zbytky humoru. Asi třikrát dosáhne blbost tak surrealistické úrovně, že se opravdu zasmějete. Většinu času však máte chuť teleportovat se ze sedačky do nejbližší hospody a litujete, že jste si do kina nevzali demižon slivovice na otupění smyslů. Avoid like plague!

plakát

Spása (2014) 

Přes skvělé obsazení, vypiplaný (skoro až vyumělkovaný) vizuál a ultradrsnou brutalitu film ve výsledku působí spíše dojmem zkratkovité, předvídatelné a nepříliš dobře vygradované rodokapsové historky s 2D panáky místo postav. Zábavná žánrová jednohubka, která se ale s majstrštyky jako Unforgiven či The Proposition vůbec nemůže měřit.

plakát

Apokalypsa v Hollywoodu (2013) 

Místy skvělé frky a geniální závěr, bohužel ale také spousta hlušiny. Jako většina komedií od tohoto tvůrčího týmu je to asi o půl hodiny delší, než by bylo adekvátní.

plakát

Hořící keř (2013) (TV film) 

Díky suverenitě režie a skvělé formální stránce můj dojem nakonec převážil ke slabším 4 *. Kéž by byly všechny díly tak dramaturgicky sevřené, jako poslední část. V počátcích vyprávění odbíhá do nepodstatných odboček, chybí mu fokus a obsazení nesmyslně pohledné a mladé Pauhofové do role postavy, které ve skutečnosti bylo téměř 40, mě rušilo celou dobu.