Recenze (1 996)
Volver (2006)
3,5*/5...Volver je v porovnaní s poslednými troma Almodóvarovými filmami (všetko skvelé filmy!!!) značne odľahčenou komédiou/drámou zaoberajúcou sa ženami a všetkým ženským. Príjemne sa na to pozerá, Penelope je skvelá a sexi, ale Volver vo mne nezanechal tak silnú stopu ako jeho predchodcovia... Ale je jasné, že Pedro sklamať jednoducho nemôže:)
Souboj s nebem (2005)
Keď chce niekto v niečom nájsť myšlienku nájde ju...O čom malo byť toto nemám šajnu, pretože tento film ma nedonútil zapnúť moje mozgové závity ani náhodou a nevyvolal vo mne ani žiadne pocity a dojmy. Čo ako tak oceňujem je nápaditá "autentická" kamera. Inak hodinu a pol pozerať na katatonického hrdinu, dve súlože a fajku okorenené o náboženský "mysticizmus" fakt nemusím. To si oveľa radšej pozriem niečo od Jodorowského:)
Babel (2006)
Kusisko poctivej filmárčiny, ktorej po formálnej stránke vlastne nie je čo vytknúť, no akosi mi štýl Iňárritu veľmi nesedí (snáď okrem 21 gramov). Bohužial všetky tie najrozcítenejšie pasáže ma nechávali chladným. Uznávam kvalitu a nepochybujem o tom, že tento film získa kopec ocenení, ale nie je to skrátka moja šálka kávy...
Jak zajíc přelstil líného hajného (1985) (seriál)
Absolútny kult!!! RESPECT!!!:)))
Opustit Las Vegas (1995)
Tak uveriteľný herecký výkon ako predvádza NIcholas Cage v tomto filme sa len tak nevidí. Mike Figgis ako scenárista a režisér (a hudobný skladateľ!) dosiahol svoj vrchol, ktorý už s najväčšou pravdepodobnosťou nikdy nedosiahne, hoci mu to prajem:)
Městečko (2003)
Ján Kraus ako persóna mi je fest sympatický a jeho humor mám veľmi rád. Mestečko ma v podstate sklamalo, no keby sa neúmerne dlhý čas skrátil na povedzme hodinku a ponechali sa len tie najlepšie scény, idem s bodovaním vyššie...Takto bohužiaľ tie naozaj humorné a sarkastické scénky devalvuje až príliš veľké množstvo zbytočnej vaty...
Interstate 60 (2002)
Bob Gale je šialenec a lá Charlie Kaufman a to myslím najpozitívnejšie ako sa len dá. Úplne crazy (ale nesmierne inteligentný!) scenár, ktorý obsahuje toľko geniálnych nápadov a vychytávok, ktoré by iným stačili na tri filmy. Absolútne okúzľujúci je najmä Gary Oldman, ktorý neustále strúha nejaké ksichty a s červenými vlasmi vyzerá fakt "ujeto". Potešia aj miniroly známych hercov (jednoznačne vedie skvelý Chris Cooper, ktorý aj dostal väčší priestor na sebarealizáciu). Zábavné, dobrodružné, miestami napínavé, dramatické..skvelé! Nesmierne príjemné prekvapenie...4,5*/5
Hosté večeře Páně (1963)
Konfrontácia nemilosrdnej reality s ešte nemilosrdnejšou sebareflexiou jedného farára, ktorý po smrti svojej manželky stratil vieru v Boha aj v seba. Psychológia, ktorá ide "až pod kožu", melancholická atmoféra, kde jedinou zvukovou kulisou sú občasné zvuky varhan. Scenár, kde skoro každá veta je hodná zamyslenia sa. Kamera a nasvietenie brilantne dotvárajú "beznádejnú" kulisu. O Bergmanovi som zmýšlal ako o preceňovanom režisérovi, ktorého sa konformne patrí pochváliť, skôr na základe jeho všeobecne pozitívnej reputácie. Po vzhliadnutí tohto diela si uvedomujem ako veľmi som sa mýlil...
How to Kiss (1989)
Plympton je môj najobľúbenejší animátor a jeho úsmevno-úchylné dielka mám veľmi rád. How to Kiss síce nedosahuje kvality majstrovských kúskov typu "Guard Dog", ale stále to má nápad, vtip a zabavil som sa vskutku skvele.
Jack-Jack útočí (2005)
Jack-Jack Attack je pre mňa presne to isté ako v prípade kraťasu The Penguins in a Christmas Caper (ktoré sa mi páčilo veľmi) a filmu Madagaskar(nepáčil sa mi)...Incredibles nič moc, ale ten malý "ďábel" stál za to:)